D serie is none vtec en SOHC vtec. B serie is altijd DOHC vtec B16A1 (eerste type met vtec tik

) B16A2 komt uit DEL SOL en CIVIC VTI.
B18c... komt uit ITR en prelude 2.2 vtec is H22a...
Dat is hetgeen ik ervan weet, dus liefst een B16A1 zonder vtec tik maar een H22A... blok is voor mij ook goe. Ben snel content
Ivm die ophanging, dat is idd zo. dus beetje slijp en laswerk. Maar daar zijn we niet vies van. Ik maak me enkel zorgen in de focking belgische Keuring! Tussen D16a7 en D16a9 zien ze het verschil niet, maar ik vrees dat ze wel gaan weten dat rover nooit vtec motoren gehad heeft...
Wat ook een optie is is een turbo op mijn D blokje en dan op max boost van 0.20 draaien... dat zou ik eigenlijk nog leuker vinden.
Voor zover ik weet had mij gsi standaard een D16A7 blok (1.6i16v SOHC), de honda crx een D16A9 (1.6i16v DOHC) en de rover 216 GTI en coupe een D16A8 blok (dus ook 1.6i16vDOHC) met cat 122pk en zonder cat 128pk. ik snap het verschil dus niet tussen D16a8 en D16a9
Wat ook nog leuk om weten is dat zolang je in dezelfde serie blijft kun je bijna alles switchen, dus boites, inlaat en uitlaat, zelfs volledige cullase. Bij B serie zelfde verhaal. Maar tussen D en B iets verwisselen is praktisch
onmogelijk. Bv Vtec cullase op D onderblok lukt niet. Waterg jammer is
Greetz roverdude