alweer trillingen bij remmen
alweer trillingen bij remmen
Hoi.
Ongeveer 2 1/2 jaar geleden heb ik voor 75 CDTi nieuwe schijven en blokken rondom nieuw gekocht van Mintex.
Na nog geen jaar begonnen de voorste schijven te trillen. Daar deze nog onder garantie vielen, heb ik nieuwe gekregen.
Ook maken de remblokken voor veel lawaai als ik over slecht wegdek rijdt
Helaas begonnen deze enkele weken gelden weer te trillen.
Ik heb een 4 weken gelden schijven van Brembo met remblokjes van Bosch geplaatst.
Helaas beginnen deze sinds enkele dagen ook weer te trillen.
We zijn net van Kroatië terug, dus heb ik er ondertussen een kleine 5000km gereden.
Ook rammelen ook deze keer de remblokjes weer.
Dit kan toch niet normaal zijn.
Kan het probleem evt ergens anders liggen?
Groeten, Dirk
Ongeveer 2 1/2 jaar geleden heb ik voor 75 CDTi nieuwe schijven en blokken rondom nieuw gekocht van Mintex.
Na nog geen jaar begonnen de voorste schijven te trillen. Daar deze nog onder garantie vielen, heb ik nieuwe gekregen.
Ook maken de remblokken voor veel lawaai als ik over slecht wegdek rijdt
Helaas begonnen deze enkele weken gelden weer te trillen.
Ik heb een 4 weken gelden schijven van Brembo met remblokjes van Bosch geplaatst.
Helaas beginnen deze sinds enkele dagen ook weer te trillen.
We zijn net van Kroatië terug, dus heb ik er ondertussen een kleine 5000km gereden.
Ook rammelen ook deze keer de remblokjes weer.
Dit kan toch niet normaal zijn.
Kan het probleem evt ergens anders liggen?
Groeten, Dirk
Let wel heel goed op bij het monteren van de remschijf dat je de remschijf zelf aan de binnenkant en de wielnaaf waar de remschijf op komt heel goed schoon en GLAD hebt.
Dus geen roest deeltjes op de wielnaaf, even goed schoon schuren met fijn schuurpapier.
Let ook op het vast zetten van de wielen zorg dat dat met beleid gaat en niet hartstikke vast.
Rubbers in de wielophanging kunnen ook het probleem veroorzaken.
Al hoewel dat bij de rover 75 nog wel meevalt.
Het rammelen van de remblokken daar heb ik ook last van. Wel een goed teken dat het in ieder geval niet vast geroest zit. Ik denk als je de orginele remblokken gebruikt dat het dan een stuk beter is en drie keer zo duur.
Eric.
Dus geen roest deeltjes op de wielnaaf, even goed schoon schuren met fijn schuurpapier.
Let ook op het vast zetten van de wielen zorg dat dat met beleid gaat en niet hartstikke vast.
Rubbers in de wielophanging kunnen ook het probleem veroorzaken.
Al hoewel dat bij de rover 75 nog wel meevalt.
Het rammelen van de remblokken daar heb ik ook last van. Wel een goed teken dat het in ieder geval niet vast geroest zit. Ik denk als je de orginele remblokken gebruikt dat het dan een stuk beter is en drie keer zo duur.
Eric.
dat zou idd kunnen.Cipi schreef:En, uhhhh is dit de oorzaak van het trillen bij het remmen of het rammelen van de buitenste remblokjes?
Doordat je blokken niet goed vrij komen blijven je blokken tegen je schijven lopen ( komt niet goed vrij )
Met als gevolg dat je schijven te heet worden en krom trekken.
Denk trouwens niet dat dat rammelen van je blokken daarmee te maken heeft.
Maar als je je auto op de krik zet, lopen je wielen dan wel mooi vrij rond ?
De wielen draaien vrij rond.
Maar warm worden..............wij zijn dus naar Kroatië geweest.
Daar waren de laatste 150km autosnelweg afgesloten wegens zware storm.
Hierdoor moest ik een dikke 100 berg wegen rijden tot zelfs 8% stijging.
Dat met een 1.5 ton zware caravan achter de wagen.
Misschien dat de schijven bij het bergaf rijden te warm geworden zijn?
Maar warm worden..............wij zijn dus naar Kroatië geweest.
Daar waren de laatste 150km autosnelweg afgesloten wegens zware storm.
Hierdoor moest ik een dikke 100 berg wegen rijden tot zelfs 8% stijging.
Dat met een 1.5 ton zware caravan achter de wagen.
Misschien dat de schijven bij het bergaf rijden te warm geworden zijn?
Als jij niet voldoende op de motor afremt tijdens de afdaling, dan heb je inderdaad kans dat je remmen te warm zijn geworden. Toevallig ook nog plassen op de weg tijdens die afdaling? Als je schijven knetter heet zijn en rijdt door een plas heen, dan heb je echt wel een behoorlijk verhoogd risico op krom trekken van de remschijf.
En bij stevig remmen en daarna de voet op het rempedaal laten staan dat kan ook een reden zijn tot krom trekken van de remschijf.
Eric.
En bij stevig remmen en daarna de voet op het rempedaal laten staan dat kan ook een reden zijn tot krom trekken van de remschijf.
Eric.