Ratelende deurvergrendeling

Efje&Ertje

Ratelende deurvergrendeling

Bericht door Efje&Ertje »

Hallo allemaal,

Even een vraagje, ik ben de gelukkig berijder van een bijna 1 jaar oude ZR.
Probleem is dat bij vergrendeling van de deuren er RATTATTTAA,REUTEL of KRRRRRRRRRRTTTTTTTTTRRRRRRRRR geluiden optreden. Op zich niet erg wat de de deuren gaan gewoon op slot. Het is alleen zo'n herrie, en geen beste reclame voor het merk want toevallige voorbijgangers horen het allemaal op een parkeerplaats (en de meeste kijken ook vreemd op) :oops: . Het betreffende onderdeel van de linker deur en de achterklep zijn reeds vervangen (na een week of 6 levertijd) en nu wacht ik al 3 maanden op het verlossende telefoontje van de dealer. Staat in Back-order is nog steeds de reactie (en normaal doen ze hun werk goed dus kan ik ze niks verwijten). Maar zitten alle ZR/25 rijders te wachten op dit onderdeel??????? of gewoon onvoldoende leverbaar door MG-Rover?

Groetjes, JW
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Is meestal het motortje wat verrot gaat
maar wat je ook kan proberen
Een familielid van mij heeft een 45v6 en daar deed dit probleem zich ook
voor.
Toen heb ik de multistekker die aan de a stijl zit (bij de deurvanger) los gemaakt en op nieuw vast gezet.
Probleem over.
Dus probeer dit ff tjes mischien werkt het.
Suc6

Cheers,

Robert
Efje&Ertje

Hoi Robert,

Bedankt voor de tip, heb er vandaag even vluchtig naar gekeken maar:
- geen multistekker te zien?, alleen een keurig verpakte kabelboom,
- op de plaats waar de kabelboom de carrosserie inging zat er wel een rubber afdichting maar daar kon ik met m'n vingers niet bij om die te verwijderen.

Ik zal het na dit weekend eens proberen. :D

Groetjes, JW
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Je moet dit aan de zijde waar de kabelboom het portier in gaat proberen je kan die kabelboom er ietsies uit halen dan zie je 1 grote stekker zitten die moet je ff op nieuw dr inklikken
Efje&Ertje

Robert-220TC schreef:Je moet dit aan de zijde waar de kabelboom het portier in gaat proberen je kan die kabelboom er ietsies uit halen dan zie je 1 grote stekker zitten die moet je ff op nieuw dr inklikken
Hoi Robbert,

Dank voor je snelle reactie, ben gelijk even naar de auto gelopen en inderdaad heb ik de stekker gevonden. Het lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat dit er veel mee te maken heeft. Nu kraakt en piept het zowel bij openen als sluiten :? terwijl het eerst alleen bij het sluiten was :wink: Dus we zijn op de goede weg denk ik zo. Volgende week bij daglicht zal ik het nogmaals proberen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Efje&Ertje schreef:Nu kraakt en piept het zowel bij openen als sluiten :? terwijl het eerst alleen bij het sluiten was :wink: Dus we zijn op de goede weg denk ik zo.
:rofl: Dan ben je inderdaad op de goede weg :lol:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Efje&Ertje

Update:

Ik heb de multistekker nog een paar keer opnieuw op z'n plaats geklikt maar geen resultaat helaas :cry: maar ik heb de dealer alweer gesproken en het onderdeel moet er echt spoedig aankomen. (nog maar niet gemeldt dat de achterklep vergrendeling inmiddels ook al weer van zich laat horen! :| )
feddesman

Bericht door feddesman »

Ben je lekker mee het gaat van kwaad naar erger.
Bij welke dealer zit je nu???
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Die dealers van tegenwoordig...

En maar geld verdienen, en dan geen sevice bieden...
feddesman

Bericht door feddesman »

Nee idd ik heb mijn zr dan bij de BMW gekocht was hun demomodel.
Wacht nu nog steeds op me reservesleutel en onderhoudsboekje (sinds begin maart)daar word je echt strondziek van ga der ook niet echt meer achteraan.Je word dan boos op iets wat toch niet sneller zal gaan.
Skytiger

Bericht door Skytiger »

feddesman schreef:Nee idd ik heb mijn zr dan bij de B*W gekocht was hun demomodel.
Wacht nu nog steeds op me reservesleutel en onderhoudsboekje (sinds begin maart)daar word je echt strondziek van ga der ook niet echt meer achteraan.Je word dan boos op iets wat toch niet sneller zal gaan.
Het maakt jou toch niet uit om veel kilometers te rijden...
Ga je toch gewoon ff daarnaartoe...

Je hebt zat tijd.
Dus gewoon ernaartoe en voila probleem opgelost.
feddesman

Bericht door feddesman »

tijd zat?????
ik kan me tijd wel aan iets nuttigers besteden ze beweren nooit een reserve sleutel of onderhoudsboekie te hebben gehad.Lijkt me erg sterk!

en ik ga echt niet voor jan met de korte achternaam daar naar toe rijden dan weet ik nog wel leuker routes als alleen maar snelweg km's
Skytiger

Bericht door Skytiger »

feddesman schreef:tijd zat?????
ik kan me tijd wel aan iets nuttigers besteden ze beweren nooit een reserve sleutel of onderhoudsboekie te hebben gehad.Lijkt me erg sterk!

en ik ga echt niet voor jan met de korte achternaam daar naar toe rijden dan weet ik nog wel leuker routes als alleen maar snelweg km's
ALs je het echt wilt hebben dan had je het nu al lang gehad.
Je doet er ook geen moiete voor zie ik zo.
Je moet het zo zien, jij wil wat dus jij moet kosten wat het kost iets van je blijven laten horen net zolang ze daar gek worden.

Dan ondernemen ze wel actie...
Let maar op.
feddesman

Bericht door feddesman »

ja ik ga het heus nog wel proberen maar wat moet ik tegen ze zeggen als hun beweren dat bij zr160 modellen die reserve sleutels nooit zitten.Kan moelijk gaan beweren dat het wel zo is terwijl hun de dealer zijn.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

heel vreemd, BMW-dealers horen auto niet eens te accepteren als er niet 4!!! sleutels bij zitten(accepteren van de de importeur)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
feddesman

Bericht door feddesman »

zeker vreemd.Maar wat ik nu wil weten hoeveel sleutels er standaard bij een MG zr160 geleverd worden?
Ik heb nu 1 knikbare gewone sleutel met alarm kastje en een normale sleutel zonder alarmkastje. Dan mis ik toch alleen nog een knikbare gewone sleutel met alarm kastje???
Plaats reactie