remmen 45 idt

414 416 418 420 45
Plaats reactie
fons

remmen 45 idt

Bericht door fons »

hallo ,
Ik wil mijn voorremmen van de rover 45 idt uit 2000 voorzien van geventileerde schijven er zitten nu ongeventileerde massieve exemplaren op.
De opening voor de schijf in de klauw is te smal is dit pas te maken door het een stukje uit te slijpen of moet er een andere klauw op.

bvd reactie gr Fons
Laatst gewijzigd door fons op zo apr 15, 2012 7:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9119
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: er moeten andere klauwen op.
ik heb toevallig nog een setje liggen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Is dit niet alleen de beugel van de tang die ruimer is :?:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
mathyn
MG-R Addict
Berichten: 401
Lid geworden op: di feb 07, 2012 12:15 am
Woonplaats: Nijverdal

Bericht door mathyn »

zuiger terug drukken? wand ik heb op mijn 214si massiefe schijven gehad en daarna geventileerde de ontluchtings bout iets los draaien met een waterpomp tang terug drukken weet niet of dit precies hetzelfde probleem is?

groet
Met rover is het nog lang niet over!;)

Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

De massieve tang heeft 50mm ik weet niet wat die van de
Geventileerde is (dikte schijf)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ga je op het circuit rijden dan?
Want qua remmen veranderd er niets het remoppervlak blijft hetzelfde.
Alleen de warmte word beter afgevoerd. Als je problemen hebt qua fading zou ik eerst de remvloeistof wisselen en betere blokken aanschaffen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

en schijven achter ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja maar pas op dat je de rembalans niet in gevaar brengt.
Want volgens mij heeft een zs schijven achter maar grotere schijven voor.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

@bam
het is voor een 45 idt ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
fons

Bericht door fons »

Nee ik ga niet op het circuit rijden maar heb nieuwe blokken en schijven gekocht maar kreeg geventileerde ipv massieve schijven .
En gezien ik andere verstuivers en de turbo druk heb verhoogt en de EGR klep eruit gehaald en daardoor aardig wat meer vermogen heb dacht ik zou het niet beter remmen met die geventileerde exemplaren.
De nieuwe blokken en de geventileerde schijf passen in de remklauw maar de opening voor de schijf in de beugel is te smal ,dus of de beugel wisselen met een geventileerd model of bestaande ruimer maken als deze dan nog sterk genoeg is.
Het stukje uit de beugel wat er evt uitgeslepen moet worden is al een stuk dunner dan de rest van de beugel.
Iemand dit al eerder gedaan ,en weet iemand van welk type ik de beugel kan gebruiken(de cilinder is gewoon het zelfde vlogens de onderdelenlijst)?
Of gewoon maar de schijven omruilen voor massieve?

bvd reactie gr Fons
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

MARVON schreef::mrgreen: er moeten andere klauwen op.
ik heb toevallig nog een setje liggen ;)

Quanta kosta?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

roland schreef:en schijven achter ;)
bam schreef:Ja maar pas op dat je de rembalans niet in gevaar brengt.
Hoeft niet, (bijna) iedere benzine 400/45/ZS heeft geventileerde 262's voor en trommels achter. En omdat jij je remkracht niet veranderd is hij 100% zeker nog gewoon in balans.

Trouwens, de eerste 416's met ABS hadden wel schijven achter met de geventileerde 262mm's voor. Later werden die zonder aanpassing vervangen door trommels.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

ik heb bij mijn golf toen de beugel met de slijptol verruimd die was dik zat
en dat was +- 3mm (dat waren de 4 hoekken op de foto)

Afbeelding


:think: Maar nu weet fons nog niet of de tang of de beugel of alles anders is
wat zijn de maten van die 2 :roll:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
fons

Bericht door fons »

Dank jullie voor de reacties
Ik heb toch maar de geventileerde schijven omgeruild voor de orginele massieve,was wel nodig oude schijven samen waren even dik als 1 nieuwe



gr Fons
Plaats reactie