Wat doet VVC?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Wat doet VVC?
Bij hoeveel toeren gaat dit spul werken? Net in een BRM gereden, maar merk niets van dat VVC?

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Bij mijn weten werkt de VVC constant. Het is niet iets wat vanaf een bepaald toerental in werking treed, maar is wel merkbaar.
Ik merk zelf dat vanaf 4000/4500 toeren hij veel pittiger wordt. Het is inderdaad niet zo dat je ineens een duw in de rug krijgt, maar hij hangt dan wel veel meer aan het gas.
Ik merk zelf dat vanaf 4000/4500 toeren hij veel pittiger wordt. Het is inderdaad niet zo dat je ineens een duw in de rug krijgt, maar hij hangt dan wel veel meer aan het gas.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Vvc systeem werkt inderdaad constant. Maar onderin draait ie in princiepe gelijk aan een standaard blok. Ik vind ook dat er weinig verschil zit in een gewonen 1.8 en een vvc, behalve dat de vvc over de 7000 toeren wil. Het vermogensverschil wordt ook niet verkregen door extra koppel, maar door extra toeren. Het maximum vermogen behaalt ie gewoon bij een wat hoger toerental dan een normale 1.8, daardoor merk je er weinig van. Tenzij je dagelijks doortrekt tot 7000 toeren natuurlijk
Dit is ook de reden dat een 1.8 turbo veel sterker en sneller aanvoelt dan een vvc, terwijl ie minder vermogen levert.

Dit is ook de reden dat een 1.8 turbo veel sterker en sneller aanvoelt dan een vvc, terwijl ie minder vermogen levert.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ha bij 5000rpm, pure Honda techniek natuurlijk.
Serieus, het is volledig traploos en daarom voel je er ook niet veel van. Een VVC geeft veel vermogen door het hele toerenbereik.
Rij maar eens een gewone 1.8 en dan met een VVC dan merk je het verschil wel. De K16 kop begint ook nog eens een beetje te knijpen vanaf 5000rpm en dat is wanneer een VVC echt het voordeel laat zien.

Serieus, het is volledig traploos en daarom voel je er ook niet veel van. Een VVC geeft veel vermogen door het hele toerenbereik.
Rij maar eens een gewone 1.8 en dan met een VVC dan merk je het verschil wel. De K16 kop begint ook nog eens een beetje te knijpen vanaf 5000rpm en dat is wanneer een VVC echt het voordeel laat zien.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Jimi schreef:Motor als in tussen je veerpoten of zo'n wiebelig ding met 2 wielen?

Twee wielen te weinig... Hmmm, I wish dat ik mezelf zou kunnen beheersen op zo'n mooie schakelbrommer, maar helaas. 't Is de enige reden waarom ik geen motorrijbewijs heb. Ik wil dan alles kunnen wat ik met een auto ook kan...

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Ja, dure hobby dat motorrijdenswordfish103 schreef:@ Peter: geniaal die kentekenplaat![]()
Ik houd me momenteel ook nog even in om niet m'n motorrijbewijs te halen. 1) Ik kan nu toch geen motor kwijt
2) Het is geld wat ik momenteel graag even bewaar i.v.m. appartementje wat ik op korte termijn wil kopen (wanneer de bank meewerkt)
3) Het me een shitload aan boetes gaat kosten
