motor R45 galoppeert en acculampje brandt tijdens rijden
motor R45 galoppeert en acculampje brandt tijdens rijden
Straks ging tijdens het rijden het acculampje branden en het toerental fluctueert in stationaire positie. Ik heb thuisgekomen met een voltmeter de accu gemeten met draaiende motor. De meting blijft beneden de 13 volt. Ik vermoed dat de dynamo defect is. Kan dit ook in verband worden gebracht met het galopperen van de motor? Ik vind de combinatie zo vreemd.
-
- MG-R Core
Dat kan wel, vooral wanneer de spanning wat instabiel wordt.
Mogelijk meet je met de multimeter een constante spanning, omdat deze de spanningswisselingen niet bij kan houden.
Je kunt ter controle even een lampje over de accupolen zetten en kijken of deze constant brand of 'knippert'.
Controleer ook de bedrading tussen dynamo en accu, en de massakabels.
Mogelijk meet je met de multimeter een constante spanning, omdat deze de spanningswisselingen niet bij kan houden.
Je kunt ter controle even een lampje over de accupolen zetten en kijken of deze constant brand of 'knippert'.
Bleek inderdaad de dynamo te zijnarjen schreef:Dat kan wel, vooral wanneer de spanning wat instabiel wordt.