Hoe kun je je EGR klep schoonmaken?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Hoe kun je je EGR klep schoonmaken?
Ik wil graag de EGR eens goed schoonmaken, schijnt een behoorlijk vettig klusje te zijn, maar na 170.000 km zal het zeker geen kwaad kunnen denk ik.
Weet iemand hoe je dit moet doen / waar je moet zijn?
Ik heb ook wat gelezen over afsluiten, is dat aan te raden, en wat is de meerwaarde als je dat zou doen?
Weet iemand hoe je dit moet doen / waar je moet zijn?
Ik heb ook wat gelezen over afsluiten, is dat aan te raden, en wat is de meerwaarde als je dat zou doen?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Heel rap vervangen voor er nog meer schade aan het inlaat traject ontstaat!!
http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MG-ZT-Di ... 35ad414855
http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MG-ZT-Di ... 35ad414855
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
EGR losschroeven ..... spuitbus remreiniger er samen met een ouwe afwasborstel doorheen jagen .... daarna ff in een sopje en klaar is Clara.
Bij terugplaatsen heb ik een (ik dacht 6mm) boutje de kop afgezaagd en in het slangetje gefrummelt voordat ik het slangetje terug zette.
Zo ziet alles er orgineel uit ... waar werktie niet
Heb er zo nu al een km of 20.000 mee weg en no problemo's
Bij terugplaatsen heb ik een (ik dacht 6mm) boutje de kop afgezaagd en in het slangetje gefrummelt voordat ik het slangetje terug zette.
Zo ziet alles er orgineel uit ... waar werktie niet

Heb er zo nu al een km of 20.000 mee weg en no problemo's
You can go fast ... but I can go anywhere.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ok, klusje wat je moet doen dus, maar ik ga heel gek klinken denk ik... Waar vind ik de EGR klep, en kan ik er makkelijk bij?
Goede oplossing van Järv, ik wil namelijk alles zo origineel mogelijk houden.
Goede oplossing van Järv, ik wil namelijk alles zo origineel mogelijk houden.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Origineel is het een ontwerpfout van BMW, je kunt hem uitschakelen dat is zeker beter, maar demonteren en vervangen door een een pijp zonder obstructie geeft een betere prestatie.arjan_m schreef: Goede oplossing van Järv, ik wil namelijk alles zo origineel mogelijk houden.
Dit ding zit er alleen maar in vanwege emissie eisen, net als de software.
Deze kun je ook beter upgraden naar 135 pk daarmee loopt hij mooier en zuiniger.
Ook hier wordt de motor geknepen.
Zo zie je maar origineel betekent niet beter.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Das waar ... op ebay zijn er een aantal tekoop ... ben er zelf alleen nog niet aan toegekomen.bam schreef:...maar demonteren en vervangen door een een pijp zonder obstructie geeft een betere prestatie.
't is een klussie van 10minuten max trouwens.
dat upgraden naar 135pk .... dat gaat zeker alleen maar met die belachelijk dure chiptuning?
You can go fast ... but I can go anywhere.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Tja, misschien moet de EGR klep er maar aan geloven dan....
Ok, Bas wint
Hopelijk trekt hij dan ook wat meer op onder de 2000 toeren.....
Ik ga eens zo'n setje bestellen, zit schijnbaar ook een "bouwtekening" bij (hopelijk niet op z'n Ikeaas....
)
En tunen kan altijd nog, zit in de planning (en dan vind ik 250 euro nog wel "meevallen")
Ok, Bas wint

Ik ga eens zo'n setje bestellen, zit schijnbaar ook een "bouwtekening" bij (hopelijk niet op z'n Ikeaas....

En tunen kan altijd nog, zit in de planning (en dan vind ik 250 euro nog wel "meevallen")
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Bij mij trok hij inderdaad beter onderin na het vervangen van de klep.
En het is een klusje van niets, http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#SS Hier staan nog een paar leuke dingen waaronder de egr klep
En het is een klusje van niets, http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#SS Hier staan nog een paar leuke dingen waaronder de egr klep
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
http://www.tunex.nl/web/index.php/tunex ... ingen.html
225 euro nu 156 pk software
heb ik er ook in zitten.
225 euro nu 156 pk software

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Die egr wegschrijving is wat nieuws maar dat is bij ons niet nodig je kan hem gewoon afsluiten (zoals jij gedaan hebt).
Maar bij *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) wordt hij gevolgd door de software. Daar kun je hem dus niet afsluiten je krijgt meteen een motormanagement lampje.
Maar bij *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) wordt hij gevolgd door de software. Daar kun je hem dus niet afsluiten je krijgt meteen een motormanagement lampje.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Heeey Bruno
, hier nog een liefhebber
Samen rijden dan maar Järv??
En meteen maar een Diesel-meeting verzorgen dan???
Dan gaat de terugweg een stuk sneller dan heen.....




Samen rijden dan maar Järv??

En meteen maar een Diesel-meeting verzorgen dan???

Dan gaat de terugweg een stuk sneller dan heen.....

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)