Mgf start, maar slaat niet aan
Mgf start, maar slaat niet aan
Voila, wat normaal de grote dag had moeten worden is een beetje afgezakt naar een teleurstelling.
Even een situatie schets:
Wagen had een joint de culasse (koppakking kapot) na deze te hebben vervangen gingen we hem vandaag proberen starten.
Toen we hem de eerste keer aanzette leek hij aan te slagen, waarbij ik de sleutel terug droei. Waarna hij terug wegviel.
Stap twee was nog eens proberen, maar de batterij leek het allemaal niet zo tof te vinden en viel weg. We hebben hem dan aan de startkabels gelegt en nog is geprobeerd maar dit alles mocht niet meer baten.
Toen zijn we op zoek gegaan:
-Onsteking heeft hij = bougie's eens uitgedraaid en getest op de massa. (ze vonkte alle vier)
-benzine was er ook. (één bougie uitgehaald en zo getest)
Nu zitten we zoals je kan zien een beetje vast..., wij zelf dachten aan een fout ontstekingstijdstip, maar kan je deze veranderen?
Heeft iemand dit al eens voorgehad?
Gegevens wagen:
Mgf uit 1998.
1.8 120pk 16v
Mvg en alvast bedankt
Fox
Even een situatie schets:
Wagen had een joint de culasse (koppakking kapot) na deze te hebben vervangen gingen we hem vandaag proberen starten.
Toen we hem de eerste keer aanzette leek hij aan te slagen, waarbij ik de sleutel terug droei. Waarna hij terug wegviel.
Stap twee was nog eens proberen, maar de batterij leek het allemaal niet zo tof te vinden en viel weg. We hebben hem dan aan de startkabels gelegt en nog is geprobeerd maar dit alles mocht niet meer baten.
Toen zijn we op zoek gegaan:
-Onsteking heeft hij = bougie's eens uitgedraaid en getest op de massa. (ze vonkte alle vier)
-benzine was er ook. (één bougie uitgehaald en zo getest)
Nu zitten we zoals je kan zien een beetje vast..., wij zelf dachten aan een fout ontstekingstijdstip, maar kan je deze veranderen?
Heeft iemand dit al eens voorgehad?
Gegevens wagen:
Mgf uit 1998.
1.8 120pk 16v
Mvg en alvast bedankt
Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Allemaal al bedankt voor jullie reacties.
@Marvon: Ik denk van wel ja. De nokkenasdrager is eraf geweest met de tandwielen dus ook, dus gefixeerd waren ze niet (als je daarmee bedoeld geblokkeerd, op kenteken gezet waren ze wel natuurlijk), maar ze zijn wel terug goed gemonteerd.
Ook aan de distributie riem lijkt mij niet direct iets fout, misschien juist iets te weinig spanning op de riem. Maar het zal niet veel zijn.
@Mitchell: Hmm regelkastje, weet iemand dit precies zitten? Prijs?
@Peter.evers: De enige connectors die zijn los geweest zijn de twee temperatuursensoren. Langs de kant van de rotor (links dan) komen er twee buizen toe met twee bruine fiches, alleen deze zijn eraf geweest...
Fox
En kan het niet liggen aan een foute ontsteking? Rotor fout gemonteerd ofzo? Kun je de ontstekingstijdstippen veranderen bij een Mgf?
Bij voorbaat bedankt.
@Marvon: Ik denk van wel ja. De nokkenasdrager is eraf geweest met de tandwielen dus ook, dus gefixeerd waren ze niet (als je daarmee bedoeld geblokkeerd, op kenteken gezet waren ze wel natuurlijk), maar ze zijn wel terug goed gemonteerd.

Ook aan de distributie riem lijkt mij niet direct iets fout, misschien juist iets te weinig spanning op de riem. Maar het zal niet veel zijn.
@Mitchell: Hmm regelkastje, weet iemand dit precies zitten? Prijs?
@Peter.evers: De enige connectors die zijn los geweest zijn de twee temperatuursensoren. Langs de kant van de rotor (links dan) komen er twee buizen toe met twee bruine fiches, alleen deze zijn eraf geweest...


Fox
En kan het niet liggen aan een foute ontsteking? Rotor fout gemonteerd ofzo? Kun je de ontstekingstijdstippen veranderen bij een Mgf?
Bij voorbaat bedankt.
Laatst gewijzigd door Fox op zo jan 16, 2011 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ik heb ze nooit gelost op de verdelerkap, natuurlijk heb ik ze wel gelost van op de bougie's, maar nu snap ik ook direct jouw opmerking.peter.evers schreef: Hoe heb je de koppakking vervangen zonder de bougiekabels los gehad te hebben?
Nee, die heb ik niet veranderd.


Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Thx, het is juist dat wat we willen hé, met hoe meer mensen denken hoe rapper we mijn Mgf kunnen laten draaien.peter.evers schreef:Oke, ik snap het...ik probeer alleen maar mee te denken.
Krijgt hij wel brandstof?

Jap, hij krijgt brandstof. Getest op twee manieren:
-De vier bougie's eruit en dan starten en ja hoor daar komt de benzine.



-Test 2: Bougie gans opkuisen, daarna hem terug monteren en starten. bougie eruit nemen en kijken of hij nat en stinkt naar de benzine en ook deze test was positief...
Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
WTF! kut dubbelposts.
Anyway, hij krijgt brandstof, en hij vonkt. Als hij nog lucht krijgt moet hij in theorie draaien.
Aan de timing kun je niets veranderen, dat is zeker...
Ik heb ooit iets gehoord van een botsschakelaar, maar ik weet hier niet het fijne van...
Anyway, hij krijgt brandstof, en hij vonkt. Als hij nog lucht krijgt moet hij in theorie draaien.
Aan de timing kun je niets veranderen, dat is zeker...
Ik heb ooit iets gehoord van een botsschakelaar, maar ik weet hier niet het fijne van...

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997