Pagina 1 van 1
remmen 45 idt
Geplaatst: zo apr 15, 2012 1:00 pm
door fons
hallo ,
Ik wil mijn voorremmen van de rover 45 idt uit 2000 voorzien van geventileerde schijven er zitten nu ongeventileerde massieve exemplaren op.
De opening voor de schijf in de klauw is te smal is dit pas te maken door het een stukje uit te slijpen of moet er een andere klauw op.
bvd reactie gr Fons
Geplaatst: zo apr 15, 2012 1:22 pm
door MARTIN
er moeten andere klauwen op.
ik heb toevallig nog een setje liggen
Geplaatst: zo apr 15, 2012 2:27 pm
door roland
Is dit niet alleen de beugel van de tang die ruimer is

Geplaatst: zo apr 15, 2012 2:59 pm
door mathyn
zuiger terug drukken? wand ik heb op mijn 214si massiefe schijven gehad en daarna geventileerde de ontluchtings bout iets los draaien met een waterpomp tang terug drukken weet niet of dit precies hetzelfde probleem is?
groet
Geplaatst: zo apr 15, 2012 3:08 pm
door roland
De massieve tang heeft 50mm ik weet niet wat die van de
Geventileerde is (dikte schijf)
Geplaatst: zo apr 15, 2012 3:36 pm
door bam
Ga je op het circuit rijden dan?
Want qua remmen veranderd er niets het remoppervlak blijft hetzelfde.
Alleen de warmte word beter afgevoerd. Als je problemen hebt qua fading zou ik eerst de remvloeistof wisselen en betere blokken aanschaffen.
Geplaatst: zo apr 15, 2012 3:50 pm
door roland
en schijven achter

Geplaatst: zo apr 15, 2012 5:04 pm
door bam
Ja maar pas op dat je de rembalans niet in gevaar brengt.
Want volgens mij heeft een zs schijven achter maar grotere schijven voor.
Geplaatst: zo apr 15, 2012 5:23 pm
door roland
@bam
het is voor een 45 idt

Geplaatst: zo apr 15, 2012 5:51 pm
door fons
Nee ik ga niet op het circuit rijden maar heb nieuwe blokken en schijven gekocht maar kreeg geventileerde ipv massieve schijven .
En gezien ik andere verstuivers en de turbo druk heb verhoogt en de EGR klep eruit gehaald en daardoor aardig wat meer vermogen heb dacht ik zou het niet beter remmen met die geventileerde exemplaren.
De nieuwe blokken en de geventileerde schijf passen in de remklauw maar de opening voor de schijf in de beugel is te smal ,dus of de beugel wisselen met een geventileerd model of bestaande ruimer maken als deze dan nog sterk genoeg is.
Het stukje uit de beugel wat er evt uitgeslepen moet worden is al een stuk dunner dan de rest van de beugel.
Iemand dit al eerder gedaan ,en weet iemand van welk type ik de beugel kan gebruiken(de cilinder is gewoon het zelfde vlogens de onderdelenlijst)?
Of gewoon maar de schijven omruilen voor massieve?
bvd reactie gr Fons
Geplaatst: ma apr 16, 2012 10:16 am
door Johnny_D
MARVON schreef:
er moeten andere klauwen op.
ik heb toevallig nog een setje liggen
Quanta kosta?
Geplaatst: ma apr 16, 2012 1:38 pm
door 118GTR
roland schreef:en schijven achter

bam schreef:Ja maar pas op dat je de rembalans niet in gevaar brengt.
Hoeft niet, (bijna) iedere benzine 400/45/ZS heeft geventileerde 262's voor en trommels achter. En omdat jij je remkracht niet veranderd is hij 100% zeker nog gewoon in balans.
Trouwens, de eerste 416's met ABS hadden wel schijven achter met de geventileerde 262mm's voor. Later werden die zonder aanpassing vervangen door trommels.
Geplaatst: ma apr 16, 2012 3:04 pm
door roland
ik heb bij mijn golf toen de beugel met de slijptol verruimd die was dik zat
en dat was +- 3mm (dat waren de 4 hoekken op de foto)

Maar nu weet fons nog niet of de tang of de beugel of alles anders is
wat zijn de maten van die 2

Geplaatst: ma apr 16, 2012 8:58 pm
door fons
Dank jullie voor de reacties
Ik heb toch maar de geventileerde schijven omgeruild voor de orginele massieve,was wel nodig oude schijven samen waren even dik als 1 nieuwe
gr Fons