remmen 45 idt
remmen 45 idt
hallo ,
Ik wil mijn voorremmen van de rover 45 idt uit 2000 voorzien van geventileerde schijven er zitten nu ongeventileerde massieve exemplaren op.
De opening voor de schijf in de klauw is te smal is dit pas te maken door het een stukje uit te slijpen of moet er een andere klauw op.
bvd reactie gr Fons
Ik wil mijn voorremmen van de rover 45 idt uit 2000 voorzien van geventileerde schijven er zitten nu ongeventileerde massieve exemplaren op.
De opening voor de schijf in de klauw is te smal is dit pas te maken door het een stukje uit te slijpen of moet er een andere klauw op.
bvd reactie gr Fons
Laatst gewijzigd door fons op zo apr 15, 2012 7:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
zuiger terug drukken? wand ik heb op mijn 214si massiefe schijven gehad en daarna geventileerde de ontluchtings bout iets los draaien met een waterpomp tang terug drukken weet niet of dit precies hetzelfde probleem is?
groet
groet
Met rover is het nog lang niet over!;)
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Nee ik ga niet op het circuit rijden maar heb nieuwe blokken en schijven gekocht maar kreeg geventileerde ipv massieve schijven .
En gezien ik andere verstuivers en de turbo druk heb verhoogt en de EGR klep eruit gehaald en daardoor aardig wat meer vermogen heb dacht ik zou het niet beter remmen met die geventileerde exemplaren.
De nieuwe blokken en de geventileerde schijf passen in de remklauw maar de opening voor de schijf in de beugel is te smal ,dus of de beugel wisselen met een geventileerd model of bestaande ruimer maken als deze dan nog sterk genoeg is.
Het stukje uit de beugel wat er evt uitgeslepen moet worden is al een stuk dunner dan de rest van de beugel.
Iemand dit al eerder gedaan ,en weet iemand van welk type ik de beugel kan gebruiken(de cilinder is gewoon het zelfde vlogens de onderdelenlijst)?
Of gewoon maar de schijven omruilen voor massieve?
bvd reactie gr Fons
En gezien ik andere verstuivers en de turbo druk heb verhoogt en de EGR klep eruit gehaald en daardoor aardig wat meer vermogen heb dacht ik zou het niet beter remmen met die geventileerde exemplaren.
De nieuwe blokken en de geventileerde schijf passen in de remklauw maar de opening voor de schijf in de beugel is te smal ,dus of de beugel wisselen met een geventileerd model of bestaande ruimer maken als deze dan nog sterk genoeg is.
Het stukje uit de beugel wat er evt uitgeslepen moet worden is al een stuk dunner dan de rest van de beugel.
Iemand dit al eerder gedaan ,en weet iemand van welk type ik de beugel kan gebruiken(de cilinder is gewoon het zelfde vlogens de onderdelenlijst)?
Of gewoon maar de schijven omruilen voor massieve?
bvd reactie gr Fons
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
roland schreef:en schijven achter
Hoeft niet, (bijna) iedere benzine 400/45/ZS heeft geventileerde 262's voor en trommels achter. En omdat jij je remkracht niet veranderd is hij 100% zeker nog gewoon in balans.bam schreef:Ja maar pas op dat je de rembalans niet in gevaar brengt.
Trouwens, de eerste 416's met ABS hadden wel schijven achter met de geventileerde 262mm's voor. Later werden die zonder aanpassing vervangen door trommels.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!