Pagina 1 van 2

Uitvallen Rover en niet meer willen starten

Geplaatst: ma jul 09, 2012 7:47 pm
door MH1970
Zojuist tijdens het rijden viel onze rover 75 helemaal stil en wilde daarna niet meer starten.

We hebben een rover 75 1800 uit 2000.

Het enige wat tot dusver duidelijk is dat de benzine toevoer op een of andere manier geblokkeerd is ergens,maar waar.

Iemand ideeen?
Dan hoor ik het heel graag of anders even mailen naar chrismireille@hotmail.com.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Mireille

Geplaatst: ma jul 09, 2012 8:18 pm
door JB45
Hebben jullie het brandstoffilter al gecheckt? Als die verstopt zit, is dat niet zo best voor de toevoer.

Geplaatst: ma jul 09, 2012 8:25 pm
door MH1970
Hoe check ik dat dan?
En hoe maak ik deze eventueel schoon?

Deze zit toch links onder de achterbank


De auto heeft een benzine motor.
Ben online dus ik wacht je reactie graag af

Geplaatst: ma jul 09, 2012 9:22 pm
door arjen
Viel de toerenteller ook meteen naar beneden? Dat kan duiden op een defecte krukas sensor. Of botsveiligheidsschakelaar onnodig afgegaan, deze zit in rechter a stijl als ik me niet vergis. Wat ook nog wel eens gebeurt is dat het filter in de tank lekt of uit elkaar ligt. Hoor je wel een pomp draaien wanneer je de auto op contact zet?

Geplaatst: ma jul 09, 2012 9:34 pm
door MH1970
De toerenteller zakte inderdaad ineens omlaag.

De botsschakelaar hebben we al geprobeerd.

Dus nu kijken of de brandstofpomp het wel of niet doet.

En hoe weet ik of de krukassensor wel of niet oke is?

Geplaatst: ma jul 09, 2012 10:20 pm
door arjen
Als je toerenteller ineens naar beneden viel dan is waarschijnlijk de krukas sensor defect. De brandstofpomp doet het dan alleen nog enkele seconden bij het op contact zetten. Tijdens het starten doen de pomp, injectoren en ontsteking niets. Om het signaal van de krukas sensor te controleren heb je een scoop nodig. Met een uitleesapparaat wil dit niet omdat meestal de verbinding uitvalt op het moment dat er gestart wordt. En dat is net het moment dat je die sensor moet controleren :). Je kunt natuurlijk ook naar van Noort (zit in jou omgeving volgens mij?) als die een sensor liggen heeft zou je die waarschijnlijk wel even kunnen proberen.

Geplaatst: ma jul 09, 2012 10:47 pm
door MH1970
Beste Arjen,

Kun je mij een duidelijke afbeelding mailen of hier plaatsen waar de krukassensor precies zit bij de 1.8 modellen van het bouwjaar 2000?
Je zou me daar ontzettend mee helpen en misschien heb je wat enige uitleg hoe ik dit klusje het beste kan aanpakken.

Ben wel een vrouw maar niet te beroerd om iets te leren en aan te pakken.

Wil graag dat de auto het weer naar behoren doet,daar deze te koop staat.
We willen graag een iets kleinere auto kopen omdat we maar weinig rijden.

Maar dan moet uiteraard deze auto wel weer in rijdbare staat verkeren.

Alvast bedankt en indien je me mailt kan dat naar chrismireille@hotmail.com

Geplaatst: di jul 10, 2012 11:02 am
door MH1970
Oke,de rover start wel weer,maar motor draait niet van harte en slaat weer af.En de toerenteller valt dan dus ineens naar beneden.
Pomp werkt dus wel.

Vermoed dat de synchronisatie tussen nokkenassensor en krukassensor niet naar behoren verloopt.

Graag jullie ideeen en reacties.

Geplaatst: di jul 10, 2012 3:05 pm
door falco
in Boxtel zit Damen en Kroes die hebben er zeker sjoege van, een belletje kan nooit kwaad.

Geplaatst: di jul 10, 2012 3:15 pm
door MH1970
Dat zootje oplichters zal aan mij geen enkele euro verdienen.

Geplaatst: di jul 10, 2012 4:14 pm
door roland
Kom er al jaren.
Alleen voor onderdelen dan
Heb nog nooit iets mee gemaakt daar
Hij is wel wat duur maar soms kan je niet anders
Wat isje probleem geweest daar?

Geplaatst: di jul 10, 2012 5:09 pm
door mixtuurorgel
Daar word ik nieuwsgierig van, heb daar al 2 auto's gekocht.
Twee maal een MG-ZT, voor mijn gevoel ben ik daar nooit belazerd.
Tweede auto was trouwens een miskoop maar ik heb niet het idee dat het hun fout was.
Voor het geval dat het wel zo was, mijn "inruilers" staan er nog steeds.

Geplaatst: di jul 10, 2012 5:42 pm
door MH1970
Is natuurlijk voor iedereen anders.

Maar het euvel van de auto is waarschijnlijk gevonden:

Een verrotte krukaspositiesensor.

Dat ding is destijds door de garage vervangen,dachten wij.
Niet dus.

De sukkels daar hadden het ding helemaal voorzien van PLAKBAND.
Vind ik een knap staaltje werk van een monteur.......NIET DUS.

Heb nu een nieuwe besteld,en deze gaat er morgen in.

Wordt vervolgd.............................. :mrgreen:

Geplaatst: di jul 10, 2012 8:21 pm
door p@p@zs
duc tape rules :|

Geplaatst: di jul 10, 2012 9:26 pm
door falco
wat je met tape al niet kan bereiken :) heb zelf 1 jaar geleden bij Damen en Kroes een 2e hands automaat gekocht voor een hele mooie prijs, andere kant is dat hij nu na precies een jaar schokkend schakelt , maar dat staat in een andere topic , maar verder eerlijke mensen.

Geplaatst: di jul 10, 2012 9:43 pm
door arjan_m
Tja, zo heeft ieder zijn eigen ervaringen / meningen.....

Maar goed, Duc tape lijkt me niet de bedoeling inderdaad.... ben benieuwd of vervangen alles oplost, ik hoop het! :mrgreen: