gisteren deed ik de motorkap van de 25 open en zag dat het reservoir van de koelvloeistof bijna helemaal leeg was(er zat nog 1 cm in) Ik heb dan direct de peilstok en de oliedop gekontroleerd en daar zat geen smurrie op. Het reservoir heb ik dan bijgevuld en eens een rit van 25 km gedaan en voorlopig blijft het op pijl.
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zolang de temperatuur niet gaat stijgen, hij geen KVS eruit gooit dan zou ik me niet druk maken. Waarschijnlijk een slangklem of zo die aangedraaid moet worden.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Vul bij tot het normale niveau, en kijk voordat je wegrijd onder de auto. Als je even hebt gereden, en er komt druk op te staan komt het lek vanzelf tevoorschijn.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Het zou ook een beginnende lekkage van de waterpomp kunnen zijn. Dit heb ik met de rover ook gehad en nu helaas ook met de zed. Is met vervangen van je distri-riem je pomp ook vervangen?
daling van KVS was bij mij door lek in radiator achter dashbord...
en daalde enkel als ik verwarming op warm zette maar denk met dit weer dat je wss niet de chauffage open draait
De koppakkingen zoals gebruikt in de 200 en in de eerste 25 zijn niet van beste kwaliteit, dat wil dus niet zeggen dat die koppakking spontaan lekt raakt maar wel dat de de tolerantie kleiner is. Kortom, gaat er iets lek/stuk dat er voor zorgt dat er te weinig koelvloeistof in het systeem
dit las ik toevallig net op een ander forum het komt van Tomaspeet