Uitvallen Rover en niet meer willen starten
-
MH1970
Uitvallen Rover en niet meer willen starten
Zojuist tijdens het rijden viel onze rover 75 helemaal stil en wilde daarna niet meer starten.
We hebben een rover 75 1800 uit 2000.
Het enige wat tot dusver duidelijk is dat de benzine toevoer op een of andere manier geblokkeerd is ergens,maar waar.
Iemand ideeen?
Dan hoor ik het heel graag of anders even mailen naar chrismireille@hotmail.com.
Ik hoor het graag van jullie.
Groetjes Mireille
We hebben een rover 75 1800 uit 2000.
Het enige wat tot dusver duidelijk is dat de benzine toevoer op een of andere manier geblokkeerd is ergens,maar waar.
Iemand ideeen?
Dan hoor ik het heel graag of anders even mailen naar chrismireille@hotmail.com.
Ik hoor het graag van jullie.
Groetjes Mireille
-
MH1970
-
arjen
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Viel de toerenteller ook meteen naar beneden? Dat kan duiden op een defecte krukas sensor. Of botsveiligheidsschakelaar onnodig afgegaan, deze zit in rechter a stijl als ik me niet vergis. Wat ook nog wel eens gebeurt is dat het filter in de tank lekt of uit elkaar ligt. Hoor je wel een pomp draaien wanneer je de auto op contact zet?
-
MH1970
-
arjen
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Als je toerenteller ineens naar beneden viel dan is waarschijnlijk de krukas sensor defect. De brandstofpomp doet het dan alleen nog enkele seconden bij het op contact zetten. Tijdens het starten doen de pomp, injectoren en ontsteking niets. Om het signaal van de krukas sensor te controleren heb je een scoop nodig. Met een uitleesapparaat wil dit niet omdat meestal de verbinding uitvalt op het moment dat er gestart wordt. En dat is net het moment dat je die sensor moet controleren
. Je kunt natuurlijk ook naar van Noort (zit in jou omgeving volgens mij?) als die een sensor liggen heeft zou je die waarschijnlijk wel even kunnen proberen.
-
MH1970
Beste Arjen,
Kun je mij een duidelijke afbeelding mailen of hier plaatsen waar de krukassensor precies zit bij de 1.8 modellen van het bouwjaar 2000?
Je zou me daar ontzettend mee helpen en misschien heb je wat enige uitleg hoe ik dit klusje het beste kan aanpakken.
Ben wel een vrouw maar niet te beroerd om iets te leren en aan te pakken.
Wil graag dat de auto het weer naar behoren doet,daar deze te koop staat.
We willen graag een iets kleinere auto kopen omdat we maar weinig rijden.
Maar dan moet uiteraard deze auto wel weer in rijdbare staat verkeren.
Alvast bedankt en indien je me mailt kan dat naar chrismireille@hotmail.com
Kun je mij een duidelijke afbeelding mailen of hier plaatsen waar de krukassensor precies zit bij de 1.8 modellen van het bouwjaar 2000?
Je zou me daar ontzettend mee helpen en misschien heb je wat enige uitleg hoe ik dit klusje het beste kan aanpakken.
Ben wel een vrouw maar niet te beroerd om iets te leren en aan te pakken.
Wil graag dat de auto het weer naar behoren doet,daar deze te koop staat.
We willen graag een iets kleinere auto kopen omdat we maar weinig rijden.
Maar dan moet uiteraard deze auto wel weer in rijdbare staat verkeren.
Alvast bedankt en indien je me mailt kan dat naar chrismireille@hotmail.com
-
MH1970
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
-
MH1970
Is natuurlijk voor iedereen anders.
Maar het euvel van de auto is waarschijnlijk gevonden:
Een verrotte krukaspositiesensor.
Dat ding is destijds door de garage vervangen,dachten wij.
Niet dus.
De sukkels daar hadden het ding helemaal voorzien van PLAKBAND.
Vind ik een knap staaltje werk van een monteur.......NIET DUS.
Heb nu een nieuwe besteld,en deze gaat er morgen in.
Wordt vervolgd..............................
Maar het euvel van de auto is waarschijnlijk gevonden:
Een verrotte krukaspositiesensor.
Dat ding is destijds door de garage vervangen,dachten wij.
Niet dus.
De sukkels daar hadden het ding helemaal voorzien van PLAKBAND.
Vind ik een knap staaltje werk van een monteur.......NIET DUS.
Heb nu een nieuwe besteld,en deze gaat er morgen in.
Wordt vervolgd..............................
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Tja, zo heeft ieder zijn eigen ervaringen / meningen.....
Maar goed, Duc tape lijkt me niet de bedoeling inderdaad.... ben benieuwd of vervangen alles oplost, ik hoop het!
Maar goed, Duc tape lijkt me niet de bedoeling inderdaad.... ben benieuwd of vervangen alles oplost, ik hoop het!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)

