Hier ben ik dan met een eerste vraagje over mijn Rover 416si (automat.)
Ik heb de wagen nog maar onlangs gekocht, en ik heb wel 2 sleutels, maar maar 1 afstandsbediening gekregen. Aangezien de wagen gedeeld gaat worden, en het voortdurend doorgeven van de sleutel nogal vervelend is, was het de bedoeling dat de tweede persoon ook gewoon een eigen set zou houden. Met de afstandsbediening werkt alles wel prefect, maar met de sleutel kan dus enkel de deur geopend worden, maar start de motor niet (onderbreker).
Nu ben ik in de handleiding gaan zoeken (enkel een franse versie is erbij trouwens

Allemaal goed en wel, maar daar zijn toch 2 probleempjes:
Een eerste duidelijk probleem stelt zich namelijk doordat ik geen code heb. En ik vind nergens een code terug in de documenten, dus daar zit ik al vast.
Een tweede probleem is dat het toch vreselijk onhandig zou zijn als 1 van de 2 bestuurders telkens als de wagen gestart dient te worden, moet beginnen prutsen met zo een code in te geven met de sleutel.
De vraag is dus: Kan ik nog zo een tweede afstandsbediening bestellen? Waar kan ik daarvoor terecht? En ongeveer hoeveel eurootjes zou dat mijn zakken lichter maken?
Bedankt