Alarm Rover 400 BJ 1998 416Si Hatch. HULP PlZ!

414 416 418 420 45
Ian416

Alarm Rover 400 BJ 1998 416Si Hatch. HULP PlZ!

Bericht door Ian416 »

Ey!

Me alarm van me Rover 400 heeft kuren. Als ik de wagen op slot doe met de afstandsbediening, dan duurt het 40/50 seconden voordat de alarm lichten 3 maal knipperen. Normaliter gebeurt dit al direct nadat de deuren op slot springen.

En dan gaat het alarm ook te pas en te onpas af. Kan dit zijn dat de interieur beveiliging, met die sensors, mijn geurboompje aanzien als een indringer? Ik snap ht alarm systeem niet helemaal waarom die, sinds kort welliswaar, kuren heeft.

Iemand ervaring met dit probleem?

(ik probeer het hier nog maar een keer, want ik wordt echt knetter beroerd van dit probleem)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

als je zelf al twijfels hebt over je kerstboompje zou ik die eerst ma eens weghalen. :?
En is het niet zo dat als je je accudraden er een aantal minuten afhaalt dat de hele boel gereset word?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Ian416

Bericht door Ian416 »

Boompje al verwijdert. Maar snachts gaat ie ook gewoon 3/4 keer af. En op de parkeerplaats vandaag wel 6 keer, en er was echt niemand in de buurt:S...

Kan het lage accu spanning zijn? Deze is nu bijna een jaar oud. Maar dat lijkt me sterk..

Kan iemand bevestigen dat het met de accu kabels is? Dat als ik die los draai het dan ge-reset wordt>
Ian416

Bericht door Ian416 »

Iemand?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Kan een probleem met de spanning zijn,
maar misschien dat een optie is om de deurschakelaars eens na te kijken.

Hiervan willen de koperen plaatjes nog weleens vuilworden en slecht contact maken.
deze dingen inspuiten met contact spray of wd40.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ian416

Bericht door Ian416 »

Zijn dat die zwarte dingen die je zeg maar in en uit kan schuiven? Van die plastic blokjes?
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

ja, die zijn het idd.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ian416

Bericht door Ian416 »

Die heb ik inderdaad bij alle portieren zitten. Maar het alarm doet het nog steeds niet. Ja, hij doet het wel, maar niet zoals het hoort.

Het probleem blijft, dat ie gewoon af blijft gaan. Gewoon, midden in de nacht begint ie te loeien. Ik heb die 'schuifjes' al bekeken, maar daar kan ik niks aan zien. Hoe los ik dat op? Ik wordt er wel een beetje beroerd van, ik kan de CV niet eens gebruiken, of ik moet midden in de nacht mijn bed uit om het alarm er af te halen.
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

zekering van de claxon eruit helpt je al een stuk denk ik.... maar ik zou de deurschakelaars gewoon even langslopen..
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Ian416

Bericht door Ian416 »

Ik heb die schakelaar langs gelopen.. Hoe kan ik deze controleren? Doormeten? Ik zie er namelijk niks aan:S
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Ian416 schreef:Ik heb die schakelaar langs gelopen.. Hoe kan ik deze controleren? Doormeten? Ik zie er namelijk niks aan:S

:mrgreen: het schuifje kan prima in orde zijn maar, het moet wel goede aarding hebben met de carrosserie,
het doet nl niks meer en minder dan het contact met de carrosserie verbreken als de deuren dicht zijn
Afbeelding
Ian416

Bericht door Ian416 »

Oke, maar die dingen zijn compleet van plastic, en er zit een rubberen hoesje om heen zeg maar, ik zal wel ff een tekening maken van wat ik bedoel...

Afbeelding

Hier een plaatje van mijn deurschakelaar. Trouwens, als ik de gene aan de bijreiders deur indruk, gaat het lampje sneller branden dan bij de andere 4
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

tjah hoe zat het ook alweer.... volgens mij schakelaar op de middelste stand zodat hij alleen aangaat met een deur open... Vervolgens 1 voor 1 de deuren bijlangs en de knop indrukt houden ( als de knop werkt gaat het ligt uit, kan even duren,)
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Ian416 schreef:Oke, maar die dingen zijn compleet van plastic, en er zit een rubberen hoesje om heen zeg maar, ik zal wel ff een tekening maken van wat ik bedoel...

Afbeelding

Hier een plaatje van mijn deurschakelaar. Trouwens, als ik de gene aan de bijreiders deur indruk, gaat het lampje sneller branden dan bij de andere 4
:mrgreen: inwendig zitten er koperen stripjes in en een contactpunt.
het gaat erom dat de parker waarmee je ze vastzet contact maakt met het koper en je carrosserie.
dit kan je met een multimeter gewoon controleren.
of per deur handmatig het schuifje heen en weer drukken en kijken of je binnenverlichting uitgaat.

wat dat sneller knipperen van dat lampje betreft.
dit betekent dat het alarm geactiveerd word. na 20 sec snel moet hij over gaan in rustig knipperen.
als je dit maar bij 1 deur hebt , betekent dit dat er 3 contacten slecht zijn{vuil zijn of geen massa maken.}
Laatst gewijzigd door MARTIN op zo mei 09, 2010 12:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

ik weet niet precies hoe dit bij rover zit ma ik denk dat je je schakelaars er even uit moet schroeven.
dan zit er 1 of 2 draden aan ( ik denk 1 )
die zitten waarschijnlijk met van de schuifklemmetjes aan de schakelaar vast.
die moet je ff schoonmaken zodat die goed contact maken met je schakelaar.
Dan zou je ff moeten kijken ofdat hij met hij goed aarde maakt, waarschijnlijk pakt hij aarde door middel van de schroeven waarmee de schakelaar aan je auto is geschroefd.
Misschien gelijk ff n idee om de schakelaars in te spuiten met contact spray ;)
Als je hem door wilt meten zou je dat met een multimeter moeten doen en die moet je dan ff op de ohm stand zetten.

*edit* marvon was me al voor :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Ian416

Bericht door Ian416 »

Net even een dingetje geprobeerd van een Engels rover forum, en dan kan je precies zien welke wel reageert, en welke niet. Alle deuren, motorkap, en kofferklep deden het. Behalve de interieur beveiliging, die deed helemaal niks. Kan ik die er gewoon afhalen? Of kan is er een manier om te zien wat er mis mee is?

Ik zal wel even dat linkje hier plaatsen, misschien dat ik iets fout doe, en dan hebben jullie er ook wat aan..
Plaats reactie