Pagina 1 van 2

Hoe snel warm?

Geplaatst: za okt 22, 2011 10:07 am
door chelsea
Hoe snel blazen jullie Rovers van binnen warme lucht?

Als ik dit namelijk vergelijk met onze oude Golf duurt het echt lang, circa 10 tot 12 minuten en dan lijkt het warmere lucht. En echt heet krijg ik de Rover ook niet. Is dit normaal?

Geplaatst: za okt 22, 2011 10:35 am
door arthur623
Mijn 214 cabriolet blaast binnen enkele minuten wel warme lucht.

Geplaatst: za okt 22, 2011 12:32 pm
door MARTIN
:mrgreen: de mg met V6 binnen luttele minuten, de diesel doet er wat langer over{+/_ 8 min} ;)

Geplaatst: za okt 22, 2011 6:26 pm
door Silly CVT
Als ik met de 200 de straat uit rij komt er al lauwe lucht uit, das binnen 2min. Binnen 10min ist'HEET wat eruit komt, lekkah lekkah!! 8)

Wanneer is voort laatst de koelvloeistof vervangen bij de jou? Is de thermostaat nog heel? :idea:

Rover staan er bij om bekend dat ze namelijk héérlijk snel warm worden! (nog een + puntje) :mrgreen:

Geplaatst: za okt 22, 2011 6:35 pm
door Yme
Met de 200 nooit problemen gehad, was altijd lekker snel warms. Hoe het met de ZR is geen idee, dat zien we in 2 maandjes als we weer thuis zijn :mrgreen:

Geplaatst: za okt 22, 2011 6:42 pm
door RobertD
ligt eraan hoe de schuiven staan! Als je de linkse naar rechts schuift en de rechtse naar links. Dan wordt hij het snelste warm.

De links zorgt ervoor of er een beetje frisse lucht bij moet.
De rechtse zorgt ervoor of er frisse lucht van buiten moet komen of alleen binnen laten circuleren.

Lijkt me dat het zo het makkelijkste is uitgelegd ;)

Geplaatst: za okt 22, 2011 7:03 pm
door chelsea
Ga ff wat schuiven in de hoop op snellere warme lucht.
Zal ook de koelvloeistof eens peilen.

Geplaatst: za okt 22, 2011 7:04 pm
door Double A
In 2 minuten blaast mijn ZR reeds warm, na 3-4 min heet. (te zien, autostrade of stad)

Geplaatst: za okt 22, 2011 7:46 pm
door Silly CVT
chelsea schreef:Ga ff wat schuiven in de hoop op snellere warme lucht.
Zal ook de koelvloeistof eens peilen.
De linker schuif inderdaad naar het midden doen en de rechter schuif nooit anders zetten dan buiten-binnen circulatie. Zo heb je altijd frisse lucht in de auto en voorkom je beslagen ramen... :roll:

Gaat overigens niet echt om het peil, dan wel om de leeftijd ervan. Als het er al tig jaar in zit dan is de kracht eraf en doet het zijn werk minder wat dus weer niet goed is voor je koelsysteem, etc, etc, bla, bla, bla... ;)

Geplaatst: zo okt 23, 2011 1:30 am
door Silly CVT
Ik heb het vandaag nog ff in de groep gegooid maar het zou je kachel radiator kunnen zijn. Check/laat die even checken. Das de grootste kans. ;)

Ik laat het aan de techneuten hier over om daar een 'makkelijke' manier voor de opperen. :roll:

Geplaatst: zo okt 23, 2011 11:16 am
door 118GTR
Gaat de motortemp wel met een paar minuten naar ~40~50% van de schaal?

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, en het bleek dat de kachelklep niet open ging. (je draait in je dashboard aan de temp regeling, daaraan zit een staalkabel en die trek dan weer een klep in de motor ruimte open/of dicht) Die klep zit dicht tegen het schutbord aan, in 1 van de 2 kachel-water-slangen.

Geplaatst: zo okt 23, 2011 11:28 am
door JD
komt je motor überhaupt wel op temperatuur ?

De vw golf en polo zijn altijd heel erg snel warm van binnen.

Bij mijn 25 duurt het ongeveer een minuut of 2 voordat de kou van de lucht is maar voordat hij echt warm word ben ik zo'n 8 min. verder

Geplaatst: di nov 01, 2011 8:38 pm
door chelsea
Vandaag Auto op laten halen met een kapotte radiateur.
Garantie :lol:

Geplaatst: di nov 01, 2011 9:33 pm
door bam
Je hebt dus met een te laag koelvloeistof peil gereden :roll:

Geplaatst: di nov 01, 2011 11:03 pm
door Bart-K
@chelsea: vul in je profiel nog even je woonplaats in, anders loop je de kans dat je profiel verwijderd word ;)

Geplaatst: wo nov 02, 2011 8:39 pm
door chelsea
Koelvloeistof te laag....kan zijn maar dan is de auto de laatste week ineens
helemaal gezakt. verleden week namelijk nog gecontroleerd ;) maar geef toe dat ik niet elke dag mijn koelvloeistof controleer.



Edit. woonplaats ingevuld.