Turbo op streetwise
Turbo op streetwise
Mijn vrouw en ik zijn een beetje aan het borrellen en daarbij kwam ter sprake hoe het zou zijn om een TURBO op de Streetwise te laten bouwen.
Nou kan het goed zijn dat we morgen weer nuchterder zijn. Maar ik ben toch erg benieuwd of het ooit gedaan is wat de kosten zijn en natuurlijk de prestaties. Oja we hebben een 1.6
Laat maar weten
Nou kan het goed zijn dat we morgen weer nuchterder zijn. Maar ik ben toch erg benieuwd of het ooit gedaan is wat de kosten zijn en natuurlijk de prestaties. Oja we hebben een 1.6
Laat maar weten
Op een streetwise is het vast ook wel gedaan, op K-series turbo's bouwen is aardig trending momenteel.
Dus jah, dat kan, prestaties zijn afhankelijk van je setup. Normaliter met je standaard zuigers en een standaard setup van een R75 zal je zo rond de 150 a 160pk zitten(?)
Dus jah, dat kan, prestaties zijn afhankelijk van je setup. Normaliter met je standaard zuigers en een standaard setup van een R75 zal je zo rond de 150 a 160pk zitten(?)
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
das bijna niet te doen 
er is hier op het forum een 200 serie met een 1.8 turbo ( even zoeken bij projecten ) Lees dat maar eens door.
Er gaat zo veel tijd inzitten in allemaal onvoorziene dingen. En als je ziet dat een garage al snel €50,- per uur rekent......
Denk dat de ombouw naar een kant en klare 2.0 turbo goedkoper is
Of een 200 serie uit uk halen waar ze al een 1.6 turbo in hebben gebouwd. En die dan overbouwen. In de uk bouwen ze die dingen wat meer om als hier in nederland

er is hier op het forum een 200 serie met een 1.8 turbo ( even zoeken bij projecten ) Lees dat maar eens door.
Er gaat zo veel tijd inzitten in allemaal onvoorziene dingen. En als je ziet dat een garage al snel €50,- per uur rekent......
Denk dat de ombouw naar een kant en klare 2.0 turbo goedkoper is

Of een 200 serie uit uk halen waar ze al een 1.6 turbo in hebben gebouwd. En die dan overbouwen. In de uk bouwen ze die dingen wat meer om als hier in nederland
Hangt af van wat je wil en hoeveel waarde je aan betrouwbaarheid hecht. Reken toch al gauw op 700 - 1K aan onderdelen, en nog eens een goede portie aan arbeid.
Wat is je verwachting, wat zijn je eisen, wat is je budget.
Ik denk overigens niet dat elke garage zich er zomaar aan waagt...
... maar ik hou me warm aanbevolen
Wat is je verwachting, wat zijn je eisen, wat is je budget.
Ik denk overigens niet dat elke garage zich er zomaar aan waagt...
... maar ik hou me warm aanbevolen

Het is prima te doen, maar het was een van de eersten. Ik heb nooit helemaal begrepen wat er niet werkt behalve dat 'ie beroerd loopt en CO altijd te hoog is of iets dergelijks, maar goed, da's een hele andere discussie...JD schreef:das bijna niet te doen
Anyhow, ik zie echt geen problemen in het turbochargen van een K-serie in een R25/200 of 45/400.
Eensch, al zou een ietwat gekietelde VVC mijn voorkeur behoeven als budget een issue is. Eenvoudiger te realiseren en het behoud het karakter van de auto een beetje. 2.0 Turbo's zijn wel zwaar hoor...
Hoe dan ook, als je serieus overweegt om meer vermogen uit je auto te halen dan moet je wel een doel voor ogen hebben. Een turbo eraan knutselen kan wellicht al voor 1K incl. arbeid, maar wat wil je ermee, dat is de grote vraag. Bij gedachtes als "niemand die het verwacht" moet je toch wel richting de 200pk willen gaan, tenslotte zijn vlot en snel zijn twee volledig andere dimensies bijvoorbeeld.
De 2.0 Turbo's die we in maart en eind juni bouwden zijn gewoon bruut en snel en dat verwacht écht niemand. Dat heeft dan ook niets met vlot te maken, de 218 VVC Cabriolet is daarentegen vlot, gewoon lekker en sneller dan menigeen, maar geen koppendraaier. Daar zit budgettechnisch dan ook wel een kloofje!
Overigens, chippen van een dergelijke auto is, met alle respect, een kansloze missie. Kun je beter een mooie Gen.2 kit aanschaffen.
Hoe dan ook, als je serieus overweegt om meer vermogen uit je auto te halen dan moet je wel een doel voor ogen hebben. Een turbo eraan knutselen kan wellicht al voor 1K incl. arbeid, maar wat wil je ermee, dat is de grote vraag. Bij gedachtes als "niemand die het verwacht" moet je toch wel richting de 200pk willen gaan, tenslotte zijn vlot en snel zijn twee volledig andere dimensies bijvoorbeeld.
De 2.0 Turbo's die we in maart en eind juni bouwden zijn gewoon bruut en snel en dat verwacht écht niemand. Dat heeft dan ook niets met vlot te maken, de 218 VVC Cabriolet is daarentegen vlot, gewoon lekker en sneller dan menigeen, maar geen koppendraaier. Daar zit budgettechnisch dan ook wel een kloofje!
Overigens, chippen van een dergelijke auto is, met alle respect, een kansloze missie. Kun je beter een mooie Gen.2 kit aanschaffen.