Distubutie snaar brak met koude motor wat is meestal de schade of is het alleen een nieuwe riem erop ?
past een 2,0 dt uit een rover 420 uit 1999,in een 45 2.0 idt uit 2000 of moet er aangepastworden blokken zijn toch het zelfde?
bvd Reatie Gr Fons
snaar gebroken 420 itd
dan heb je een probleem fons.
het best kan je een andere kop er op zetten omdat:
bij de diesel de kleppen geraakt worden
meestal geen schade aan zuigens
maar wel kleppen en een paar klepstoters door de hoge compressie
wil de kop graag omhoog komen en dan is al de zooi krom
een blok uit de DT past maar je moet wel het een en ander over zetten.
is het gebeurd onder het rijden of met stationair draaien?
het best kan je een andere kop er op zetten omdat:
bij de diesel de kleppen geraakt worden
meestal geen schade aan zuigens
maar wel kleppen en een paar klepstoters door de hoge compressie
wil de kop graag omhoog komen en dan is al de zooi krom
een blok uit de DT past maar je moet wel het een en ander over zetten.
is het gebeurd onder het rijden of met stationair draaien?
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
heb je er een paar foto's van fons want een paar tanden er af hoeft niet
erg te zijn (als hij maar niet versprongen is)
van DT naar IDT
de niet intercooler versie heeft een mechanisch gestuurde brandstofinspuiting systeem (dat moet over gezet)
naar elektronisch geregelde brandstofinjectie systeem (wat op je IDT zit)
verder (kan) het intaat spruitstuk een paar sensoren hebben van de lucht temp.
ECU van de IDT op de DT past als je maar alles over zet
als ik jou was zette ik de blokken naars elkaar en bouwt alles over van
de IDT op de DT de motoren (kaal blok) zijn gelijk het is alleen de randapparatuur
die kan verschillen.
is je pomp snaar niet gebroken?
erg te zijn (als hij maar niet versprongen is)
van DT naar IDT
de niet intercooler versie heeft een mechanisch gestuurde brandstofinspuiting systeem (dat moet over gezet)
naar elektronisch geregelde brandstofinjectie systeem (wat op je IDT zit)
verder (kan) het intaat spruitstuk een paar sensoren hebben van de lucht temp.
ECU van de IDT op de DT past als je maar alles over zet
als ik jou was zette ik de blokken naars elkaar en bouwt alles over van
de IDT op de DT de motoren (kaal blok) zijn gelijk het is alleen de randapparatuur
die kan verschillen.
pomp eens met de hand pomp of er diesel komtwat raar is dat het brandstof filter leeg was
is je pomp snaar niet gebroken?
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Waarschijnlijk missen er een paar tanden op de riem, onder bij de krukas. De krukas draait dan nog bij het starten, maar de nokkenas niet. Het kan zijn dat enkel de kop vervangen genoeg is. Het gebeurt ook wel vaak dat de zuigers beschadigd zijn, de kleppen staan namelijk loodrecht op de zuiger waardoor de kans op scheuren in de zuigerbodem groter is.
Het oude type blok past inderdaad gewoon als je alle randapparatuur maar over zet. Nog een tipje.. Vervang meteen de gloeibougies, die van de 4e cilinder kun je namelijk goed bij als de brandstofpomp eraf is.
Het oude type blok past inderdaad gewoon als je alle randapparatuur maar over zet. Nog een tipje.. Vervang meteen de gloeibougies, die van de 4e cilinder kun je namelijk goed bij als de brandstofpomp eraf is.
krukas draaide rond snaar bleef stilstaan (dynamo enz draaide wel dus krukas oke)dus timing klopt niet meer geen ratelend geluid of en toe een ander zwaarder geluidje.motor draait tijdens starten snel (geen compressie door open kleppen)
nokkenas voorzichtig getornt daarna gestart en draat nu wel mee maar slaat niet aan en maakt geen raar geluid brandstof ontlucht) timing nog niet gechekt
Ik bouw de dt wel om naar de idt versie kan de motor eruit zonder airco los te koppelen door pomp te demonteren en opzij te leggen als versnellings bak eraf is.
gr Fons
nokkenas voorzichtig getornt daarna gestart en draat nu wel mee maar slaat niet aan en maakt geen raar geluid brandstof ontlucht) timing nog niet gechekt
Ik bouw de dt wel om naar de idt versie kan de motor eruit zonder airco los te koppelen door pomp te demonteren en opzij te leggen als versnellings bak eraf is.
gr Fons