Beide afstandsbedieiningen werken niet meer

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Beide afstandsbedieiningen werken niet meer

Bericht door Sander02 »

Heel vervelend, mijn ab begon slechter te werken en deed het ineens niet meer. Reserve exemplaar gepakt met nog oude batterij erin. Deed het heel ff maar wel al moeilijk. Toen nieuwe batterij gekocht, beide ab's ontladen en omstebeurt geprobeert(en ja een aantal keer op openen en sluiten gedrukt) maar geen resultaat.

Kan de ontvanger in de auto soms defect zijn? Of moet ik de accu even los koppelen voor een soort van reset?

Op ebay zag ik iemand 2 verschillende ab's aanbod voor de 400 maar bij de ene staat 3TXA 433MHZ en bij de andere 17TN 433MH.
Weet iemand wat het verschil is?
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Overigens kwam ik er deze keer pas achter dat je maar eenmalig 5 minuten sleutel in vergrendelstand moet houden en dan 3 kansen hebt. Vorige keer heb ik opnieuw 5 min ingehouden na foutieve code of handeling. Dat lijkt echt een eeuwigheid te duren dat wachten zeg :(
416SI 1996
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

type moet wel overeenkomen met het type dat je nu hebt. (staat achterop)
Ik heb ook 2 stuks gekocht op ebay van een LR Freelander en laten inleren. kostte mij 35 voor het inleren.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Hee Bam, die instructie ken ik uiteraard wel. Heb het boekje maar dat werkt niet. Dus of beide ab's zijn ineens kapot of ontvanger in auto is defect.
Las op een engels forum dat contactje in ab ook vaak kapot gaan en je die opnieuw moet solderen. Vanavond ff goed naar kijken.

Thanks Edgecrusher. Zou vervelend zijn als je verkeerde hebt besteld.
416SI 1996
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

ik heb bij de 200 en de 25 de sleutel weer terug gekregen door eerst het alarm te reseten, rechterdeurknop omlaag drukken en met de sleutel weer omhoog. Dan de sleutel in het contact (stand 1 of stand 2) en dan drukken op de verschillende knoppen een aantal maal.

Succes!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ok, die ga ik ook proberen. Trouwens als je een beetje op internet zoekt dan staan er verschillende instructies. Ben wel benieuwd of iemand ergens de officiële Rover reset instructies heeft.
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Werkt niet. Heb je instructie alsvolgt uitgevoerd: knop omlaag gedaan rechts, toen bestuurderskant met sleutel auto afgesloten en weer open. Sleutel in contact, stand 2. Aantal keer op lock gedrukt en toen nog een aantal keer op open.
416SI 1996
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

hmms,,, zekeringen als eens nagelopen? verder kan je even de accu loskoppelen idd dat zou de ecu ook moeten resetten....

''I think lock the car with the key, take the battery out of your fob and press the keys on both sides 10 time plus to discharge all the information stored. Now put in the battery and press nothing, very important. PRESS NOTHING
Now open the car again with the key and turn on the ignition red lights only dont start,

Press one of the buttons on the fob either open or lock until hopefully the red flashing light stops flashing, then start the car,

fingers crossed, worked for me, but not for my friend, good luck ''
elroy
MG-R Regular

Bericht door elroy »

heb ik ook gehad als je de afstanbediening opent en je kijkt naar de aansluiting van de batterij op de printplaat,moet je even kijken of het nog wel vast zit wat gesoldeert zit , was bij mij namelijk gebroken. Als je goed je vinger er op drukt en dan op open doet doet hij het mischien wel was bij mij wel zo succes
Laatst gewijzigd door elroy op vr okt 02, 2009 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

TIP: probeer ook komma's en punten te gebruiken, word je bericht een stuk makkelijker te lezen/begrijpen ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie