tips mbt alarm en CV
tips mbt alarm en CV
Hi,
Mijn 214 cabriolet heeft wat mankementjes mbt het alarm en de CV.
Allereerst: Momenteel heb ik geen CV. Hoe controleer ik met zekerheid of ik het wel heb maar dat het gewoon niet functioneert of dat het simpelweg niet aanwezig is?
Ten tweede: Het alarm wordt alleen in en uitgeschakeld door het openen van het bijrijdersportier. Ik heb de deurpanelen van beide deuren al verwijderd. Beiden hebben een stekkertje op het slot zitten met twee draden, en beiden 'klikken' dat kleine witte schakelaarpuntje in/uit wanneer het slot open/dicht gaat. Toch treed het alarm alleen in werking via het bijrijdersslot.
Ten derde: hoort er officieel een lichtverklikker op mijn auto te zitten? Want heb net de geconstateerd dat de (kennelijk al niet zo beste meer) accu is overleden na 3 dagen stilstaan met de lampen aan
Welke dingetjes kan ik doen om eea uit te sluiten of te controleren?
Alvast bedankt
Mijn 214 cabriolet heeft wat mankementjes mbt het alarm en de CV.
Allereerst: Momenteel heb ik geen CV. Hoe controleer ik met zekerheid of ik het wel heb maar dat het gewoon niet functioneert of dat het simpelweg niet aanwezig is?
Ten tweede: Het alarm wordt alleen in en uitgeschakeld door het openen van het bijrijdersportier. Ik heb de deurpanelen van beide deuren al verwijderd. Beiden hebben een stekkertje op het slot zitten met twee draden, en beiden 'klikken' dat kleine witte schakelaarpuntje in/uit wanneer het slot open/dicht gaat. Toch treed het alarm alleen in werking via het bijrijdersslot.
Ten derde: hoort er officieel een lichtverklikker op mijn auto te zitten? Want heb net de geconstateerd dat de (kennelijk al niet zo beste meer) accu is overleden na 3 dagen stilstaan met de lampen aan
Welke dingetjes kan ik doen om eea uit te sluiten of te controleren?
Alvast bedankt
Je alarm wordt geactiveerd en gedeactiveerd door de microschakelaars die je omschrijft. Als het goed is heb jij de infrarood versie van Valeo (staat op de afstandsbediening. Lampjes branden wel als je een van de knopjes op je afstandsbediening indrukt?
Aangezien je omschrijft dat je óók geen lampverklikker hebt die momenteel werkt verdenk ik het schakelaartje in de bestuurdersdeur wat aangeeft of je deur open en of dicht is (zit boven het carrosserie plaatje met kleurcodes). Zwart schuifschakelaartje...
Aangezien je omschrijft dat je óók geen lampverklikker hebt die momenteel werkt verdenk ik het schakelaartje in de bestuurdersdeur wat aangeeft of je deur open en of dicht is (zit boven het carrosserie plaatje met kleurcodes). Zwart schuifschakelaartje...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Vergeten te melden: ik heb geen afstandsbediening, er zat een enkele oude sleutel bij de auto (inmiddels al een paar bij laten maken). Maar dit hoeft dus niet te betekenen dat ik geen CV heb....denk dat ik het het beste kan controleren door op zoek te gaan naar de ontvanger? die zat bij mijn 623 bij de binnenspiegel, is hier niet het geval.
Wat betreft lampverlikker: ik bedoelde niet het interieurlampje maar de piep die je hoort als je je koplampen aan laat staan terwijl je het contact uitzet . Deurlampje werkt volgens mij wel gewoon.
enne @ rik: dinsdag 12 juli oke?
Wat betreft lampverlikker: ik bedoelde niet het interieurlampje maar de piep die je hoort als je je koplampen aan laat staan terwijl je het contact uitzet . Deurlampje werkt volgens mij wel gewoon.
enne @ rik: dinsdag 12 juli oke?
Ik reageer zo even op je PB, maar 12 juli is inderdaad prima. De verklikker van je verlichting reageert op deur open ja of nee, niet op contact. Ik heb nog wel een 14VT module + bijbehorende AB. Heb je het weer helemaal netjes.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Volgens carbase hoort mijn auto CV te hebben, maar kan nergens een ontvanger vinden, is dat omdat hij niet IR is zoals bij mijn 623?
Anyway, wil graag CV dus als jouw module en ab de oplossing zijn: graag.
Wat betreft die deurschakelaartjes: die kan ik niet vinden, evenals het plaatje met kleurcodes. Kan me de schakelaartjes en het plaatje wel herinneren van mijn 623, maar deze cabrio lijkt ze niet te hebben? De deuren en de deurposten zijn helemaal kaal, zonder schakelaartjes. Zit wel een rubber dopje aan beide kanten in de deurpost, ter afdekking van een gaatje ofzo.
Ach, we kijken er de 12e wel naar:)
Anyway, wil graag CV dus als jouw module en ab de oplossing zijn: graag.
