tips mbt alarm en CV

214 216 218 220 25
arthur623

tips mbt alarm en CV

Bericht door arthur623 »

Hi,

Mijn 214 cabriolet heeft wat mankementjes mbt het alarm en de CV.

Allereerst: Momenteel heb ik geen CV. Hoe controleer ik met zekerheid of ik het wel heb maar dat het gewoon niet functioneert of dat het simpelweg niet aanwezig is?

Ten tweede: Het alarm wordt alleen in en uitgeschakeld door het openen van het bijrijdersportier. Ik heb de deurpanelen van beide deuren al verwijderd. Beiden hebben een stekkertje op het slot zitten met twee draden, en beiden 'klikken' dat kleine witte schakelaarpuntje in/uit wanneer het slot open/dicht gaat. Toch treed het alarm alleen in werking via het bijrijdersslot.

Ten derde: hoort er officieel een lichtverklikker op mijn auto te zitten? Want heb net de geconstateerd dat de (kennelijk al niet zo beste meer) accu is overleden na 3 dagen stilstaan met de lampen aan :roll:

Welke dingetjes kan ik doen om eea uit te sluiten of te controleren?

Alvast bedankt 8)
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Je alarm wordt geactiveerd en gedeactiveerd door de microschakelaars die je omschrijft. Als het goed is heb jij de infrarood versie van Valeo (staat op de afstandsbediening. Lampjes branden wel als je een van de knopjes op je afstandsbediening indrukt?

Aangezien je omschrijft dat je óók geen lampverklikker hebt die momenteel werkt verdenk ik het schakelaartje in de bestuurdersdeur wat aangeeft of je deur open en of dicht is (zit boven het carrosserie plaatje met kleurcodes). Zwart schuifschakelaartje... :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arthur623

Bericht door arthur623 »

Vergeten te melden: ik heb geen afstandsbediening, er zat een enkele oude sleutel bij de auto (inmiddels al een paar bij laten maken). Maar dit hoeft dus niet te betekenen dat ik geen CV heb....denk dat ik het het beste kan controleren door op zoek te gaan naar de ontvanger? die zat bij mijn 623 bij de binnenspiegel, is hier niet het geval.

Wat betreft lampverlikker: ik bedoelde niet het interieurlampje maar de piep die je hoort als je je koplampen aan laat staan terwijl je het contact uitzet :). Deurlampje werkt volgens mij wel gewoon.

enne @ rik: dinsdag 12 juli oke?
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Ik reageer zo even op je PB, maar 12 juli is inderdaad prima. De verklikker van je verlichting reageert op deur open ja of nee, niet op contact. Ik heb nog wel een 14VT module + bijbehorende AB. Heb je het weer helemaal netjes.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arthur623

Bericht door arthur623 »

Volgens carbase hoort mijn auto CV te hebben, maar kan nergens een ontvanger vinden, is dat omdat hij niet IR is zoals bij mijn 623?

Anyway, wil graag CV dus als jouw module en ab de oplossing zijn: graag.

Wat betreft die deurschakelaartjes: die kan ik niet vinden, evenals het plaatje met kleurcodes. Kan me de schakelaartjes en het plaatje wel herinneren van mijn 623, maar deze cabrio lijkt ze niet te hebben? De deuren en de deurposten zijn helemaal kaal, zonder schakelaartjes. Zit wel een rubber dopje aan beide kanten in de deurpost, ter afdekking van een gaatje ofzo.

Ach, we kijken er de 12e wel naar:)
arthur623

Bericht door arthur623 »

Omdat ik voorlopig toch niet bij Rik langs ga nog een aantal vragen mbt de electrische vraagstukjes:

- hoe controleer ik of ik CV heb?

- waarom zou het alarm niet worden in/uitgeschakeld bij open/dichten bestuurdersslot terwijl de microschakelaar wel klikt?

