metertjes installeren

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
littldevil

metertjes installeren

Bericht door littldevil »

ik zou graag wat metertjes installeren in mijn zed 105 om hem wat beter in het oog te kunne houden voor het geval er nog eens iets verkeerd loopt in de motor.

metertjes die ik zou willen zijn olie druk , olie temperatuur , en voltmeter

heeft iemand ervaring met de eerste 2 kwestie van plaats van montage en koppelstukken?

grtz
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Ja, het makkelijkste is een sandwich plate.

Afbeelding

Die komt tussen je blok en je oliefilter en je hebt dan 2 (soms 3) aftappunten voor sensoren.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Ik dacht dat een sandwichplate vooral werd gebruikt voor de aansluiting van een extra oliekoeler?
Johan
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Nou dat lijkt me niet handig want bij een oliekoeler moet de olie er doorheen en moet je dus een onderbreking in het circuit maken. Met zo'n sandwichplate loopt de olie er alleen maar langs (opweg naar het filter) en dat is voor een sensor niet erg.

Ik heb al 4 jaar zo'n sandwichplate op de Coupe zitten voor een olietemp en oliedruk sensor en het werkt perfect.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
littldevil

Bericht door littldevil »

is dat een universeel of specifiek voor per merk?
heb keer in autostyle boek van op mijn kot gebladerd en daar staat het enkel voor een paar merken...
Plaats reactie