Eerst raakte de koelvloeistof op, waarschijnlijk een lekke koppakking.
Een "pil" er in gegooid, heb in een maand geen vloeistof hoeven bij te vullen. Probleem opgelost dacht ik.
Het lampje van het motormanagement bleef al een tijdje branden, dus van de week laten uitlezen bij mijn garage.
Nu blijkt toch dat de koppakking niet goed is, de druk in het koelsysteem wordt te hoog, en perst het uit het reservoir.
Ook tikkert de motor, er wordt gedacht aan slijtage van de drijfstanglager, of zou dit ook de vlinderklep kunnen zijn?
Maar goed, zat al te kijken naar een revisiemotor, maar dat wordt een kostbare zaak.
Dan maar de brug op , de motor er uit en de oorzaken zoeken/oplossen.
Heeft iemand van dit forum al eens een motor uit een ZT 190 gehaald?, en heeft bruikbare tips?
Een werkplaatshandboek kan wel handig zijn denk ik, weet iemand een adresje?
Zo blijven we lekker bezig............

Met groet, Andries