Brake stuff
Brake stuff
Greetings!
Ik vrees dat ik weer een beroep op jullie expertise moet doen. M'n rovertje heeft weer iets geks waar ik even geen antwoord op weet.
Als ik hard rem, nog net niet in de abs, maar ertegenaan, dan hoor ik als ik weer weg rij een vreemd geluid (flap..flap..flap).
Behalve als ik heel even stil sta, dan hoor je dat geluid niet. Het verdwijnt ook als je een metertje of 10 - 15 gereden heb.
Komt iemand zoiets bekend voor?
Ik zit ook al een tijdje te denken aan een remmen upgrade, die standaard setup is ook niet alles. Een big brake kit vind ik net even wat ver gaan (denk ook niet dat ik een upgrade van 2k voor remmen er bij mij vrouw in krijg :P).
Op internet verdwaal ik een beetje tussen alle mogelijke opties, en als ik eerlijk ben weet ik ook niet precies wat ik allemaal nodig heb.
Kan iemand mij misschien wellicht hier iets meer duidelijkheid in scheppen? (ik hoop in de trant van, die blokken met die schijven en je bent helemaal klaar :P)
Mijn dank vast!
Cheers!
Barry
Ik vrees dat ik weer een beroep op jullie expertise moet doen. M'n rovertje heeft weer iets geks waar ik even geen antwoord op weet.
Als ik hard rem, nog net niet in de abs, maar ertegenaan, dan hoor ik als ik weer weg rij een vreemd geluid (flap..flap..flap).
Behalve als ik heel even stil sta, dan hoor je dat geluid niet. Het verdwijnt ook als je een metertje of 10 - 15 gereden heb.
Komt iemand zoiets bekend voor?
Ik zit ook al een tijdje te denken aan een remmen upgrade, die standaard setup is ook niet alles. Een big brake kit vind ik net even wat ver gaan (denk ook niet dat ik een upgrade van 2k voor remmen er bij mij vrouw in krijg :P).
Op internet verdwaal ik een beetje tussen alle mogelijke opties, en als ik eerlijk ben weet ik ook niet precies wat ik allemaal nodig heb.
Kan iemand mij misschien wellicht hier iets meer duidelijkheid in scheppen? (ik hoop in de trant van, die blokken met die schijven en je bent helemaal klaar :P)
Mijn dank vast!
Cheers!
Barry
ik denk dat je schijven te heet worden.
Doet de mijne ook, als ik een paar keer hard geremd heb hoor ik de schijven en blokken ook aanlopen. Na verloop van tijd koelt hij weer af en is het over.
Heb er al nieuwe blokken, schijven en klauwen opgezet maar t probleem blijft terugkomen.
Denk dat je idd richting geventileerde schijven moet wil je het probleem echt oplossen
Doet de mijne ook, als ik een paar keer hard geremd heb hoor ik de schijven en blokken ook aanlopen. Na verloop van tijd koelt hij weer af en is het over.
Heb er al nieuwe blokken, schijven en klauwen opgezet maar t probleem blijft terugkomen.
Denk dat je idd richting geventileerde schijven moet wil je het probleem echt oplossen

- tomcat.t16
- MG-R Core
/entering question mode
Setup als in schijven plus blokken e.d.? (geventileerd?)
Welke staat verkeren ze in?
Past dat gewoon onder een Streetwise zonder heftige aanpassingen? (De velgen die ik heb wil ik namelijk niet kwijt :P)
Zelfde vraag als Johnny_D, quanta kosta?
/exit question mode
Ik had automonteur moeten worden ipv IT-er, dan wist ik dit tenminste gewoon :P
Cheers!
Setup als in schijven plus blokken e.d.? (geventileerd?)
Welke staat verkeren ze in?
Past dat gewoon onder een Streetwise zonder heftige aanpassingen? (De velgen die ik heb wil ik namelijk niet kwijt :P)
Zelfde vraag als Johnny_D, quanta kosta?
/exit question mode
Ik had automonteur moeten worden ipv IT-er, dan wist ik dit tenminste gewoon :P
Cheers!
- tomcat.t16
- MG-R Core
Er zit roest op de schijven van het lange stilstaan, schijven zowel blokken hebben weinig gedraaid en de schijven zijn niet krom.
Past op jouw auto zonder aanpassingen en je velgen kunnen meestal blijven zitten. Ze passen over de 15" coupe velgen maar niet over de zogenaamde turbo velgen.
Prijs notk
Past op jouw auto zonder aanpassingen en je velgen kunnen meestal blijven zitten. Ze passen over de 15" coupe velgen maar niet over de zogenaamde turbo velgen.
Prijs notk

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Re: Brake stuff
Remvloeistof verversen verricht vaak al wonderen.BBergman schreef:Kan iemand mij misschien wellicht hier iets meer duidelijkheid in scheppen? (ik hoop in de trant van, die blokken met die schijven en je bent helemaal klaar :P)
Een 282mm of S2K setup van 305mm zijn de upgrades die "zinvol" zijn daar je, volgens mij, standaard al 262 geventileerd hebt. Maar op zich zou je die vrij afdoende moeten kunnen laten remmen. Ferodo en EBC zijn merken die ik zou aanbevelen.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Ik heb nu een complete - betaalbare - kit p&p op je streetwiseBBergman schreef:Een 282mm of een 305 sk2 met geventileerde schijven.. thnx mate, dat word m'n volgende upgrade :P
Eerst alleen nog m'n distributieriem laten doen, dat werd ook weer tijd

En die meuk kan jij je waarschijnlijk niet eens veroorloven als ik zie hoe goedkoop je reageert....knulletje.Johnny_D schreef:Dude, dat je van je meuk af wilt ok, maar ouwe topics spammen gaat wel een beetje te ver lijkt mij

(en het was trouwens geen oud topic maar een recent topic dus je commentaar is terecht onterecht)