Nieuwe naam turbo bubble...?
Nieuwe naam turbo bubble...?
Na ruim een half jaar in de turbo bubble gereden te hebben was het vandaag tijd voor de apk.
Ik wist dat de katalysator aan vervanging toe was daar de auto de rdw-keuring na de swap werd afgekeurd om een milieu reden (iets met teveel CO).
Rik (die van Virid Performance) bood aan om na het vervangen van de katalysator, het aanpassen van de uitlaat en algemene check up de auto weer bij de rdw aan te bieden. Spannend.
Snel bleek dat er meer moest gebeuren, banden, wat rubbers, een lampje....kortom de al vervelende boodschap (wie koopt er nu graag een uitlaat?) werd een stuk duurder.
Mijn voorbanden bleken "op klappen"te staan. Ondanks dat er dapper Mg Zr opstond bleek het toch een wat verkeerde maat te zijn waardoor zij soms wat aanliepen aan de binnenkant.
Na overleg koos ik voor het hele pakketje en ik kreeg vanochtend het verlossende telefoontje: goedgekeurd, zowel voor apk als rdw.
Jippie.
Toen ik de auto ging halen gaf hij direct al een wat ander beeld: er zat wat meer ruimte tussen de spatborden en de voorbanden.
Rik vertelde dat de auto hem wat "sneller" overkwam iwellicht door de verbeterde uitlaat (deels nieuw en ruimere pijpen). Ook vertelde hij tussen neus en lippen door dat hij de veren van zijn eigen 220 had gehaald en op de bubble had gemonteerd. het leek hem gewoon beter...
Na een bak koffie (nieuw apparaat....snellere koffie met heel laag CO ofzo...) en afrekenen. Bij het afrekenen bleek ik de apk niet te hoeven betalen daar in al het telefonische overleg en rekenen deze kosten simpelweg vergeten waren... aardig!
Op weg.
Al bij het uitparkeren voelde de auto anders, andere banden en veren doen veel. Ook het uitlaat geluid was lekkerder.
Tijdens de terugrit ervoer ik de auto als comfortabeler (een stuk minder "stuiterbakkie" zoals een forumlid de bubble ooit omschreef), alerter (ietsje sneller) en genoot van mijn nieuwe uitlaatsound (geen gebler,, gewoon een mooi geluid).
De rdw gaat me voorzien van geheel nieuwe autopapieren en... gaat daar dan een nieuwe type opzetten. Dit laatste doen ze waarschijnlijk naar de inhoud van de motor. Het zou best eens een Rover 2000 kunnen worden.
Zelf lijkt me : "Rover Virid performance" wel cool.
Even afwachten maar.
ps. Voor de mensen die zich afvragen "wat kan zo'n turbo bubble nou".
Vorige week nog reed ik een Volkswagen r32 voorbij, of beter, ik katapulteerde um voorbij. De man beduidde me middels armbewegingen even te stoppen bij het tankstation (ik was weer rustig gaan rijden anders had ik um niet meer gezien). Aldoor wou hij weten wat ik "Mozeskriebel" onder de motorkap had want...hij had echt zijn best gedaan mij voor te blijven en de Rover bleek echt een dimensie sneller. Na mijn uitleg wist hij het zeker: ik ga mijn auto nu echt ook goed laten tunen.
Ik wist dat de katalysator aan vervanging toe was daar de auto de rdw-keuring na de swap werd afgekeurd om een milieu reden (iets met teveel CO).
Rik (die van Virid Performance) bood aan om na het vervangen van de katalysator, het aanpassen van de uitlaat en algemene check up de auto weer bij de rdw aan te bieden. Spannend.
Snel bleek dat er meer moest gebeuren, banden, wat rubbers, een lampje....kortom de al vervelende boodschap (wie koopt er nu graag een uitlaat?) werd een stuk duurder.
Mijn voorbanden bleken "op klappen"te staan. Ondanks dat er dapper Mg Zr opstond bleek het toch een wat verkeerde maat te zijn waardoor zij soms wat aanliepen aan de binnenkant.
