Pagina 1 van 1

VVC inlaat op ZR105???

Geplaatst: za jul 24, 2010 11:23 am
door white_cobra
is hier iemand die ervaring heeft met een VVC inlaat op een 1.4 blok van een R25 of ZR105?
zo ja merk je veel verschil kwa vermogen? ik kan mss goedkoop aan een VVC inlaat komen van een ZR160 maar las dit nadelig werkt op mijn 1.4 blok laat ik het voor wat het is...

Geplaatst: do aug 12, 2010 5:36 pm
door white_cobra
Niemand een idee??

Geplaatst: do aug 12, 2010 6:04 pm
door Yme
Volgens mij is dit ook al es op de engelse site langsgekomen, als ik het me goed voor de geest haal werd er gezegd dat het niet veel uithaalt maar anders moet je even de engelse site raadplegen.

Geplaatst: do aug 12, 2010 6:23 pm
door white_cobra
welke site ;)

Geplaatst: do aug 12, 2010 6:28 pm
door JD
was nathan ( p@p@zs ) ook niet bezig met zoiets op de zs ?

Geplaatst: do aug 12, 2010 10:48 pm
door Dr Doggystyle
white_cobra schreef:welke site ;)
volgens mij hierzo
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=125457

Geplaatst: vr aug 13, 2010 8:32 am
door Edgecrusher
Volgens mij heeft een 1.4 dit niet nodig, zodat een VVC inlaatspruitstuk niet helpt, maar zelfs iets averrechts kan werken.

Geplaatst: vr aug 13, 2010 9:57 am
door white_cobra
ik weet genoeg thnx...
ik ga het niet doen ff zitten rond lezen.
maar denk ook dat het voor een 1.4 niks uithaald.
(als ik een keer geld over heb maar een 1.6 of 1.8 er in leppelen)

Geplaatst: vr aug 13, 2010 3:18 pm
door Eimer
weet iemand ook of het mischien effect heeft op een 1.6? (bedoel dan de 116 van Boekie, die te weinig benzine krijgt)

Geplaatst: vr aug 13, 2010 4:48 pm
door bam
Eimer schreef:weet iemand ook of het mischien effect heeft op een 1.6? (bedoel dan de 116 van Boekie, die te weinig benzine krijgt)
Niets dus, als hij te weinig benzine krijgt moet je andere injectoren plaatsen.
Met vvc zou het alleen maar slechter worden, hij zou dan alleen maar meer lucht krijgen.

Geplaatst: vr aug 13, 2010 5:46 pm
door 118GTR
De ECU houd de lambda in de gaten in dat geval en verlengd de tijd dat er ingespoten wordt, als hij te arm loopt.

De injectoren van een 1.4 tm 1.8 VVC zijn ook allemaal hetzelfde. (er is wel een nieuw type gekomen, maar die was er dan ook meteen voor alle motoren)

Geplaatst: vr aug 13, 2010 5:58 pm
door Eimer
ok weet ik dat ook weer, Thanks!

Geplaatst: vr aug 13, 2010 10:34 pm
door p@p@zs
Zitten er in een vvc inlaat geen grotere injectoren dan?
Om dat de kanalen van de inlaat ook groter zijn tov van de kanalen van het blok.
Dan zou je dus een grotere brandstof pomp moeten hebben :?:

Ik weet trouwens niet of het helpt, maar alles is meegenomen ;)

Geplaatst: vr aug 13, 2010 10:40 pm
door 118GTR
p@p@zs schreef:Zitten er in een vvc inlaat geen grotere injectoren dan?
118GTR schreef:De injectoren van een 1.4 tm 1.8 VVC zijn ook allemaal hetzelfde. (er is wel een nieuw type gekomen, maar die was er dan ook meteen voor alle motoren)
p@p@zs schreef:Om dat de kanalen van de inlaat ook groter zijn tov van de kanalen van het blok.
Dan zou je dus een grotere brandstof pomp moeten hebben :?:
118GTR schreef:De ECU houd de lambda in de gaten in dat geval en verlengd de tijd dat er ingespoten wordt, als hij te arm loopt.

Geplaatst: vr aug 13, 2010 11:08 pm
door p@p@zs
:oops: :? ;) :roll: