accu lampje brand vraagje

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

accu lampje brand vraagje

Bericht door Zeppie »

Heey beste mensen,

Ik heb weer eens wat,vanmiddag ineens gaat mijn accu lampje branden,Ik gelijk dus de motorkap omhoog zie ik dat de indicator in de accu pikzwart is.Ik heb pas nog gecontroleerd of de accu wel deed laden en dat was toen het geval(iets meer dan 14v)dat de accu slecht begon te worden wist ik.Maar nu heb ik vanmiddag de laadstroom proberen te meten en die pakte anders uit dan vorigen week,ik meet op de accu nu nog maar 12v en dit getal is net aan .
Nu had ik al een nieuwe accu staan voor het geval dat ,maar nu is ben ik bang ook stiekum de Dynamo kapot,en of wat ik eigenlijk hoop de spanningsregelaar.(zijn deze btw zelf te vervangen?)

Dus mocht iemand nog een goede Dynamo hebben liggen !!
Laatst gewijzigd door Zeppie op di dec 01, 2009 8:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Ik heb een bedrijf hier in Nijmegen gevonden die dynamo's doet reviseren,morgen vroeg demonteren,brengen en dan heb ik hem(als het goed is)dezelfde dag nog terug ;) ben benieuwd.
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Is het erg moeilijk om de dynamo eruit temonteren,kan k dit gewoon in de satraat doen .of moet de auto omhoog een brug op hier voor?
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Ik heb nu net mijn dochter naar school gebracht(in hoop van zegen)hij starte al moeilijk maar toch maar gaan rijden.we waren de rotonde nog niet over of,geen knipperlichten meer,we waren de rotonde over geen kilometer teller meer.En een paar honderd meter begaf de toerenteller het.Mijn dochter helemaal in paniek,Pap ga je het wel redden naar huis :P .de rit naar huis was nog enger als de rit heen.
Nu gingen er in de auto het eene lampje naar het anderen branden :mrgreen: ,Maar ik heb het gered :twisted:
Laatst gewijzigd door Zeppie op di dec 01, 2009 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gekske

Bericht door gekske »

Weet je wel zeker dat je dynamo niet meer laad? Probeer eerst de nieuwe accu, je kunt de accu ook laten nameten bij een automaterialen zaak. Spanningsregelaar is wel te vervangen zit achterop je dynamo, maar als die kapot is dan springt er vaak een lampje en zie je je lampen in sterkte toe en af nemen. Kapotte dynamo houdt volgensmij is dat deze niet meer laadt (dus niet een verminderde afgifte maar geen enkele afgifte meer) maar dat weet ik niet zeker. Dynamo zelf zal wel te vervangen zijn op straat maar is afhankelijk van hoe handig je bent. Ik betwijfel of revisie niet duurder is dan 2e handsje succes
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

whaaa dynamo demonteren ging makkelijkr dan ik hoopte.10 minutjes werk en daar was die dan .
weg gebracht en hopen dat ik hem vandaag nog retour krijg :D
Zeppie
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Zeppie »

Zoooo,de dynamo zit er weer onder.
Wat een klotebaan zeg,ald je de onderste bout testrak aan trekt krijg je hem boven er met geen mogenlijkheid tussen de beugel,ik heb met een hevel de dynamo er tussen gefrot :twisted: .
De spulletjes kunnen er weer kilometers tegen aan.

Ik had alles ingebouwd(accu en dynamo)deed mijn vergrendeling helemaal niks meer,Maar goed dat ik pas Marvon zijn tip heb gelezen ik was er al stiekem op voorbereid :mrgreen:
Plaats reactie