Mafam+roet
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
Mafam+roet
Heb laatst weer eens mijn Roverron_Mafam uitgeprobeerd, bij eerdere pogingen produceerde mijn ZT enorme roetwolken, maakte niet uit in welke stand het apparaat stond.
Ook deze keer waren er veel zwarte wolken, ik had het idee dat wanneer het apparaat in de hoogste stand staat de wolken minder zwart waren.
Tijdens het rijden kan ik het niet goed in mijn spiegels zien maar voor de deur en stilstaaand een paar keer gas geven en de straat is zwart.
Miskoop??
Ook deze keer waren er veel zwarte wolken, ik had het idee dat wanneer het apparaat in de hoogste stand staat de wolken minder zwart waren.
Tijdens het rijden kan ik het niet goed in mijn spiegels zien maar voor de deur en stilstaaand een paar keer gas geven en de straat is zwart.
Miskoop??
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
Ben nog een keer met mijn Mafam naar Diagnose Noord geweest, massa meter hebben ze door gemeten, had een kleine afwijking.
Na installatie van de Mafam bleef de auto na mijn gevoel toch te veel een "Tokkie" wagen, flink optrekken ging gepaard met veel zwarte roet.
Volgens Roverron moet er een Pieburg meter in.
Ik heb begrepen dat er Mafam gebruikers zijn zonder roetontwikkeling ???
Of is er altijd een zekere mate van meer rookontwikkeling?
Na installatie van de Mafam bleef de auto na mijn gevoel toch te veel een "Tokkie" wagen, flink optrekken ging gepaard met veel zwarte roet.
Volgens Roverron moet er een Pieburg meter in.
Ik heb begrepen dat er Mafam gebruikers zijn zonder roetontwikkeling ???
Of is er altijd een zekere mate van meer rookontwikkeling?
Met een mafam Fop je de lmm als deze
Te weinig meet geeft je mafam hem een boest en zo geeft de ecu
Van de brandstof pomp hem weer meer diesel dus meer roet.
De mafam werkt met vaste waarde de digimaf is een betere
Deze verhoogt de lmm waarde met het verloop van de meting
Ik zal zon mafam wel eens willen testen bij mijn (sdi,19psi,d-kat,open uitlaat 63,5)
Kijken of hij dan nog meer rookt
Te weinig meet geeft je mafam hem een boest en zo geeft de ecu
Van de brandstof pomp hem weer meer diesel dus meer roet.
De mafam werkt met vaste waarde de digimaf is een betere
Deze verhoogt de lmm waarde met het verloop van de meting
Ik zal zon mafam wel eens willen testen bij mijn (sdi,19psi,d-kat,open uitlaat 63,5)
Kijken of hij dan nog meer rookt
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Met een Pierburg schijnt de performance inderdaad nog beter te zijn.
Ik heb nu nog een Bosch, en de Synergy 2a vandaag geïnstalleerd. Bij het wegrijden heb ik nu geen roet, ben benieuwd of dat zo blijft.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik soms wel eens een rookgordijn had als ik eens flink optrok. En dat was dus zonder de RoverRon box... Ik denk dat het wel vaker gebeurd, zowel deze als mijn vorige 75 cdt hadden dat.
Verdere ervaringen kan ik nog niet vertellen, hij zit er nu net koud een 12 uurtjes in...

Ik heb nu nog een Bosch, en de Synergy 2a vandaag geïnstalleerd. Bij het wegrijden heb ik nu geen roet, ben benieuwd of dat zo blijft.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik soms wel eens een rookgordijn had als ik eens flink optrok. En dat was dus zonder de RoverRon box... Ik denk dat het wel vaker gebeurd, zowel deze als mijn vorige 75 cdt hadden dat.
Verdere ervaringen kan ik nog niet vertellen, hij zit er nu net koud een 12 uurtjes in...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak
-
arjen
- MG-R Core
Dat 'wc rolletje' is al nieuw bij mixtuur.
Houd er wel rekening mee dat een diesel d.m.v.dit soort middelen altijd meer zal gaan roeten. Deze apparaten veranderen namelijk niet het kenveld in de ecu. Dit betekent dat er enkel aanpassing plaatsvind in de hoeveelheid ingespoten brandstof. Standaard zit dit net tegen het roeten aan, maar met zo'n aanpassing gaat ie net wat meer inspuiten en begint ie meer te roken.
Houd er wel rekening mee dat een diesel d.m.v.dit soort middelen altijd meer zal gaan roeten. Deze apparaten veranderen namelijk niet het kenveld in de ecu. Dit betekent dat er enkel aanpassing plaatsvind in de hoeveelheid ingespoten brandstof. Standaard zit dit net tegen het roeten aan, maar met zo'n aanpassing gaat ie net wat meer inspuiten en begint ie meer te roken.