longbridge of oxford?
-
- MG-R Addict
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
- Woonplaats: lekie nee tneb ej
longbridge of oxford?
wat is nou het verschil tussen een 75 uit longbridge en oxford en waarom was de productie verplaats? hoe kom ik er achter waar mijn 75 gebouwd is? hij is op kenteken gezet in 2000. p.s ik heb en 1.8 automaat
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Bij de 75' s uit Longbridge zijn de dorpels/onderranden bumpers meegespoten in de kleur van de carrosserie. Bij de 75 's uit Oxford is het zwart ongespoten kunststof. Begin 2000 is de produktie overgebracht naar Longbridge (MG-Rover Group). Dit had te maken omdat B.M.W. zich terugtrok uit de Rover-group en MG & Rover verkocht aan de Phoenix Holding. MINI bleef bij B.M.W. en LandRover werd aan Ford verkocht.
Later in 2003 is door uitvoering van 'project drive' bezuinigd op uitrusting/materialen. O.a. kunstof hout ipv. echt wortelhout in de 75. Torpedo badges onderkant voorportieren kwamen te vervallen, etc....
Later in 2003 is door uitvoering van 'project drive' bezuinigd op uitrusting/materialen. O.a. kunstof hout ipv. echt wortelhout in de 75. Torpedo badges onderkant voorportieren kwamen te vervallen, etc....
Laatst gewijzigd door VandenPlas op wo feb 29, 2012 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Op AROnline staat een artikel over de ontwikkeling van de 75. Hier wordt aangehaald dat de 75's uit Longbridge iets beter in elkaar werden gezet. In welke maten is mij niet helemaal duidelijk.
Zie:
http://www.aronline.co.uk/blogs/2011/09 ... t-history/
Zie:
http://www.aronline.co.uk/blogs/2011/09 ... t-history/
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
De lak van de Longbridge auto's is beter dan die van Oxford.
Echter zijn er flink wat bezuinigingen doorgevoerd in Longbridge (Project Drive). Sommige materialen zijn beter uit de Oxford periode dan uit de Longbridge periode.
Ik denk bijvoorbeeld aan het houten dashboard. De eerste reeks heeft echt hout, de tweede plastic. Het plastic dash rammelt, en heeft kieren om de ventilatiedozen.
Echter zijn er flink wat bezuinigingen doorgevoerd in Longbridge (Project Drive). Sommige materialen zijn beter uit de Oxford periode dan uit de Longbridge periode.
Ik denk bijvoorbeeld aan het houten dashboard. De eerste reeks heeft echt hout, de tweede plastic. Het plastic dash rammelt, en heeft kieren om de ventilatiedozen.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Meegespoten dorpels kan ook Cowley zijn:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=263577#263577
Maar als je niet meegespoten onderdorpels hebt is het sowieso een Cowley exemplaar.
Hier nog wat informatie:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... .php?t=481
De productie is pas in oktober 2000 verplaatst (naja, vanaf toen werden de 75's in Longbridge gebouwd, je zet een productielijn natuurlijk niet in een dagje om
). Meeste 2000 exemplaren zijn dus Cowley built.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=263577#263577
Maar als je niet meegespoten onderdorpels hebt is het sowieso een Cowley exemplaar.
Hier nog wat informatie:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... .php?t=481
De productie is pas in oktober 2000 verplaatst (naja, vanaf toen werden de 75's in Longbridge gebouwd, je zet een productielijn natuurlijk niet in een dagje om

Mvg, Thomas
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Tja dat is inderdaad een beetje apart...
In Cowley is in ieder geval nooit nep hout gebruikt, dat ging namelijk wel vanaf een bepaalde datum (3 december 2001) van altijd hout naar altijd plastic.
Hier info over Project Drive met foto's:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=34369
In Cowley is in ieder geval nooit nep hout gebruikt, dat ging namelijk wel vanaf een bepaalde datum (3 december 2001) van altijd hout naar altijd plastic.
Hier info over Project Drive met foto's:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=34369
Mvg, Thomas
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Hoe kom je daar bij?De lak van de Longbridge auto's is beter dan die van Oxford.
Verder kan ik niet veel toe voegen op het bovenstaande.

MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
