gele ZR in dld

Een MG-R.nl lid gezien in het wild? of een andere mooie MG of Rover ....
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

gele ZR in dld

Bericht door Gerald-17 »

ook een duitser op de Nürburgring, verder veel engelsen maar geen mg-rover wel weer lotis elise en ik heb er zelf helaas niet gereden omdat ik mede-piloot was in een peug 106 Rallye welke na 4 bochten tegen de rail is gekomen met ik erin, was wel geschrokken en had niet meer de held in me om zelf te rijden,

de peug was net zo goed als gereviseerd en veel aan gedaan en toen dit, nou er was veel gevloek en getier natuurlijk, je wilt het eigenlijk nooit meemaken

nu ben ik verder niet een frans-o-liefhebber maar zulke auto's is toch wel leuk niet dat ik er zelf een zou kopen maar misschien is het leuk om een keer naar de ring te gaan weer en dan i.c.m. die rallye club, ik zal daar later wel weer een balletje over opgooien.

p.s. hier een foto:

Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Als je je door zo'n schade al laat ontmoedigen dan vrees ik dat je nooit op de ring zult gaan rijden :roll: (maar als je niet bang bent kun je altijd een keer een rondje bij mij instappen :twisted: )

De afgelopen jaren heb ik er al heel wat met schade zien terugkomen van een rondje ring die er toch wel wat heftiger uitzag als dit, dat herinnert je er alleen maar aan dat je voorzichtig moet doen.
Je moet de ring met respect en gezond verstand benaderen en dan is er niets aan de hand ;)

Gooi het maar op het forum als jullie weer een weekendje 'ring' in de planning hebben staan dan zal ik kijken of ik nog ruimte heb op de kalender :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bart-K op ma okt 05, 2009 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Mean Green

Bericht door Mean Green »

damn zonde

dit leed gun je geen enkele auto liefhebber :cry:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Tsja, om 1 of andere reden kijk ik toch altijd met een opgetrokken wenkbrauw naar dit soort schades.

Je wenst het niemand toe, maar het vooroordeel van jonge mannetjes die wel ff denken te gaan pimpen op die stoere racebaan komt altijd weer naar boven bij me.

Zoals bart al zegt: Je moet de ring met respect behandelen...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Ik heb denk ik wel 300 rondjes virtueel gereden, en nu 6 in het echt (waarvan 5 zelf achter het stuur) en het is in het echt heel anders.

GTR EVO en rFactor hebben heel mooi nagebouwde banen, maar puntje bij paaltje is het alleen handig om de layout uit je hoofd te leren. Snelheidsgevoel en grip op de echte baan is heel anders, geloof me. ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Na 4 bochten ook echt al.... :|
Dan is er goed iets mis met de bestuurder....... hoeveel rondjes had hij zelf in rl gedaan op de ring?

Geen idee hoeveel rondjes ik al gedaan heb.... denk stuk of 8.
Lekker weekendje in het hotel van de ouders Sabine Schmitz zitten.

Tot aan de carousel kan ik echt dromen, maar daar zat ook het gevaar. Net daarvoor nokte de remmen van de BRM. Zoals eerder vermeld....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

haha ja dat heb ik ook, dat stuk tussen de karussel en pflanzgarten blijft altijd moeilijk :P
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Na 4 bochte al :shock:
zelfs de metro hielt het langer vol :mrgreen:
Zoals eerder vermeld, als je gaat rijde daar. gebruik je kop, en ga niet als een randdebiel rijde, omdat je het al wel eens geoefent hebt op de ps2.

kwa schade valt het me nog me, kan me een porsche van vorig jaar herindere die er veel erger aan toe was, om over de bmw m3 van 2 jaar gelede maar te zwijge.

hoe stond het gesteld met de vangrail? veel moete betalen?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

Deze is van lars toch? Dan is ie eraf gedrukt want die jonge kan echt goed rijden en had al wat ring ervaring. Dus voordat jullie met die opmerkingen beginnen even nadenken asjeblief want het gaat hier om een goede vriend van ons.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Zonde ik houd erg van die 106 en 205 jes zeker in rally uitvoeringen.

Maar idd de ring is best een enge plaats vergeleken met een modern circuit, ik was dan ook zeer blij dat Mark met me mee is gegaan de eerste keer, ik had vaak genoeg geen idee waar het circuit nu weer heen zou gaan na een heuvel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

@Smurfing: goed rijden op de openbare weg en op de ring zijn 2 hele verschillende dingen, maar goed we zullen het eens aan onze man ter plaatse vragen :lol:

@Gerald: zijn jullie van de weg gedrukt of was het jeugdige overmoedigheid??

Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

had al ring ervaring zei ik toch haha :mrgreen:

En echt jeugd is et ook al niet meer :mrgreen:
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

@Mark16v ziet deze er zo gepimp uit dan? dit lijkt me van buiten een standaard rallye. gereviseerd en veel gedaan lijkt me dan raceklaar.

en dan nog, als je op de ring eraf vliegt is dat meestal aan het begin.. moest ie nog rekeningen betalen voor de vangrail en wegslepen etc??

bij de andere club waar ik bij zit was een iemand met een hele nieuwe peug naar de ring gegaan, ding totalloss gereden, ook nog eens 2000 euro schade aan de vangrail + kosten wegslepen.. daarvan kon ie ongeveer 1,5 nieuwe peugoet van kopen :lol: maar wel zuur :|
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

WouterRover25 schreef:@Mark16v ziet deze er zo gepimp uit dan? dit lijkt me van buiten een standaard rallye. gereviseerd en veel gedaan lijkt me dan raceklaar.
Ziet er op het eerste oog als een standaard rallye uit ja, die aardig tail-happy zijn (weet ik uit ervaring, rijd ongeveer 3x per week mee in zo'n ding).

Ik zeg dan ook nergens dat de wagen gepimpt is, maar wel dat veel jonge mannetjes willen pimpen op de ring.

Ik zeg ook niet dat deze meneer dat met zijn rallye gedaan heeft, maar wel dat dat gevoel gelijk naar boven komt als je zulke fotos ziet.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

nou, het is iig geen boy-racer gedrag, die jongen kan echt wel goed rijden alleen was het de pech dat de grip niet mee wilde werken :?

was zijn 10e ronde op de ring dat hij zelf reed

de schade viel op zich ook nog wel mee en zijn er nog mee naar huis gekomen, en onderdelen zijn ook nog wel te vinden

we hebben ook wel andere auto's zien gaan, 1 alfa 75 over de kop en 2 kever GT 3RS-en

heb me verder wel vermaakt en heb het goed naar mijn zin gehad maar zal ook zeker daar een keer weer rijden maar dat komt wel een keer 8)

er is ook meer gereviceerd aan onderdelen zoals veren remmen en plaatwerk koppeling e.d. eigenlijk is het verder origineel maar dan met sportieve oinderdelen verrijkt 8)
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Gerald-17 schreef:nou, het is iig geen boy-racer gedrag, die jongen kan echt wel goed rijden alleen was het de pech dat de grip niet mee wilde werken :?
Sorry Geer, maar waar ligt dat dan aan?? Volgens mij toch echt aan de bestuurder, als je niet zeker bent van de grip of de staat van het asfalt moet je je snelheid daar op aanpassen ;)
Gerald-17 schreef: was zijn 10e ronde op de ring dat hij zelf reed
Dan ben je nog absoluut geen ervaren Ring-rijder, daar heeft hij toch echt nog wel een paar honderd rondjes voor nodig :|

Plaats reactie