Heb het ook al bij onze vrienden van MGF.Be geplaatst maar blijkbaar heeft daar niemand hetzelfde probleem?
Onze Tf heeft van toen we hem kochten een klein klopje als je traag door een putje rijdt dus ben zeker dat er ergens speling op de ophanging moet zitten maar in de garage vinden ze het niet?
Mijn garantie vervalt einde v/d maand dus ik ga hem nogmaals binnen brengen en eventueel heeft iemand hier een tip die ik ze kan meegeven?
Het is niet het reservewiel of de kruk of wielsleutel en ze hebben er ook al eens wat vet ingespoten maar geluid blijft en wordt ook niet echt erger maar is dus wel heel storend en ook niet normaal dus ik wil het wel hersteld hebben!
Wat ook wel eens wil helpen is het smeren van de bovenste draagarm. Het draaipunt aan de binnenkant is voorzien van een vetnippel, welke vaak over het hoofd gezien word. Deze is dus vaak niet goed gesmeerd en dit kan ook zorgen voor bijgeluiden.
Yep, dat hebben ze dus de laatste keer gedaan maar heeft dus niks geholpen!
Is ondertussen ook duidelijk dat dit een zeldzaam probleem is aangezien ik nog niemand gevonden heb met dit fenomeen.
De mensen in de garage hebben ook al iedere keer hun best gedaan en zijn altijd suppervriendelijk maar we vinden dus gewoon het klopje niet!
Ik had gehoopt dat het geluid veel erger zou worden zodat ze het wel konden vinden maar dat is dus niet het geval dus laatste poging om hier bij jullie misschien iemand te vinden die dat al voor gehad heeft of kan zeggen wat het misschien is.
Ik had bij mijn 45 ook een soort geklop / gerammel bij een hobbelige weg of put.. Dat was de stuurkogel die speling had, is toen vervangen en het geluid was weg..
Aangezien ik nog garantie heb mag ik er zelf nog niet aan werken dus voorlopig ga ik nog niks demonteren !
Het is zeker niet de motorkap, schokbreker of materiaal of kabels die los liggen want dat hebben we al allemaal nagekeken.
Ik vermoed dus dat er wel degelijk ergens speling op zit maar zonder zo'n "martelbank" zoals ze op de keuring gebruiken om de ophanging na te kijken is dit dus blijkbaar heel moeilijk te vinden.
Dat van de stuurkogel zal ik ze even melden als ik hem binnenbreng.
Ik had het een keer bij m'n 200, ik hoefde alleen maar de middelste bout boven op de schokbreker aan te draaien, kun je bij als je de motorkap open doet.
Rvelleko schreef:Ik had het een keer bij m'n 200, ik hoefde alleen maar de middelste bout boven op de schokbreker aan te draaien, kun je bij als je de motorkap open doet.
Dat kan ik straks zelf even nakijken maar ik vermoed/hoop dat ze dat in de MG garage zelf ook al wel zullen nagekeken hebben.
Vandaag pas vernomen dat de draagarm in backorder staat dus we gaan de auto terug halen want dat kan dus maanden duren!
Ik heb hier zelf nog enkele onderdelen van een oldtimer in backorder staan dus ik weet dat dat heel lang kan duren.
Afgesproken dat dit probleem wel in garantie zal vervangen worden dus geen probleem maar Kristel zal dus nog even met haar vervelend klopje moeten rondrijden!
Ze gaat wel al gelukkig zijn dat ze hem terug mag gaan halen want ze heeft haar TFke gemist!
Als mijn vrouwke op tijd thuis geraakt gaan we hem vandaag nog halen en laat ik het wel weten!
Was zowiezo van plan om even te vragen of jullie daar in Nederland ook eens wilde kijken dus...