Wat betreft die deurschakelaartjes: die kan ik niet vinden, evenals het plaatje met kleurcodes. Kan me de schakelaartjes en het plaatje wel herinneren van mijn 623, maar deze cabrio lijkt ze niet te hebben? De deuren en de deurposten zijn helemaal kaal, zonder schakelaartjes. Zit wel een rubber dopje aan beide kanten in de deurpost, ter afdekking van een gaatje ofzo.
Ach, we kijken er de 12e wel naar:)
Omdat ik voorlopig toch niet bij Rik langs ga nog een aantal vragen mbt de electrische vraagstukjes:
- hoe controleer ik of ik CV heb?
- waarom zou het alarm niet worden in/uitgeschakeld bij open/dichten bestuurdersslot terwijl de microschakelaar wel klikt?
- waar zitten exact de deurschakelaars die constateren of deur open/dicht is bij een cabrio? zitten niet op zelfde plaats als mijn 623 (foto erg welkom)
- waar zit de pomp van de electrische kap? Wat is een goede eerste stap om dit systeem werkend te krijgen? Waar hoort de schakelaar op het dashboard te zitten? (de schakelaar lag los in mijn dashboard kastje). Foto's van pomp/systeem etc zijn welkom.
- hoe controleer ik of ik CV heb?
- waarom zou het alarm niet worden in/uitgeschakeld bij open/dichten bestuurdersslot terwijl de microschakelaar wel klikt?
- waar zitten exact de deurschakelaars die constateren of deur open/dicht is bij een cabrio? zitten niet op zelfde plaats als mijn 623 (foto erg welkom)
- waar zit de pomp van de electrische kap? Wat is een goede eerste stap om dit systeem werkend te krijgen? Waar hoort de schakelaar op het dashboard te zitten? (de schakelaar lag los in mijn dashboard kastje). Foto's van pomp/systeem etc zijn welkom.
Dat heb je, was namelijk standaard.arthur623 schreef:- hoe controleer ik of ik CV heb?
Kan aan verschillende dingen liggen. Meest voorkomend is dat de 14VT module 'denkt' dat er een deur open staat. Kan volgens mij ook de knop van de motorkap en/of kofferklep zijn.arthur623 schreef:- waarom zou het alarm niet worden in/uitgeschakeld bij open/dichten bestuurdersslot terwijl de microschakelaar wel klikt?
Dit is 'm, en die zit in de deurpost (onderaan de b-stijl; midden van de deur). Als 'ie er niet zit zal er een gaatje zitten en moet er ergens een draadje rondszwerven.arthur623 schreef:- waar zitten exact de deurschakelaars die constateren of deur open/dicht is bij een cabrio? zitten niet op zelfde plaats als mijn 623 (foto erg welkom)
Links achterin de kofferbak, moet je het bekleedde karton even aan de kant leggen. Zit ook een kraantje en deze staat nu open aangezien je 'm met de hand kan openen. Om de elektrische kap elektrisch te kunnen bedienen moet deze dicht gedraaid worden.arthur623 schreef:- waar zit de pomp van de electrische kap? Wat is een goede eerste stap om dit systeem werkend te krijgen? Waar hoort de schakelaar op het dashboard te zitten? (de schakelaar lag los in mijn dashboard kastje). Foto's van pomp/systeem etc zijn welkom.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Rik, bedankt voor je uitgebreide post. Daar kan ik wat mee.
Die schakelaartjes ontbreken bij mij, er zitten rubberen dopjes die het gaatje opvullen. Vreemd...waarom zouden die zijn verwijderd....
De pomp ga ik morgen dan even in het licht bekijken (of hij er uberhaupt nog zit). De switch ligt los in mijn dashboard kastje, waar had ie op het dashboard moeten zitten?
Als de 14VT module in de war is doordat hij denkt dat er een deur open staat, waarom doet het alarm het dan wel via het bijrijdersportier?
Als je het zo allemaal bij elkaar optelt....wat is/was mijn auto dan in een verwaarloosde staat zeg.
Die schakelaartjes ontbreken bij mij, er zitten rubberen dopjes die het gaatje opvullen. Vreemd...waarom zouden die zijn verwijderd....
De pomp ga ik morgen dan even in het licht bekijken (of hij er uberhaupt nog zit). De switch ligt los in mijn dashboard kastje, waar had ie op het dashboard moeten zitten?
Als de 14VT module in de war is doordat hij denkt dat er een deur open staat, waarom doet het alarm het dan wel via het bijrijdersportier?
Als je het zo allemaal bij elkaar optelt....wat is/was mijn auto dan in een verwaarloosde staat zeg.
Gelukkig zit de pomp er nog. vloeistofniveau is op peil.
Hoe kan ik zien of hij 'aan' of 'uit' staat? Het draaistaafje aan de voorkant staat in stand '|'
Verder hangt er een los stekkertje vanaf de pomp. Zal zo een foto bijvoegen.
Hoe kan ik zien of hij 'aan' of 'uit' staat? Het draaistaafje aan de voorkant staat in stand '|'
Verder hangt er een los stekkertje vanaf de pomp. Zal zo een foto bijvoegen.
Laatst gewijzigd door arthur623 op ma jul 11, 2011 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.