Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr sep 18, 2009 10:15 pm
door Puempel
The BRM has some goodies onboard. The better suspension and lowering just one part. It has also a more direct steering rack, a limited Slip Differential in its PG1 and a bigger Brake Master Cylinder. I think that should be all the technical upgrades.

Why do you want to rip your BRM a part and put the stuff in a normal Vi?

Cheers

Geplaatst: vr sep 18, 2009 11:38 pm
door Striker
De BRM heeft inderdaad wat betere dempers en veren tov de Vi.
Om de auto te verlagen schiet je er niet veel mee op, het scheelt bijna niets.
ZR veren en dempers verlagen in ieder geval meer, zijn wat makkelijker te vinden en jonger. Een betere optie lijkt me.

Geplaatst: za sep 19, 2009 12:43 am
door JeroenH
DrD en ik hebben allebei ZR dempers.
Ik heb die vervolgens nog weer verlaagd en sta daarmee 2 a 3 cm lager dan DrD. JD heeft volgens mij BRM dempers en die staat volgens mij nu net zo hoog als DrD...

Ik ging vanaf standaard 214 dempers naar ZR maar 1,5 cm naar beneden trouwens...

Geplaatst: za sep 19, 2009 11:24 am
door JD
Ik heb dr idd brm dempers en veren onder zitten.
Wat ik heb begrepen van frekkel ( waar mijn dempers vandaan komen ) is dat de brm dempers iets korter zijn dan de zr dempers.
Moet straks de auto even ophalen en dan zal ik even voor je opmeten hoeveel cm er bij mij nu tussen mn wiel en mn wielkast zit.

Geplaatst: za sep 19, 2009 12:02 pm
door Gerald-17
ik heb ook BRM veren en dempers :mrgreen:

maar ben er wel zeer tevreden over, redelijk comfortabel en toch ook sportief goed te doen

Geplaatst: za sep 19, 2009 1:34 pm
door JD
heb het net even opgemeten.
Vanaf de grond tot aan mn wielkastrand achter 63 cm en voor 62,5cm.
Is in het midden van de wielkast gemeten ;)

Geplaatst: za sep 19, 2009 4:44 pm
door JD
205 / 45 / 16
ma wat voor wielen dr onder zitten maakt niet uit, je uiteindelijke doorsnee en de omtrek van je wielen blijft altijd hetzelfde.
als je bijvoorbeeld 14 inch hebt word de doorsnee van je velg kleiner maar dan word je band hoger.
Dus of je nou 14 inch hebt of 17 inch je auto blijft dezelfde hoogte houden ;)

Geplaatst: zo sep 20, 2009 12:09 am
door JeroenH
Meestal idd wel ja...maar niet altijd...
Er rijden er hier genoeg rond met banden 215 / 45 / 17, dus bijna hetzelfde als jij, maar dan een inch-maat groter...
Maar idd, met de standaard banden/velgen verhouding kom je eigenlijk altijd gelijk uit.

Geplaatst: zo sep 20, 2009 12:20 pm
door JD
jah, dat zou kunnen.
Alleen krijg je dan wel een afwijking in je km teller :?

Re: Vering 200 BRM t.o.v. vering 200 Vi

Geplaatst: di sep 22, 2009 10:28 am
door Boekie
SandervS schreef:
Vi:
Ground Clearance: 110 mm
Overall Height: 1,419 m
Bandenmaat: 185/55/15

BRM:
Ground Clearance: 114 mm
Overall Height: 1,399 m
Bandenmaat: 205/45/16
Vraagje
Hoe kan het dat de Groundclearance van de Vi lager is dan die van de BRM terwijl de Overall Height van de BRM lager is :?

Geplaatst: di sep 22, 2009 11:06 am
door Gerald-17
Joop van Schaik schreef:mooi man die Brm,
welke maat velgen en banden heb jij daaronder zitten?
heb jij toevallig ook rijders-ervaring met een VI ?
zo ja, zijn die te vergelijken of"zijn er "duidelijke" verschillen
Vi zou je bart es over moeten vragen die heeft daar wle ervaring mee,

ik heb 215 - 40 - 17 gelood ik zo uit het hoofd eronder zitten

Geplaatst: di sep 22, 2009 8:12 pm
door Bart-K
VI-ervaring heb ik wel, maar echt positief is die niet :roll:
en in een BRM heb ik nog nooit gereden, dus ik kan ze ook niet vergelijken...

Geplaatst: di sep 22, 2009 11:43 pm
door Gerald-17
denk dat we binnenkort maar es moeten afspreken dan 8)

Geplaatst: wo sep 23, 2009 8:30 pm
door MGF MPi
Volgens een paar mensen van de Engelse Rover BRM club is de ZR vering nog een stukje stugger dan de BRM vering, maar is die laatste wel iets lager.

Geplaatst: za feb 27, 2010 12:40 am
door MGDan
Logisch, brm staat op 16" en vi op 15"