oplopend stationair toerental

214 216 218 220 25
ronaldverkuijl

oplopend stationair toerental

Bericht door ronaldverkuijl »

Collegae,

Ik heb de laatste tijd als ik langdurig stationair sta te draaien dat de motot vanzelf 800 toeren meer gaat draaien. Na een paar minuten doet hij er dan gewoon nog 800 extra toeren bij?

Wat kan dat zijn? De motor lijkt niet heet te worden! Ik heb een 200 vi.

Groet,

Ronald
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Stappenmotor, vacuümprobleem?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ronaldverkuijl

Uhhh

Uh?
tomcat.t16
MG-R Core

En op het moment dat hij extra toeren gaat maken komt dan toevallig niet de koelvin in?
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ronaldverkuijl

inderdaad

Helemaal niets.... Is dat een groot probleem. als ik gewoon rij heb ik nergens last van. echt pas als ik een half uur in de file sta of zo...

Groet,

Ronald
tomcat.t16
MG-R Core

Vreemd...
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ljchen

Bericht door ljchen »

Hallo Ronald, een klein topic kickje.. maar heb je het probleem op weten te lossen? Ik heb zelf ook een 200vi namelijk met exact hetzelfde probleem! Hij loopt normaal gewoon netjes stationair, echter na een tijdje gereden te hebben loopt hij opeens op richting de 1800.. Vandaag was het zelfs zo ver gekomen dat hij richting de 2500 toeren klom, toen had ik de motor maar even uitgezet voor een minuutje en vervolgens deed hij weer gewoon normaal. Heel vreemd!
ronaldverkuijl

Airco

Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de airco...
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Dit klinkt meer het probleem van een hangende gasklep.

kijk even of er nog de plastic versies erop zitten, anders deze vervangen voor aluminium 52 mm versie.

Gebeurt namelijk nog weleens dat door de warmte ontwikkeling de gasklep niet helemaal goed meer sluit. Mocht het weer gebeuren, probeer het gaspedaal eens met de voet naar achteren te trekken, dan heb je kans dat de toeren weer terugvallen.
Als dit gebeurt is het echt de gasklep.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
FMB

Bericht door FMB »

Ik heb ook zoiets gehad. Was ook heel wisselend. Als hij stationair hoog in de toeren liep en ik de verwarming aandeed zakte hij weer een beetje.
ljchen

Bericht door ljchen »

Mista T, je hebt helemaal gelijk! Ik heb vandaag even het gaspedaal teruggetrokken met mijn voet, hierop ging hij weer naar een normaal stationair toerental. Waar is de gasklep eigenlijk te vinden bij de 200vi? En wat moet een alu 52mm gasklep kosten hedendaags?

In ieder geval bedankt voor de hulp jongens!
FMB

Bericht door FMB »

Bij mij was het uiteindelijk het inlaatspruitstuk. Heb je trouwens foto's van je bolide, Ljchen? Ben wel benieuwd wat er in mijn geboortedorp rondrijdt aan Rovertjes.
ljchen

Bericht door ljchen »

Ik ben terug van weggeweest, maar ik heb uiteindelijk de auto van MGDan overgenomen. Dit is hem: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18120, overigens kamp ik nog steeds met het toerental probleem. Geen tijd gehad om er wat aan te doen haha. Met deze inlaatspruitstuk zou het opgelost moeten zijn toch?

De rover loopt de laatste tijd ook iets hoger stationair bij het starten, rond de 1100-1200 toeren. Ik vraag mij of ook met de spruitstuk te maken heeft.
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Bij het starten lijkt me het logisch dat het toerental wat hoger is, de motor is immers nog koud... na een tijdje moet het toerental terug lopen naar 850/900 toeren.

Als je toerental oploopt met stationair draaien, vooral als je een tijdje gereden hebt en tijdens het rijden is het verder okee. Kan het zijn dat je gasklephuis blijft hangen. Simpele manier om er achter te komen is de buis ná je luchtfilter en vóór je gasklephuis los te halen. Doe dan je gasklephuis open (gewoon dus het klepmechanisme indrukken zodat de klep open gaat) en haal voor de aardigheid je vinger even langs de rand waar de klep normaal afdicht.
Ik had het 3 weken geleden met mn eigen 200 midden op de erasmusbrug in rotjeknor, bleek gewoon vieze troep daar te zitten. Na een mooie uitveegbeurt was er verder niks aan de hand.
ljchen

Bericht door ljchen »

Haha zo droog, ik heb er voornamelijk last van wanneer ik in de buurt van de erasmusbrug kom, waarschijnlijk door het drukke verkeer en veel gassen en remmen. Maar ik zal je tip morgen even uitproberen dan!
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Naja, ik heb voordat ik Rotterdam binnenkwam 2.5 uur lekker doorgereden op de snelweg, dus alles was lekker warm onder de motorkap en aan de binnenkant van het gasklephuis zat lekker troep dat de klep vasthield, hoop voor je dat dit je probleem inderdaad oplost scheelt weer wat pleuro's :mrgreen:
Plaats reactie