Pagina 1 van 2

mafam

Geplaatst: wo sep 01, 2010 1:05 pm
door mixtuurorgel
In mijn Mg_ZT heb ik een jaar geleden een TU3 van Roverron geplaatst, en ik moet eerlijk zeggen dat die er een stuk vlotter van is geworden.
Op de site van Roverron wordt ook gesproken van een mafam, die zou er voor zorgen dat het helemaal een wonder op wielen wordt.
Ik heb er helemaal geen verstand, had zelfs nog nooit van het woord gehoord, laat staan van de betekenis.
Na wat gezoek op het internet ben ik er nu wel een beetje achter gekomen.

Weet iemand hier wat meer van? het is een investering van 53 pond.


Mixtuur[/b]

Geplaatst: wo sep 01, 2010 1:41 pm
door bam
Wat wil je weten? ik heb er een in mijn 75 cdti

Geplaatst: wo sep 01, 2010 4:37 pm
door mixtuurorgel
Ik neem aan dat er nu ook één inzit maar dan van een ander merk?
Uit de Roverron site maak ik op dat mijn TU3 dan nog beter functioneert.

Antwoord van Roverron was:Yes you will find a mafam will improve the performance IF the maf sensor has a weak signal.

Maar ja ik weet niet of die een weak signal geeft

Mixtuur

Geplaatst: do sep 02, 2010 1:50 pm
door mixtuurorgel
Waarom heb jij er dan een "Roverron" mafam ingezet ?

Geplaatst: do sep 02, 2010 3:44 pm
door bam
Het signaal van je luchtmassameter verloopt vrij snel en met de mafam kan je hem corigeren daar komt het op neer.
Je hebt dus altijd maximaal rendement uit je motor en het werkt echt.
Ik had eerst een luie bak (verlopen luchtmassameter) en toen met die mafam kon ik hem helemaal optimaal afstellen.

Geplaatst: do sep 02, 2010 7:13 pm
door mixtuurorgel
O.K

Het is mij een stuk duidelijker geworden, ik heb daar bij mijn garage nog nooit naar gevraagd.

Heb ik weer eens wat, wordt die altijd chagrijnig van.


Mixtuur

Geplaatst: vr sep 03, 2010 8:03 am
door mixtuurorgel
Maar we kunnen het er wel over hebben.

Geplaatst: vr okt 08, 2010 2:56 pm
door mixtuurorgel
Ik heb een nieuwe MG_ZT en een nieuwe Mafam , ben van zwart naar "Koninklijk" blauw overgestapt, tot groot verdriet van de rest van mijn familie.

Mijn oude Tu3 heb ik al ingebouwd maar de mafam is wat ingewikkelder, volgens de Roverron beschrijving moet ik 5 bolts los draaien, ik kom maar tot 3, verder dan het los draaien er van ben ik nog niet gekomen.

Kan iemand mij advies geven of het inbouwen er van /

Mixtuur

Geplaatst: vr okt 08, 2010 4:02 pm
door bam
Is toch gewoon deksel van de motor af en de mafam monteren, en deksel er weer op?

Geplaatst: vr okt 08, 2010 5:03 pm
door mixtuurorgel
Ik heb er in feite helemaal geen verstand van, ik doe alleen maar wat op het plaatje staat en daar worden 5 moeren los gedraaid, de deksel van de motor heeft er 3, daar boven zit nog een deksel en dat zijn , zoals in het voorbeeld aangegeven, 5mm bits maar ook 3, in die plaat zit ook de gele dop voor de olie.
In de beschrijving wordt gezegd dat je na het verwijderen van de motor deksel de deksel van het luchtfilter kunt verwijderen maar waar zit dat ding ?

Geplaatst: vr okt 08, 2010 9:35 pm
door bam
deksel van het luchtfilter zit aan de achterkant over de volle breedte.
Die zit met inbus boutjes vast. Maar als de motorcover eraf is zie je de luchtmassameter zitten aan de rechterachterkant van het blok

Geplaatst: ma okt 11, 2010 4:47 pm
door mixtuurorgel
Ik moet eerst de deksel verwijderen waar ook de dop om olie bij te vullen zit, ik heb nu 4 inbusbouten gevonden, moet nog ergens één zitten .
3 bovenop één rechts onder en dan zal er links ook ergens wel één zitten.
Maar waar???
Ding blijft vastzitten, of is het een kliksysteem ?

Mixtuur

Geplaatst: ma okt 11, 2010 7:27 pm
door Pim
Hi Mixtuur,

Ik weet dat je ook regelmatig op www.r75.info bent:

http://www.r75.info/downloads/lmm.pdf

In de eerste foto's zie je ook hoe je het luchtfilter demonteert.

De afdekking van het luchtfilter zit inderdaad met 5 inbusschroeven; in de bovengenoemde beschrijving zie je deze 5 met rode pijlen aangegeven. De achterste 2 schroeven zitten "lager" dwz tussen schutbord en motor als het ware.

Als je de luchtfilterkap naar boven lostrekt blijven deze inbus schroeven als het ware "hangen" in/aan de kap.

Ik raad je wel aan de olievuldop zo lang mogelijk te laten zitten; persoonlijk haal ik deze alleen even weg als ik de luchtfilterkap omhoog trek. Daarna draai ik hem er altijd onmiddellijk weer op; je weet maar nooit.............

Je schrijft overigens dat je toch een andere ZT hebt; ik ben wel benieuwd naar wat foto's.

Groet, Pim

Geplaatst: di okt 12, 2010 4:27 pm
door mixtuurorgel
Pim,

Hartelijk dank voor de duidelijke plaatjes, de Ultimate R75 site heeft heel veel materiaal, soms is het wat verstopt.
Ik vind het wel jammer dat de optie "bijdragen sinds je laatste bezoek" bij mij niet werkt, kan aan de instellingen van m'n computer liggen.
Ondertussen zit mijn Roverron-Mafam nog steeds niet in m'n auto, ik kan, ondanks de duidelijke foto's, de linker bout niet vinden.
Ik zal van de week eens een lamp gebruiken of een hele grote bril.

Mixtuur

Geplaatst: wo okt 13, 2010 9:19 am
door mixtuurorgel
Citaat: "volgens mij hoeft het luchtfilter huis helemaal niet los om een mafam te monteren".

Verklaar je nader !


Mixtuur

Geplaatst: zo okt 17, 2010 5:22 pm
door mixtuurorgel
Na wat geklungel heb ik de mafam er in zitten.

In de gebruiksaanwijzing staat: "Use the lowest setting that gives the desired improvement"
Op welke stand hebben jullie, mafam bezitters, hem staan ?


Mixtuur