Rover 200 MK3 verlagen
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Rover 200 MK3 verlagen
Ik zou graag wat advies krijgen met betrekking tot het verlagen van een Rover 200 MK3. Het zou dan gaan om verlagen door middel van een setje veren, een schroefkit is iets te ingrijpend. Ik vind het belangrijk om nog wat comfort over te houden, en ook een verkeersdrempel moet geen problemen op gaan leveren.
Ik kreeg van Richard van Noort de tip om vooral te kijken naar Eibach kits, omdat je hiermee veel comfort behoudt en het kwalitatief goed spul schijnt te zijn. Nu ben ik echter ook veel sets van andere merken als PI, H&R, Apex, Gmax, Jamex, Janspeed, FK, Weitec, Vogtland en vele anderen tegen gekomen. Ik zie nu eigenlijk door de bomen het bos niet meer en zou graag horen welke merken jullie aan kunnen raden. Ook ben ik benieuwd hoe het er uit komt te zien wanneer je een MK3 met 15 inch velgen 3 à 4 cm verlaagt, misschien heeft iemand hier foto's van een soortgelijke setup?
Ik kreeg van Richard van Noort de tip om vooral te kijken naar Eibach kits, omdat je hiermee veel comfort behoudt en het kwalitatief goed spul schijnt te zijn. Nu ben ik echter ook veel sets van andere merken als PI, H&R, Apex, Gmax, Jamex, Janspeed, FK, Weitec, Vogtland en vele anderen tegen gekomen. Ik zie nu eigenlijk door de bomen het bos niet meer en zou graag horen welke merken jullie aan kunnen raden. Ook ben ik benieuwd hoe het er uit komt te zien wanneer je een MK3 met 15 inch velgen 3 à 4 cm verlaagt, misschien heeft iemand hier foto's van een soortgelijke setup?
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Ik heb hem op AVO's staan, maar dan wel in combinatie met ZR dempers. Ben in totaal zo'n 50mm gezakt, dus iets meer dan jij wilt. Qua comfort moet ik zeggen dat je precies weet wanneer je een hobbeltje/drempel pakt
Is in het begin gigantisch kloten, maar daar wen je snel aan en dan ga je rustiger de drempels over.

- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Ik heb apex onder de tc gehad kosten rond de 120 euro bij www.cartrend.nl
Onder de 623si zaten/zitten ook AVO's. Zeker na veel rondt gekeken/gelezen te hebben bleken deze ook nog redelijk aan de comfortabele kant te zijn, maar toch sportief!
Als ik me wagen weer zou verlagen zou ik weer direct AVO's kopen.
Ik heb ze besteld bij: bansheemotorsport uit de UK.
BINNEN EEN WEEK IN HUIS!!!!
Edit link: http://www.bansheemotorsport.co.uk/cata ... cts_id=406
Als ik me wagen weer zou verlagen zou ik weer direct AVO's kopen.
Ik heb ze besteld bij: bansheemotorsport uit de UK.
BINNEN EEN WEEK IN HUIS!!!!

Edit link: http://www.bansheemotorsport.co.uk/cata ... cts_id=406
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Ik heb ook even gezocht naar Apex veren, maar je komt ze meer tegen voor de MK2 dan voor de MK3. Apex is toch wel een vrij renomeerd bedrijf?Robert-220TC schreef:Ik heb apex onder de tc gehad kosten rond de 120 euro bij www.cartrend.nl
Bedankt voor de tip! Het merk komt mij niet bekend voor, maar de prijs is wel heel redelijk. Deugt de kwaliteit ook een beetje?MoRaX schreef:Onder de 623si zaten/zitten ook AVO's. Zeker na veel rondt gekeken/gelezen te hebben bleken deze ook nog redelijk aan de comfortabele kant te zijn, maar toch sportief!
Als ik me wagen weer zou verlagen zou ik weer direct AVO's kopen.
Ik heb ze besteld bij: bansheemotorsport uit de UK.
BINNEN EEN WEEK IN HUIS!!!!
Edit link: http://www.bansheemotorsport.co.uk/cata ... cts_id=406
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Lijkt mij wel... op rovertech.co.uk heb ik mijn "lees" ervaringen opgedaan.
Ze zitten er bij René (Renuno) nog steeds onder......ik ben er echt heel erg tevreden over geweest en nog steeds.
Veel minder rol, maar toch nog lekker op de lange bobbels en (tour)ritten.
Ik had ook 3,5cm verlaging met de AVO's. En zelf had ik er ook weinig van gehoord. Tot ik over rovertech ging zoeken...
Voor verlaging met 17" vitty's

Na verlaging met 17"vitty's

Ze zitten er bij René (Renuno) nog steeds onder......ik ben er echt heel erg tevreden over geweest en nog steeds.
Veel minder rol, maar toch nog lekker op de lange bobbels en (tour)ritten.
Ik had ook 3,5cm verlaging met de AVO's. En zelf had ik er ook weinig van gehoord. Tot ik over rovertech ging zoeken...
Voor verlaging met 17" vitty's
Na verlaging met 17"vitty's
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Dat ziet er netjes uit! Ik zie verder inderdaad dat veel mensen op het MG-Rover.org forum ook met AVO's rondrijden, misschien toch maar eens op zo'n setje focussen dan. Eibach is toch een stuk duurder, en volgens mij niet per definitie beter. 
Bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip!
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Avo is inderdaad prima en goed betaalbaar. Verlaagd ook iets mee dan Eibach.
Ik heb zelf Pi onder de Vi gehad, die verlagen nog een stuk meer (je kon amper 2 vingers tussen band en wielkast krijgen).
Op mg-rover.org werd er meestal slecht over geschreven, maar ik had er geen problemen mee.
V-maxx (vroegere Gmax) levert ook leuke setjes (incl. dempers), voor absurd lage prijzen.
Ik heb zelf Pi onder de Vi gehad, die verlagen nog een stuk meer (je kon amper 2 vingers tussen band en wielkast krijgen).
Op mg-rover.org werd er meestal slecht over geschreven, maar ik had er geen problemen mee.
V-maxx (vroegere Gmax) levert ook leuke setjes (incl. dempers), voor absurd lage prijzen.
Heb je zulke dikke vingers???Striker schreef:(je kon amper 2 vingers tussen band en wielkast krijgen)


Zoals gezegd bevallen mij de AVO's ook meer dan prima! Ik heb ze in combinatie met ZR-dempers en veerpootbrug, ik ben 5cm naar beneden en door deze set-up iets stugger, maar ondanks dat mag ik er niet over klagen!
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
nu valt het wel mee toch, hij is niet zo laag meer als de 400Striker schreef: dus dan kan je je voorstellen hoe laag de auto lag. Ik kon bepaalde parkeergarages niet meer in, omdat ik de hellingen niet meer kon nemen.
daarmee heb ik het bovenstaande probleem wel

LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland