Rover 420 electrisch probleem
Geplaatst: za sep 25, 2010 7:48 pm
Sinds 6 dagen ben ik trotse eigenaar van een 420 diesel uit 1998. Helaas deed hij alleen vanmiddag helemaal niets meer :-S
Ik had een aanhanger aan de Rover gehangen die blijkbaar kortsluiting veroorzaakte op de knipperlichten. Een zekering vervangen (een iets zwaardere teruggezet 20 ipv 10, stom, stom, stom waarschijnlijk) en toen weer verder gereden. Nadat ik de motor uit deed, starte hij niet meer.
2 mannen van de wegenwacht zijn de hele middag bezig geweest en zijn tot de conclusie gekomen dat het "iets electrisch" moet zijn. De stand van zaken op dit moment:
- Alles werkt electisch behalve:
- Startmotor
- Brandstofpomp
- dashboard controle lampjes (alleen het accu lampje brand als ik wil starten).
- knipperlicht naar links en naar rechts (alarmlichten doen het dus wel)
De wegenwacht was zo aardig een paar nieuwe stroom circuitjes aan te leggen zodat ik nog naar huis kan rijden, maar ik zit nu met de grote vraag: wat te doen...
- Is dit hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een kapotte/opgeblazen ECU?
- Kan ik deze zelf vervangen?
- kom in dan in de problemen met mijn afstandbediening (die het overigens dus nog wel gewoon doet, zowel alarm als open/dicht)
Ik hoop van harte op iemand met wat Rover ervaring...
Alvast mijn grote dank.
Ik had een aanhanger aan de Rover gehangen die blijkbaar kortsluiting veroorzaakte op de knipperlichten. Een zekering vervangen (een iets zwaardere teruggezet 20 ipv 10, stom, stom, stom waarschijnlijk) en toen weer verder gereden. Nadat ik de motor uit deed, starte hij niet meer.
2 mannen van de wegenwacht zijn de hele middag bezig geweest en zijn tot de conclusie gekomen dat het "iets electrisch" moet zijn. De stand van zaken op dit moment:
- Alles werkt electisch behalve:
- Startmotor
- Brandstofpomp
- dashboard controle lampjes (alleen het accu lampje brand als ik wil starten).
- knipperlicht naar links en naar rechts (alarmlichten doen het dus wel)
De wegenwacht was zo aardig een paar nieuwe stroom circuitjes aan te leggen zodat ik nog naar huis kan rijden, maar ik zit nu met de grote vraag: wat te doen...
- Is dit hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een kapotte/opgeblazen ECU?
- Kan ik deze zelf vervangen?
- kom in dan in de problemen met mijn afstandbediening (die het overigens dus nog wel gewoon doet, zowel alarm als open/dicht)
Ik hoop van harte op iemand met wat Rover ervaring...
Alvast mijn grote dank.