Diepe kras in de motorkap

214 216 218 220 25
FMB

Diepe kras in de motorkap

Bericht door FMB »

Net een vader aan de deur. Zijn zoon heeft een hele diepe kras in mijn motorkap gereden met z'n fiets. Complimenten voor het mannetje en voor zijn vader dat het gelijk wordt gemeld maar weet even niet wat ik moet doen. Heb nog nooit schade gehad en met auto-auto is het toch wat anders dan dit. Op welke manier kan ik dit verhalen en waar is dit goed te herstellen?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Deze schade kan je gewoon op hun WA verzekering verhalen.
Kost hun niets extra.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Inderdaad, hun wettelijke aansprakelijkheidsverzekering.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

Bedankt voor de snelle reacties. Pff... wat een zure bende zeg. Net auto laten keuren, was weer helemaal netjes. Dit gaat waarschijnlijk ook weer een tijdje overheen voordat het weer spik en span is.
tomcat.t16
MG-R Core

Zo'n kras is wel een paar honderd euro waard. Voor dat geld gewoon ergens een tweedehands motorkap op de kop tikken met dezelfde kleur en de oude verkopen of gebruiken bij een volgend voorval :twisted:
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

Ja zoiets zat ik ook wel aan te denken. Er zitten ook wat putjes en deukjes bij dus ben dan beter af met een andere motorkap denk ik. Maar eerst maar even de verzekering inschakelen, wat gegevens noteren en wachten... wachten en wachten...
Mean Green

Bericht door Mean Green »

met de fiets een kras op de motorkap ??
rijd het knulletje een bmx ??

maar sommige proffecionele poetsbedrijven kunnen een kras opvullen en wegpoetsen
kost een stuk minder dan spuiten
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

respect dat ze het gemeld hebben, en gelijk een goeie les voor zoonlief :mrgreen:

wij hadden afgelopen week een leenauto van de garage mee en zagen de volgende ochtend dat het zijscherm en knipperlicht aan gort was gereden, niks briefje of wat.. flink balen, gelukkig deed de garage er totaal niet moeilijk over (zaten al wat deukjes in, oude berlingo). maar toch niet netjes.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

In dit geval,met zulke eerlijke mensen, zou ik hem gewoon laten repareren op kosten van hun verzekering.

Om nou te gaan knoeien om er zelf beter van te worden lijkt mij geen optie.
Je moet het zelf weten maar jij woont daar en die mensen wonen daar waarschijnlijk ook.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
FMB

Bericht door FMB »

Ja 't is praktisch om de hoek. Zolang het autootje er binnenkort weer wat beter uit mag zien vind ik het goed, dit is geen porum.
FMB

Bericht door FMB »

€ 800 ex. btw...
gekske

Bericht door gekske »

had ik wel verwacht bumper achter spuiten was 590 inc motorkap is stukken meer werk en kan niet geplamuurd worden volgens de meeste bedrijven maar zoals al gezegd gewoon laten maken wel zo netjes en daar is wa voor toch?
ClOwN

Bericht door ClOwN »

Is dat zo? :? ik ken hier wel bedrijven in de omgeving die motorkap gewoon plamuurt hoor...
FMB

Bericht door FMB »

Hij moet inderdaad uitgedeukt worden, en dan moeten de motorkap en de zijschermen overgespoten worden ivm kleurverloop.
tomcat.t16
MG-R Core

LOL ik kreeg 4 jaar geleden ook €800.- toen ze bij een plaatselijke supermarkt een vlaggenstok op mijn motorkap lieten vallen. Geld gekregen, spare motorkap gebruikt! Van het geld lekker op vakantie gegaan haha.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Alibaba en de 25 Rovers
MG-R Addict

Bericht door Alibaba en de 25 Rovers »

Tsja mensen uit 's Gravendeel zijn allemaal eerlijk :oops:

Ik vind dat eerlijkheid moet worden beloond , en als je voor minder kan door bijv, een andere motorkap of een andere manier van spuiten dat je dit kan melden aan die mijnheer. Misschien kan het dan ook zonder verzekering worden geregeld bijvoorbeeld scheelt hem weer zijn bonus regeling.
Laat ik wel vooropstellen dat het wel keurig gerepareerd moet worden.
Plaats reactie