Accu steeds leeg
Accu steeds leeg
Help! Wie weet een oplossing voor mijn probleem?
Rover 416 SI. 1998 heeft sinds enkele weken last van een lege accu.
Startmotor is gereviseerd, nieuwe accu geplaatst.
Het gaat dan enkele dagen goed, doch na enkele dagen hoor je reeds de startmotor slechter presteren.
Als ik de auto meer dan een dag niet gebruik is de accu echt helemaal plat.
Lekstroom is gemeten met alarm ingeschakeld en was oke. 0.02 a.
Brand geen lampje in kofferbak en dashboardkastje.
Auto rijdt verder prima en wil hem ook niet kwijt.
Sluit de auto af met de sleutel, maar ook dat is geen oplossing.
Iemand een goed idee?
Rover 416 SI. 1998 heeft sinds enkele weken last van een lege accu.
Startmotor is gereviseerd, nieuwe accu geplaatst.
Het gaat dan enkele dagen goed, doch na enkele dagen hoor je reeds de startmotor slechter presteren.
Als ik de auto meer dan een dag niet gebruik is de accu echt helemaal plat.
Lekstroom is gemeten met alarm ingeschakeld en was oke. 0.02 a.
Brand geen lampje in kofferbak en dashboardkastje.
Auto rijdt verder prima en wil hem ook niet kwijt.
Sluit de auto af met de sleutel, maar ook dat is geen oplossing.
Iemand een goed idee?
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Doet je dynamo het nog ... laad ie bij?
Heb je een sub versterker in de koffer die niet uitschakeld als je autoradio uitgaat?
Blijft je kofferbakverlichting branden?
Heb je een lampje in je dashboardkastje?
is je accu echt nieuw?
Zit de bedrading van je startmotor goed aangesloten?
....
....
Heb je een sub versterker in de koffer die niet uitschakeld als je autoradio uitgaat?
Blijft je kofferbakverlichting branden?
Heb je een lampje in je dashboardkastje?
is je accu echt nieuw?
Zit de bedrading van je startmotor goed aangesloten?
....
....
You can go fast ... but I can go anywhere.
Heb dat met mijn motor nog nooit aan de hand gehad, gelukkig maar, een zescilinder duwen is geen pretje.
We hebben bij het begin van het probleem de accu doorgemeten met een tester, die gaf het volgende aan:
Spanning: 12,49 v
Gemeten: 407a. EN
Accuwaarde: 390 EN
Startest:
Spanning: 11,90 V
Laadspanning:
spanning: 13,96V
Omdat ik dit in een bevriende garage heb gedaan, toch maar na de volgende lege accu maar een nieuwe geplaatst.
Ben nou aan het denken dat de dynamo de accu leegtrekt, meet accuspanning op de dikke dynamodraad, als de motor uitstaat.
Auto staat nu onafgesloten en zonder alarm, maar dat was het de laatste keer ook niet.
Zal in ieder geval deze week eens de dynamo laten testen, zodat we dit ook kunnen uitsluiten.
We hebben reeds geprobeerd de auto uit te lezen met een testapparaat,mar we komen er niet in.
Het gekke is, dat de accu dan ook echt helemaal plat is, er gaat geen enkel lampje meer branden.
Voor de rest rijdt de rover heel normaal.
Gek werd word je van dit soort storing.
edit dr doggystyle
niet quoten als je reageert op het vorige bericht

We hebben bij het begin van het probleem de accu doorgemeten met een tester, die gaf het volgende aan:
Spanning: 12,49 v
Gemeten: 407a. EN
Accuwaarde: 390 EN
Startest:
Spanning: 11,90 V
Laadspanning:
spanning: 13,96V
Omdat ik dit in een bevriende garage heb gedaan, toch maar na de volgende lege accu maar een nieuwe geplaatst.
Ben nou aan het denken dat de dynamo de accu leegtrekt, meet accuspanning op de dikke dynamodraad, als de motor uitstaat.
Auto staat nu onafgesloten en zonder alarm, maar dat was het de laatste keer ook niet.
Zal in ieder geval deze week eens de dynamo laten testen, zodat we dit ook kunnen uitsluiten.
We hebben reeds geprobeerd de auto uit te lezen met een testapparaat,mar we komen er niet in.
Het gekke is, dat de accu dan ook echt helemaal plat is, er gaat geen enkel lampje meer branden.
Voor de rest rijdt de rover heel normaal.
Gek werd word je van dit soort storing.
edit dr doggystyle
niet quoten als je reageert op het vorige bericht
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nee, als een hij bepaalde stroomsterkte niet aankan, zakt de spanning in.JD schreef:kan het niet zijn dat je dynamo wel 14v geeft maar geen amperage ?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Is de lekstroom zeker goed gemeten?
Er zijn zoooooveel mensen die per ongeluk een zekering uit een multimeter laten knallen omdat ze de multimeter verkeerd aansluiten op ampere-stand.
Verder is het normaal toch dat er constant spanning op je dynamo staat...
Hoeveel volt geeft de accu aan nadat hij leeg is?
Er zijn zoooooveel mensen die per ongeluk een zekering uit een multimeter laten knallen omdat ze de multimeter verkeerd aansluiten op ampere-stand.
Verder is het normaal toch dat er constant spanning op je dynamo staat...
Hoeveel volt geeft de accu aan nadat hij leeg is?