Na overleg koos ik voor het hele pakketje en ik kreeg vanochtend het verlossende telefoontje: goedgekeurd, zowel voor apk als rdw.
Jippie.
Toen ik de auto ging halen gaf hij direct al een wat ander beeld: er zat wat meer ruimte tussen de spatborden en de voorbanden.
Rik vertelde dat de auto hem wat "sneller" overkwam iwellicht door de verbeterde uitlaat (deels nieuw en ruimere pijpen). Ook vertelde hij tussen neus en lippen door dat hij de veren van zijn eigen 220 had gehaald en op de bubble had gemonteerd. het leek hem gewoon beter...
Na een bak koffie (nieuw apparaat....snellere koffie met heel laag CO ofzo...) en afrekenen. Bij het afrekenen bleek ik de apk niet te hoeven betalen daar in al het telefonische overleg en rekenen deze kosten simpelweg vergeten waren... aardig!
Op weg.
Al bij het uitparkeren voelde de auto anders, andere banden en veren doen veel. Ook het uitlaat geluid was lekkerder.
Tijdens de terugrit ervoer ik de auto als comfortabeler (een stuk minder "stuiterbakkie" zoals een forumlid de bubble ooit omschreef), alerter (ietsje sneller) en genoot van mijn nieuwe uitlaatsound (geen gebler,, gewoon een mooi geluid).
De rdw gaat me voorzien van geheel nieuwe autopapieren en... gaat daar dan een nieuwe type opzetten. Dit laatste doen ze waarschijnlijk naar de inhoud van de motor. Het zou best eens een Rover 2000 kunnen worden.
Zelf lijkt me : "Rover Virid performance" wel cool.
Even afwachten maar.
ps. Voor de mensen die zich afvragen "wat kan zo'n turbo bubble nou".
Vorige week nog reed ik een Volkswagen r32 voorbij, of beter, ik katapulteerde um voorbij. De man beduidde me middels armbewegingen even te stoppen bij het tankstation (ik was weer rustig gaan rijden anders had ik um niet meer gezien). Aldoor wou hij weten wat ik "Mozeskriebel" onder de motorkap had want...hij had echt zijn best gedaan mij voor te blijven en de Rover bleek echt een dimensie sneller. Na mijn uitleg wist hij het zeker: ik ga mijn auto nu echt ook goed laten tunen.
Auto is niet op een rollenbank of Dyno geweest, enkel wat korte testjes met onze Driftbox. Die gaf na 3 metingen een gemiddelde van 257pk aan, maar zal ongetwijfeld met de wind in de rug zijn geweest, al moet ik zeggen dat ervaringen uit het verleden akelig dicht bij de realiteit lagen.
Anyhow, 240pk is denk ik een reële schatting. Naar specs van opbouw en afstelling is dat een 'normaal' behaald vermogen.
Denk dat de vermogenskromme vooral een leuke is om eens een uitdraai van te hebben.
Anyhow, 240pk is denk ik een reële schatting. Naar specs van opbouw en afstelling is dat een 'normaal' behaald vermogen.
Denk dat de vermogenskromme vooral een leuke is om eens een uitdraai van te hebben.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW

een r32 bij houden lijkt mijn geen probleem met deze turbo bubble
r32 250pk
6.6 van 0 naar 100
en dan da gewicht 1590 kg

tegen de bubble 240pk en het gewicht 1150

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Hey Mink,
mocht je volgende week zaterdag nou niets te doen hebben,
Het MG F forum heeft namelijk een rollerbank meeting in Geldermalsen, daar kunnen wij als MG -R leden ook gebruik van maken, maar dan weet je gelijk wat je onder de kap hebt zitten....
Kijk anders maar eens hier:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20030
mocht je volgende week zaterdag nou niets te doen hebben,
Het MG F forum heeft namelijk een rollerbank meeting in Geldermalsen, daar kunnen wij als MG -R leden ook gebruik van maken, maar dan weet je gelijk wat je onder de kap hebt zitten....
