Pagina 1 van 3

Wat doet VVC?

Geplaatst: ma feb 14, 2011 4:51 pm
door tomcat.t16
Bij hoeveel toeren gaat dit spul werken? Net in een BRM gereden, maar merk niets van dat VVC?

Geplaatst: ma feb 14, 2011 6:10 pm
door ColinB
Bij mijn weten, is mij verteld voordat ik mijn Vi kocht, bij 5000tpm.
Ik krijg een lichte boost bij 5000tpm, maar dat is bijna niet noemenswaardig. In ieder geval niet zo heftig als het verschil bij een VTEC.

Geplaatst: ma feb 14, 2011 6:13 pm
door tomcat.t16
Hahaha VVC... ik merk er niks van... wat een lachertje!

Geplaatst: ma feb 14, 2011 7:25 pm
door MarkBRM
Bij mijn weten werkt de VVC constant. Het is niet iets wat vanaf een bepaald toerental in werking treed, maar is wel merkbaar.

Ik merk zelf dat vanaf 4000/4500 toeren hij veel pittiger wordt. Het is inderdaad niet zo dat je ineens een duw in de rug krijgt, maar hij hangt dan wel veel meer aan het gas.

Geplaatst: ma feb 14, 2011 7:33 pm
door tomcat.t16
Misschien heb ik er wel teveel van verwacht ;)

Geplaatst: ma feb 14, 2011 7:38 pm
door arjen
Vvc systeem werkt inderdaad constant. Maar onderin draait ie in princiepe gelijk aan een standaard blok. Ik vind ook dat er weinig verschil zit in een gewonen 1.8 en een vvc, behalve dat de vvc over de 7000 toeren wil. Het vermogensverschil wordt ook niet verkregen door extra koppel, maar door extra toeren. Het maximum vermogen behaalt ie gewoon bij een wat hoger toerental dan een normale 1.8, daardoor merk je er weinig van. Tenzij je dagelijks doortrekt tot 7000 toeren natuurlijk :mrgreen:
Dit is ook de reden dat een 1.8 turbo veel sterker en sneller aanvoelt dan een vvc, terwijl ie minder vermogen levert.

Geplaatst: di feb 15, 2011 9:13 am
door 118GTR
ha bij 5000rpm, pure Honda techniek natuurlijk. :roll:

Serieus, het is volledig traploos en daarom voel je er ook niet veel van. Een VVC geeft veel vermogen door het hele toerenbereik.

Rij maar eens een gewone 1.8 en dan met een VVC dan merk je het verschil wel. De K16 kop begint ook nog eens een beetje te knijpen vanaf 5000rpm en dat is wanneer een VVC echt het voordeel laat zien.

Geplaatst: di feb 15, 2011 10:30 am
door Jimi
Heb je weleens in een civic/integra/prelude/nsx met VTEC gereden Peter?

Geplaatst: di feb 15, 2011 10:51 am
door tomcat.t16
Mijn oude motor had VTEC, maar dat voelde wel heel anders aan.

Geplaatst: di feb 15, 2011 11:10 am
door Jimi
Motor als in tussen je veerpoten of zo'n wiebelig ding met 2 wielen? :p

Geplaatst: di feb 15, 2011 11:14 am
door tomcat.t16
Afbeelding

Geplaatst: di feb 15, 2011 11:44 am
door Rik
Jimi schreef:Motor als in tussen je veerpoten of zo'n wiebelig ding met 2 wielen? :p
:rofl:

Twee wielen te weinig... Hmmm, I wish dat ik mezelf zou kunnen beheersen op zo'n mooie schakelbrommer, maar helaas. 't Is de enige reden waarom ik geen motorrijbewijs heb. Ik wil dan alles kunnen wat ik met een auto ook kan... :+

Geplaatst: di feb 15, 2011 12:24 pm
door Jimi
Ik begin 04 maart met lessen :oops:

Gaat iemand de 25e ook naar de motorbeurs?

Geplaatst: di feb 15, 2011 12:34 pm
door tomcat.t16
Jimi schreef:Ik begin 04 maart met lessen
Echte mannen rijden op twee wielen!

Geplaatst: di feb 15, 2011 1:20 pm
door arjen
Ik ga de 24e naar de motorbeurs, maar het moet wel verrekte goed weer zijn wil ik dan op de motor gaan :mrgreen:

Geplaatst: di feb 15, 2011 1:48 pm
door arjen
swordfish103 schreef:@ Peter: geniaal die kentekenplaat :mrgreen:
Ik houd me momenteel ook nog even in om niet m'n motorrijbewijs te halen. 1) Ik kan nu toch geen motor kwijt
2) Het is geld wat ik momenteel graag even bewaar i.v.m. appartementje wat ik op korte termijn wil kopen (wanneer de bank meewerkt)
3) Het me een shitload aan boetes gaat kosten :+
Ja, dure hobby dat motorrijden :mrgreen: