Hey
Eventjes navragen of het makkelijk is om een 1.8 van een 98 mgf in een 12/2004 zr 1.4 te steken. Ik dacht dat de versnellingsbak mag blijven en enkel het vliegwiel moet omgebouwd worden? En ook enkel de ecu moet mee verhuizen van de f naar de zr......
Klopt dit en is dit dan ook plug and play of moet er nog wat electronisch geregeld worden?
1.8 mgf in een zr'ke 1.4
geen idee
weet wel dat peter nog een blok te koop heeft
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19731

weet wel dat peter nog een blok te koop heeft

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19731
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het blok past zonder problemen, maar electronisch is het iets lastiger.
Het mooist is een ECU van een 1.8 motor van na ~2000 (EU3 / MEMS3 motor), misschien dat i.p.v. daarvan een 1.8 map in je 1.4 ECU kunt laden, maar ik denk het niet.
Daarnaast moet je de 1.8 ombouwen naar het wasted spark ontstekingssysteem. (kun je van je 1.4 afhalen)
Wil je een VVC dan moet je alles vervangen door EU3: ecu, draadboom en ontsteking.
Het mooist is een ECU van een 1.8 motor van na ~2000 (EU3 / MEMS3 motor), misschien dat i.p.v. daarvan een 1.8 map in je 1.4 ECU kunt laden, maar ik denk het niet.
Daarnaast moet je de 1.8 ombouwen naar het wasted spark ontstekingssysteem. (kun je van je 1.4 afhalen)
Wil je een VVC dan moet je alles vervangen door EU3: ecu, draadboom en ontsteking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!