Zoals bekend in mijn '25=deaud' topic, heb ik nu een 200 1.6cvt in 3-deurs gevonden! De 3-deurs 1.6cvt's zijn redelijk schaars.
Kleur zijn we nog niet over uit. So far weet ik dat het wéér een kleur is die ze bij Motip niet maken... Lijkt, zwart/blauw/antraciet/paarsig/what ever.
Ik ben de 3e eigenaar, hij komt uit 10-1999 en hij heeft 80.500km op de teller staan. Onlangs lachend door de apk gekomen 2u na aanschaf.
Zit een hoop werk aan de buitenkant aangezien de laatste eigenaar een aanvaring met een vangrails heeft gehad op de snelweg richting Tilburg vorige winter.
De eerste eigenaresse heeft aan de voorkant een 'oeps' gehad en aan de zijkant achter. De laatste eigenaar was bloemenboer en die heeft aanzienlijk de kofferklep gebruikt DUS die rand is nog krokanter dan een bisquitje.... Gaten vallen erin.
Dus, plaatwerk:
Lassen, uitdeuken en flink poetsen dus.!!
Motorisch;
Voorlopig geen omkijken meer naar na morgen.
Interieur:
Met der tijd vervangen door vol leer of half leer uit coupé, audio inbouwen nádat de kofferklep rand gelast is.
Foto's so far:
Tijdens 1e keer zien:
Radio meteen erin gezet, de 4 speakers voldoen voorlopig wel ff.
Uiteraard ook meteen de eerste dag erop:
Roy heeft ook nog geholpen met de 25 demonteren:
Krokante kofferkleprand:
En zo is die dus van links naar rechts!! Helaas, en dat is dus het meeste werk.
Ondertussen zijn de voorbanden vervangen, op advies apk monteur. Nu heb ik achter dus 195-55/15" en voor 185-55/15". Die worden over een tijdje (zodra ik fincancieel uit m'n krater ben) vervangen door rondom 195-50/15" en misschien wel 205-45/15", hihi.
Na morgen zullen er meer foto's volgen...
Oh ja, ik heb vanuit België nog een silveren 200 1.4 aangeboden gekregen met geplofte koppakking voor €400,- maar wél met zwart leder interieur. Body is nog keihard en goed. Helaas kan ik niet nog een chassis erbij hebben dus laat ik deze voorbij gaan. Mocht er iemand wél interresse hebben, meld je dan ff via PM voor meer info...
Hoi, dank je wel. Die rand is vandaag 'bloot' geweest en daar zit totaal geen roest. Gelukkig!
Vandaag zijn we erg productief geweest:
Verse motorolie + filter
Nieuw interieur filter BAH, vies ding
Nieuw benzine filter, geen overbodige luxe
Nieuw luchtfilter, even vies!!
Andere achterlichten
De X-power veren eronder... Moet nu wel andere shocks hebben want het scheelt 2.5 winding... (welke shocks zijn dat?!)
Al met al een erg leuke en goede dag gehad dus!!
Enfin, de plaatjes:
Zoek de verschillen:
New bit of arse....
Ik kwam er btw achter dat ik nu wel zo'n kansloos plastic gasklephuis hebt. Hij jumpt namelijk ontzettend irri als ik op wil trekken. De Zeemeeuw zei dat het daar wel eens aan kon liggen. Nu wil ik toch al van die platic meuk af dus...
Heeft iemand nog een alu gasklephuis liggen?? Voor een 1.6...??
Koplampen ben ik nog met mezelf over in discussie. Heb wel een set aangeboden gekregen maar daar ga ik het met de eigenaar nog ff over hebben, ná morgen, ben té druk morgen en de afgelopen weken....
Voorlopig MOETEN er eerst nieuwe shocks onder!
Daarbij moet ik ook alles bij elkaar zien te sparen..
Tis al weer een tijdje later dus ga ik maar weer ff rijtje maken van wat er gebeurd is aan de 200:
- Shocks en springs van Bruno's 160 eronder! Hij is niet echt lager maar damn, wat een véél betere wegligging!! Kan um nu flink een bocht in doen en weinig tot geen hang-over praktijk voelen, errug prettig!!
- Set 17" MG velgen mét nieuwe banden, nog niet helemaal over uit...
- Witte pinkers van de 25 in de voorschermen.
- Klauwen en NIEUWE geventileerde schijven van de 25 er onder, remt opweg naar huis gister al TIG keer beter!
- Chrome sierlijst van de 25 op de kofferklep.
- Roest/schade behandeling met een Drempel, Brunox en een (custom made) lakstiftje.
Zijn weer lekker bezig geweest de afgelopen tijd. Tot nu toe 4x de veerpoten er onderuit gehad, die komen we niet meer aan........ Voorlopig.
De foto's volgen zodra de grijze wolken weer een beetje gevlucht zijn...