Kijk anders maar eens hier:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20030
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Updateetje,
Vandaag veel in de stad gereden en het verschil (veren, andere banden) is zeer aangenaam. Hij stuurt makkelijker en rijdt veel comfortabeler. Ansgtaanjagende verkeersdrempels zijn ineens niet meer eng.
Ook rijdt de auto met koude motor (door nieuwe uitlaat?) fijner.
Mista T, bedankt voor het aanbod, ik ben alleen verhinderd die dag.
De bubble rijdt overigens niet op vol vermogen, dit zou de motor te snel doen slijten. Ik moet ooit nog eens een schakelaar kopen waarmee ik van binnenuit de turbo vol open kan zetten. (deze beschrijving zal technisch waarschijnlijk niet kloppen maar komt hierop neer). De bubble rijdt standaard op zo.n 210 a 215 pk.
Van nul naar honderd hebben we heel wetenschappelijk gemeten (not) gewoon met trainingsmaatje wegsjezen vanaf het stoplicht....
We kwamen op 5,1 tot 5,6 seconden.
Bij Virid perfromance noemde ze het "warp speed".
Ik zeg dat ie van nul naar honderd gaat in "eergisteren".
Vandaag veel in de stad gereden en het verschil (veren, andere banden) is zeer aangenaam. Hij stuurt makkelijker en rijdt veel comfortabeler. Ansgtaanjagende verkeersdrempels zijn ineens niet meer eng.
Ook rijdt de auto met koude motor (door nieuwe uitlaat?) fijner.
Mista T, bedankt voor het aanbod, ik ben alleen verhinderd die dag.
De bubble rijdt overigens niet op vol vermogen, dit zou de motor te snel doen slijten. Ik moet ooit nog eens een schakelaar kopen waarmee ik van binnenuit de turbo vol open kan zetten. (deze beschrijving zal technisch waarschijnlijk niet kloppen maar komt hierop neer). De bubble rijdt standaard op zo.n 210 a 215 pk.
Van nul naar honderd hebben we heel wetenschappelijk gemeten (not) gewoon met trainingsmaatje wegsjezen vanaf het stoplicht....
We kwamen op 5,1 tot 5,6 seconden.
Bij Virid perfromance noemde ze het "warp speed".
Ik zeg dat ie van nul naar honderd gaat in "eergisteren".
rdw papieren binnen
De turbo bubble krijgt niks geen nieuwe benaming. Op de papieren staat gewoon:
Rover 200 VI
De enige veranderingen zijn bij KW (147 kw) en massa ledig voertuig (1198 kg).
Dat laatste lijkt me wat fors magoe.
Ik ben streetlegal nu
Rover 200 VI
De enige veranderingen zijn bij KW (147 kw) en massa ledig voertuig (1198 kg).
Dat laatste lijkt me wat fors magoe.
Ik ben streetlegal nu
Audio eruit, een exacte meting van je brandstof, boekjes enzovoorts en je bent wel aardig in de buurt, ik denk dat 1150kg reëel is. Vergeet niet dat normaliter een auto écht kaal gewogen wordt.
Toch gaaf om het apparaat op kenteken te zien zo. Vreemd van de type-aanduiding, ik hoop eind november met de Coupé voor de keuring te gaan, als ze dat een 220 Turbo Coupé willen houden en enkel de brandstof willen wijzigen en het vermogen ben ik blij als een kind.

Toch gaaf om het apparaat op kenteken te zien zo. Vreemd van de type-aanduiding, ik hoop eind november met de Coupé voor de keuring te gaan, als ze dat een 220 Turbo Coupé willen houden en enkel de brandstof willen wijzigen en het vermogen ben ik blij als een kind.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Hmmm 2 mrb tarief groepen omhoog, dat is wel jammer idd.
Als de tank helemaal vol zat, dan zijn dat hele dure liters benzine...
Als de tank helemaal vol zat, dan zijn dat hele dure liters benzine...
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!