- waar zitten exact de deurschakelaars die constateren of deur open/dicht is bij een cabrio? zitten niet op zelfde plaats als mijn 623 (foto erg welkom)

- waar zit de pomp van de electrische kap? Wat is een goede eerste stap om dit systeem werkend te krijgen? Waar hoort de schakelaar op het dashboard te zitten? (de schakelaar lag los in mijn dashboard kastje). Foto's van pomp/systeem etc zijn welkom.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

arthur623 schreef:- hoe controleer ik of ik CV heb?
Dat heb je, was namelijk standaard.
arthur623 schreef:- waarom zou het alarm niet worden in/uitgeschakeld bij open/dichten bestuurdersslot terwijl de microschakelaar wel klikt?
Kan aan verschillende dingen liggen. Meest voorkomend is dat de 14VT module 'denkt' dat er een deur open staat. Kan volgens mij ook de knop van de motorkap en/of kofferklep zijn.
arthur623 schreef:- waar zitten exact de deurschakelaars die constateren of deur open/dicht is bij een cabrio? zitten niet op zelfde plaats als mijn 623 (foto erg welkom)
Dit is 'm, en die zit in de deurpost (onderaan de b-stijl; midden van de deur). Als 'ie er niet zit zal er een gaatje zitten en moet er ergens een draadje rondszwerven.
Afbeelding
arthur623 schreef:- waar zit de pomp van de electrische kap? Wat is een goede eerste stap om dit systeem werkend te krijgen? Waar hoort de schakelaar op het dashboard te zitten? (de schakelaar lag los in mijn dashboard kastje). Foto's van pomp/systeem etc zijn welkom.
Links achterin de kofferbak, moet je het bekleedde karton even aan de kant leggen. Zit ook een kraantje en deze staat nu open aangezien je 'm met de hand kan openen. Om de elektrische kap elektrisch te kunnen bedienen moet deze dicht gedraaid worden.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arthur623

Bericht door arthur623 »

Rik, bedankt voor je uitgebreide post. Daar kan ik wat mee.

Die schakelaartjes ontbreken bij mij, er zitten rubberen dopjes die het gaatje opvullen. Vreemd...waarom zouden die zijn verwijderd....

De pomp ga ik morgen dan even in het licht bekijken (of hij er uberhaupt nog zit). De switch ligt los in mijn dashboard kastje, waar had ie op het dashboard moeten zitten?

Als de 14VT module in de war is doordat hij denkt dat er een deur open staat, waarom doet het alarm het dan wel via het bijrijdersportier?

Als je het zo allemaal bij elkaar optelt....wat is/was mijn auto dan in een verwaarloosde staat zeg.
arthur623

Bericht door arthur623 »

Gelukkig zit de pomp er nog. vloeistofniveau is op peil.

Hoe kan ik zien of hij 'aan' of 'uit' staat? Het draaistaafje aan de voorkant staat in stand '|'

Verder hangt er een los stekkertje vanaf de pomp. Zal zo een foto bijvoegen.
Laatst gewijzigd door arthur623 op ma jul 11, 2011 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

volgens mij heb ik een werkplaatshandboek van de 200 en coupe. Zal vanaaf eens kijken of de cabrio er ook in voorkomt.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arthur623

Bericht door arthur623 »

Mijn pomp ziet er zo uit, met links een loshangend stekkertje.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

En zowaar komt de cabrio er ook in voor :mrgreen:

Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door JD op ma jul 11, 2011 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arthur623

Bericht door arthur623 »

thanks! Ga ik eens goed lezen.

edit: wel erg lage kwaliteit, ongezoomd te klein en gezoomd erg korrelig. Hoop dat ik er nog wijs uit kan;)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

als ie nou slim ben maak je ff €6,50 over naar mij en dan stuur ik jou een kopie van het hele werkplaatshandboek op ;)

*edit*

is heel lastig om dat spul uit adobe te uploaden.
laat staan scherp krijgen ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arthur623

Bericht door arthur623 »

welke manual heb je precies?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

rave volgens mij.
De versie waar ook de mini in voorkomt
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie