Ik heb een mg rd cabriolet bouwjaar 1996. 88kw , maar helaas heeft deze auto een kapotte koppakking , ik ben zelf een sleutelaar maar had hier graag wat tips over hebben jullie die , voor dat ik aan deze klus begin?
Moet ik ook de kopbouten vernieuwen en hoe is het met de zuigers want hij is al verschillende keren warm gelopen en heeft 175000 km gedraaid.
En hebben deze auto's last van gescheurde koppen?
Of is ergens een vraagbaak te downloaden ?
mg rd 88kw b.j.96 cabrio met kapotte koppakking
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
De meeste echte kenners van dit model (overigens geen MG RD, maar een MGF!!!) zitten op www.mgf.be
Kopbouten vernieuwen is wel aan te raden.
Als het blok al verschillende keren warm is gelopen is hij waarschijnlijk slecht/goedkoop gerepareerd, de kop kan dan inmiddels wel gescheurd zijn.

Kopbouten vernieuwen is wel aan te raden.
Als het blok al verschillende keren warm is gelopen is hij waarschijnlijk slecht/goedkoop gerepareerd, de kop kan dan inmiddels wel gescheurd zijn.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Re: mg rd 88kw b.j.96 cabrio met kapotte koppakking
toch staat mg rd als je het kenteken in toets bij rdw
maar is er ook ergens iets te downloaden over koppakkingreparatie
EN KLOPT HET DAT IK DE KOPPAKKING SET BETER ORGINEEL KAN BESTELLEN?
maar is er ook ergens iets te downloaden over koppakkingreparatie
EN KLOPT HET DAT IK DE KOPPAKKING SET BETER ORGINEEL KAN BESTELLEN?
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Als ie al verschillende keren te warm is geweest dan is het blok waarschijnlijk overleden... Ze kunnen erg slecht tegen (te) hoge temperaturen. Zou eerst de kop demonteren en bekijken hoe diep de vorm van de cilinderbussen in de kop is gebrand en of dit nog te vlakken is en even controleren of de cilinderbussen niet in het blok zijn weggezakt.