hallo,
Ik heb een probleempje met mijn ruitenwisser.
Als ik hem aan zet kan het wel meer dan 10 sec. duren voordat er actie komt, zowel in interval als gewone stand. Ook als de interval werkt en ik schakel over naar de gewone stand duurt het vaak lang.
Na een paar keer aan/uit schakelen van de ruitenwisser werkt hij weer normaal.
Het is best lastig om bij een hoosbui zo lang te moeten wachten tot je ruitenwisser iets doet.
Het is niet het sleepcontact van de motor, die heb ik al gerepareerd.
Ik heb de MFU getest en die geeft geen foutmelding.
Ik kan op internet nergens iets vinden over deze storing, heeft iemand een goed idee?
Groet,
Arjen
Ruitenwisser probleempje, maar niet het motortje.
Re: Ruitenwisser probleempje, maar niet het motortje.
jazeker,Arjen P. schreef:hallo,
Ik kan op internet nergens iets vinden over deze storing, heeft iemand een goed idee?
Groet,
Arjen
jezelf even netjes voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte.
Ik heb me inmiddels voorgesteld.
Ik heb me nog eens wat verdiept in het stroomcircuit van de ruitenwisser en het lijkt mij ook dat het aan de schakelaar ligt, ik weet alleen niet of dit vaker voorkomt bij deze auto's.
Ik zag dat de motor altijd een 12V spanning krijgt en dat de massa geschakeld wordt.
Alleen de interval en de parkeerstand worden via de MFU geschakeld, de 2 normale snelheden, 1 keer wissen en het de ruitensproeier worden direct door de schakelaar gestuurd.
Omdat het probleem er niet alleen bij de intervalstand is maar op stand 1 en 2 kan ik denk ik wel aannemen dat het niet door de MFU komt.
Dan zou het nog door de spanning op de motor, de massa en de schakelaar kunnen komen.
Bij het 1 keer wissen en de ruitensproeier slaat het motortje wel gelijk aan dus ik denk niet dat het door de spanning of de massa komt tenzij het een half half contact is natuurlijk.
Dan blijft de draaischakelaar op de pook over maar voordat ik de boel uit elkaar begin te trekken zou ik eigenlijk wel willen weten of dit vaker voorkomt.
Ik heb me nog eens wat verdiept in het stroomcircuit van de ruitenwisser en het lijkt mij ook dat het aan de schakelaar ligt, ik weet alleen niet of dit vaker voorkomt bij deze auto's.
Ik zag dat de motor altijd een 12V spanning krijgt en dat de massa geschakeld wordt.
Alleen de interval en de parkeerstand worden via de MFU geschakeld, de 2 normale snelheden, 1 keer wissen en het de ruitensproeier worden direct door de schakelaar gestuurd.
Omdat het probleem er niet alleen bij de intervalstand is maar op stand 1 en 2 kan ik denk ik wel aannemen dat het niet door de MFU komt.
Dan zou het nog door de spanning op de motor, de massa en de schakelaar kunnen komen.
Bij het 1 keer wissen en de ruitensproeier slaat het motortje wel gelijk aan dus ik denk niet dat het door de spanning of de massa komt tenzij het een half half contact is natuurlijk.
Dan blijft de draaischakelaar op de pook over maar voordat ik de boel uit elkaar begin te trekken zou ik eigenlijk wel willen weten of dit vaker voorkomt.