achteras verbreder + velgen verhaal
achteras verbreder + velgen verhaal
Ik was gister de 114 aan het bekijken en ik vond dat de achteras wel eens 1.5 tot 2 cm breder mocht zijn. Zijn er mensen hier met een 100tje die achteras verbreders rijden, soja welke zijn dat en wat waren de kosten en waar heb je die vandaan getoverd??
Laatst gewijzigd door anton GTa 16v op za mei 29, 2004 10:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dat ook altijd gevonden. Achteras verbreders kan wel, je moet dan gewoon universele nemen die passen wel denk ik. Alleen zit je met het probleem dat er draadeinden in de remtrommel zitten en je losse moertjes hebt. Je zult dan dus langere draadeinden erin moeten zetten.
Wat je wel kan doen is andere velgen nemen met een iets afwijkende ET waarde, die dus verder naar buiten steken.
Wat je wel kan doen is andere velgen nemen met een iets afwijkende ET waarde, die dus verder naar buiten steken.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
we hadden al zitten denken aan iets van cup velgjes, maar ik heb er nog niet helemaal in verdiep dus ik weet nog niet wat er allemaal mogelijk is. Ik begreep uit het topic bij even voorstellen dat die velgen weer speciale maten moeten hebben...
Had bij http://www.Ebay.de spoorverbreders van 1cm gezien voor een mini voor 3 euri :P .
Had bij http://www.Ebay.de spoorverbreders van 1cm gezien voor een mini voor 3 euri :P .
-
- MG-R Core
Bedenk wel, dat als je spoorverbreders gaat gebruiken, je het krachten schema van je ophanging gaat veranderen..... Dus veel meer slijtage aan ophanging.....
Kan je beter kiezen voor velgen met MEGA lage ET waarde... Die zijn er beter voor geschikt ..
probeer trouwens maar eens leuke velgen te vinden voor een 114.....
Kan je beter kiezen voor velgen met MEGA lage ET waarde... Die zijn er beter voor geschikt ..
probeer trouwens maar eens leuke velgen te vinden voor een 114.....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nou ik zou niets aan de breedte van de achteras veranderen, het heeft namelijk nogal de neiging de balans van de auto compleet te vernaggelen.
In dit geval zou het nogal wat onderstuur op kunnen leveren denk ik zo.
Er wordt in Engeland nogal wel eens gespeelt met 15" velgen van de MGF. De ET-waarde van de MGF-velgen is echter veels te laag(wielen meer naar buiten), dit is ongeveer 25mm. EN HET VERKNALT COMPLEET HET RIJGEDRAG.
In dit geval zou het nogal wat onderstuur op kunnen leveren denk ik zo.
Er wordt in Engeland nogal wel eens gespeelt met 15" velgen van de MGF. De ET-waarde van de MGF-velgen is echter veels te laag(wielen meer naar buiten), dit is ongeveer 25mm. EN HET VERKNALT COMPLEET HET RIJGEDRAG.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
6j kan ook nog bij 14 en 15" Steek is 4x95.25, dat is ook het hele probleem. Enkel en alleen de Rover 100 en de MG-F hebben deze steek, verder geen enkele andere auto in de hele wereld.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nou mark nog een behoorlijke berg andere auto's hoor.
Meastro
Montego
Elise
en nog een zooi van die 1970~1980 engelse sportauto's(Triompf(TRzoveel) en TVR) geloof ik.
Je hebt er in iedergeval geen bal aan. De ET-waarde is allemaal heel anders dan de Rover 100.
Meastro
Montego
Elise
en nog een zooi van die 1970~1980 engelse sportauto's(Triompf(TRzoveel) en TVR) geloof ik.
Je hebt er in iedergeval geen bal aan. De ET-waarde is allemaal heel anders dan de Rover 100.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
118GTR schreef:nou mark nog een behoorlijke berg andere auto's hoor.
Meastro
Montego
Elise
het moet altijd weer anders bij die Engelsen

Hebben jullie al eens aan andere remtrommels gedacht? Voor de mini heb je superfin en dat zijn remtrommels die een ingebouwde spacer hebben die je auto per kant 1 inch breder maakt. Die kan je bij de verschillende mini speciaalzaken bestellen. Ga ik binnekort ook doen. En nog een voordeel is dat ze ook beter stoppen.