koelwater zakt constant

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Mca

koelwater zakt constant

Bericht door Mca »

Steeds als ik de koel reservoir vul met water,zie ik dat hij iedere dag wat wegzakt,en na een week of zo zit hij gewoon aan de bodem.
tijdens het vullen doe ik hem wel ontluchten zo weet ik dat ik er genoeg in doe.
Ik heb laatst het koppakking vervangen de (heel de motor zal vol met mayo)
kop is gevlakt en netjes erop gezet.
Hij lekt verder nergens koelwater.
Ik denk dat ik een idee heb,als ik de olie dop eraf haal zie ik wel mayo aan de dop maar hoe komt het daar :? :? aan de olie peilstok ziet de olie er wel mooi helder uit,het is alleen bij de kleppendeksel dat er mayo zit maar waar zit dan de lek???

PS:omdat het koelwater steeds leegloopt gebruik ik kraanwater om bij te vullen.
jero-neo

Bericht door jero-neo »

Ik zou toch weer aan je pakking denken.
paar eigen ondervonden puntjes.

Ik heb mijn auto voor een maand of 3 terug gekocht.
de koppakking was vervangen in 2010 en vanaf die tijd ongeveer stond de auto stil en tekoop. 2jaar later koop ik hem en kom er achter dat de koppaking niet goed was gemonteerd, kapot was en dat de kop weer gevlakt moest worden (was toen ook al gebeurd).
Ik verloor alleen geen vloeistof maar er werden uitlaat gassen in mijn koelsysteem geperst.
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Of een slangklem is niet goed bevestigd en verliest hij alleen water als je rijdt. Dat is bij mij ook het geval namelijk.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Lekke radiateur? Of zoals bij de cabrio, de afdichting van de koelwatersensor, die lekt eigenlijk alleen als de motor warm is..
Gewoon een kwartiertje rijden en dan zien of je ergens leksporen kunt vinden
Plaats reactie