oplopend stationair toerental
oplopend stationair toerental
Collegae,
Ik heb de laatste tijd als ik langdurig stationair sta te draaien dat de motot vanzelf 800 toeren meer gaat draaien. Na een paar minuten doet hij er dan gewoon nog 800 extra toeren bij?
Wat kan dat zijn? De motor lijkt niet heet te worden! Ik heb een 200 vi.
Groet,
Ronald
Ik heb de laatste tijd als ik langdurig stationair sta te draaien dat de motot vanzelf 800 toeren meer gaat draaien. Na een paar minuten doet hij er dan gewoon nog 800 extra toeren bij?
Wat kan dat zijn? De motor lijkt niet heet te worden! Ik heb een 200 vi.
Groet,
Ronald
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Hallo Ronald, een klein topic kickje.. maar heb je het probleem op weten te lossen? Ik heb zelf ook een 200vi namelijk met exact hetzelfde probleem! Hij loopt normaal gewoon netjes stationair, echter na een tijdje gereden te hebben loopt hij opeens op richting de 1800.. Vandaag was het zelfs zo ver gekomen dat hij richting de 2500 toeren klom, toen had ik de motor maar even uitgezet voor een minuutje en vervolgens deed hij weer gewoon normaal. Heel vreemd!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dit klinkt meer het probleem van een hangende gasklep.
kijk even of er nog de plastic versies erop zitten, anders deze vervangen voor aluminium 52 mm versie.
Gebeurt namelijk nog weleens dat door de warmte ontwikkeling de gasklep niet helemaal goed meer sluit. Mocht het weer gebeuren, probeer het gaspedaal eens met de voet naar achteren te trekken, dan heb je kans dat de toeren weer terugvallen.
Als dit gebeurt is het echt de gasklep.
kijk even of er nog de plastic versies erop zitten, anders deze vervangen voor aluminium 52 mm versie.
Gebeurt namelijk nog weleens dat door de warmte ontwikkeling de gasklep niet helemaal goed meer sluit. Mocht het weer gebeuren, probeer het gaspedaal eens met de voet naar achteren te trekken, dan heb je kans dat de toeren weer terugvallen.
Als dit gebeurt is het echt de gasklep.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T, je hebt helemaal gelijk! Ik heb vandaag even het gaspedaal teruggetrokken met mijn voet, hierop ging hij weer naar een normaal stationair toerental. Waar is de gasklep eigenlijk te vinden bij de 200vi? En wat moet een alu 52mm gasklep kosten hedendaags?
In ieder geval bedankt voor de hulp jongens!
In ieder geval bedankt voor de hulp jongens!
Ik ben terug van weggeweest, maar ik heb uiteindelijk de auto van MGDan overgenomen. Dit is hem: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18120, overigens kamp ik nog steeds met het toerental probleem. Geen tijd gehad om er wat aan te doen haha. Met deze inlaatspruitstuk zou het opgelost moeten zijn toch?
De rover loopt de laatste tijd ook iets hoger stationair bij het starten, rond de 1100-1200 toeren. Ik vraag mij of ook met de spruitstuk te maken heeft.
De rover loopt de laatste tijd ook iets hoger stationair bij het starten, rond de 1100-1200 toeren. Ik vraag mij of ook met de spruitstuk te maken heeft.
Bij het starten lijkt me het logisch dat het toerental wat hoger is, de motor is immers nog koud... na een tijdje moet het toerental terug lopen naar 850/900 toeren.
Als je toerental oploopt met stationair draaien, vooral als je een tijdje gereden hebt en tijdens het rijden is het verder okee. Kan het zijn dat je gasklephuis blijft hangen. Simpele manier om er achter te komen is de buis ná je luchtfilter en vóór je gasklephuis los te halen. Doe dan je gasklephuis open (gewoon dus het klepmechanisme indrukken zodat de klep open gaat) en haal voor de aardigheid je vinger even langs de rand waar de klep normaal afdicht.
Ik had het 3 weken geleden met mn eigen 200 midden op de erasmusbrug in rotjeknor, bleek gewoon vieze troep daar te zitten. Na een mooie uitveegbeurt was er verder niks aan de hand.
Als je toerental oploopt met stationair draaien, vooral als je een tijdje gereden hebt en tijdens het rijden is het verder okee. Kan het zijn dat je gasklephuis blijft hangen. Simpele manier om er achter te komen is de buis ná je luchtfilter en vóór je gasklephuis los te halen. Doe dan je gasklephuis open (gewoon dus het klepmechanisme indrukken zodat de klep open gaat) en haal voor de aardigheid je vinger even langs de rand waar de klep normaal afdicht.
Ik had het 3 weken geleden met mn eigen 200 midden op de erasmusbrug in rotjeknor, bleek gewoon vieze troep daar te zitten. Na een mooie uitveegbeurt was er verder niks aan de hand.