Help! noodgeval!
Help! noodgeval!
Hi,
zojuist met bougies vervangen is er een stuk plastic van de erg broze bougiedop afgebroken en in de cilinder gevallen, bougie was er nog niet uit dus kan het nog zien liggen.
Hoe erg is het als een stukje plastic erin valt?
zojuist met bougies vervangen is er een stuk plastic van de erg broze bougiedop afgebroken en in de cilinder gevallen, bougie was er nog niet uit dus kan het nog zien liggen.
Hoe erg is het als een stukje plastic erin valt?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Heb het eruit gekregen dmv een stukje tape op een schroevendraaier.
Vervolgens zat de bougie echt muur en muur vast, met klein beetje wd40 in laten trekken ging hij los.
Toen ik de wagen vervolgens startte schrok ik me een hoedje want hij liep erg onregelmatig/wobbelig...dacht meteen dat er misschien toch een stukje in de cilinder was gevallen of dat ik een bougiekabel verkeerd had aangesloten maar dat kon niet want ik heb ze een voor een gedaan.
Na minuutje of wat liep hij weer mooi en netjes 1000 stationair. Trok ook goed in de toeren.
Wat zou dit geweest kunnen zijn? beetje ontvlambare wd40? of misschien net iets andere bougies qua electrodeafstand? (had een ander merk) met electrode afstand van 0,9, dat was volgens Engelse dealer juist voor mijn auto (1.4 16V spi k-series uit 1993)
Vervolgens zat de bougie echt muur en muur vast, met klein beetje wd40 in laten trekken ging hij los.
Toen ik de wagen vervolgens startte schrok ik me een hoedje want hij liep erg onregelmatig/wobbelig...dacht meteen dat er misschien toch een stukje in de cilinder was gevallen of dat ik een bougiekabel verkeerd had aangesloten maar dat kon niet want ik heb ze een voor een gedaan.
Na minuutje of wat liep hij weer mooi en netjes 1000 stationair. Trok ook goed in de toeren.
Wat zou dit geweest kunnen zijn? beetje ontvlambare wd40? of misschien net iets andere bougies qua electrodeafstand? (had een ander merk) met electrode afstand van 0,9, dat was volgens Engelse dealer juist voor mijn auto (1.4 16V spi k-series uit 1993)
Ik weet niet of je na dat slechte lopen nog aan de bougiekabels hebt gezeten maar mogelijk zat er een niet goed of was de bougie vet geslagen.
Maar als hij nu goed start en goed loopt, geniet ervan zou ik zeggen.
En een tip giet eens een busje injector reiniger in je tank zeker bij oudere auto's gaan ze beter en zuiniger rijden.
PS als ik het goed lees was het stukje alleen in de bougieschacht gevallen en niet in de cilinder
Maar als hij nu goed start en goed loopt, geniet ervan zou ik zeggen.

En een tip giet eens een busje injector reiniger in je tank zeker bij oudere auto's gaan ze beter en zuiniger rijden.
PS als ik het goed lees was het stukje alleen in de bougieschacht gevallen en niet in de cilinder

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Nee, als het goed is niets er in gevallen en als er iets in is gevallen is het een zeer miniem kruimeltje gesmolten plastic.
Hij loopt nu weer mooi inderdaad. Valt me wel op dat hij een hoog stationair toerental heeft (ook bij warme motor), tussen de 1050 en 1100-1125 zo ongeveer. Is dat normaal? Loopt wel regelmatig, en eerste gemeten verbruik van 1 op 12,5 is ook acceptabel (veel kap open en ook wat korte stukjes).
Injector reiniger zal ik eens doen, al denk heb ik nooit zoveel vertrouwen in additiefjes, ze kunnen ook weer geen kwaad.
Hij loopt nu weer mooi inderdaad. Valt me wel op dat hij een hoog stationair toerental heeft (ook bij warme motor), tussen de 1050 en 1100-1125 zo ongeveer. Is dat normaal? Loopt wel regelmatig, en eerste gemeten verbruik van 1 op 12,5 is ook acceptabel (veel kap open en ook wat korte stukjes).
Injector reiniger zal ik eens doen, al denk heb ik nooit zoveel vertrouwen in additiefjes, ze kunnen ook weer geen kwaad.