Aangezien ik hier nieuw ben, maak ik maar even van de gelegenheid gebruik om me even voor te stellen.
Ik ben Paul, 27 jaar en woonachtig in het Brabantse Beek en Donk. Ik ben 3e jaars student "automotive education" en hoop over een jaar docent autotechniek te zijn. Vrijwel al mijn vrije tijd gaat op aan de motorsport. Ik rij zelf offroad en supermoto en ben regelmatig actief als servicemonteur in de rallysport.
Ik heb zojuist mijn trouwen 214GSI ingeruild op een zilver/grijze 820SI uit '96 op LPG (G3) met 196.000km op de klok. Dit omdat ik flink wat km's rij. Als je deze code op marktplaats invult zie je wellicht de advertentie nog 285605997
Nu heeft deze 820 een paar kleine gebreken en misschien dat jullie, met al jullie ervaring, mij een stukje op weg kunnen helpen. Wellicht zijn het vaker voorkomende problemen en hebben jullie het al een keertje gezien en gedaan.
- Het dashboard boven de tellerunit laat los en krult omhoog. Waarschijnlijk door de hitte. Hoe pak je de reparatie aan. Het is een kwaaltje van deze type's en wellicht hebben jullie er ervaring mee. Dien ik het te fohnen en dan met schroeven vast te zetten, of werkt bijvoorbeeld lijmen het beste?
- De airco werkt niet en nu zag ik al dat de magneetkoppeling niet aangrijpt. Of hij wordt niet aangestuurd of de koppeling zelf werkt niet. Misschien is het wel een zekering, misschien wel de bediening. Ik heb nog niets gemeten maar misschien kunnen jullie zo al zeggen waar de oorzaak van dit probleem over het algemeen ligt.
- Het abs lampje brandt en ik ga er vanuit dat het systeem niet werkt. Is dit systeem uit te lezen of moet ik gaan zoeken? Wellicht een vervuilde/ kapotte sensor, misschien vastzittende zuigers in de pomp? Reset het systeem zichzelf of dient het gereset te worden? Dus als ik het probleem verhelp gaat het lampje dan uit als je de wagen opnieuw start?
Ik hoop dat jullie me een eindje op weg kunnen helpen en dat ik jullie op mijn beurt ook met wat raad en daad bij kan staan.