Startproblemen 416 Si

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Rob 416 Si

Startproblemen 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Beste forumleden

Sinds eergisteren heb ik problemen met mijn rover.

Had het leeslampje in de hemel aan laten staat, dit in combinatie met mijn huidige periode van ziekte (8 dagen niet meer gereden) heeft ervoor gezorgd dat mijn accu leeg was.

Centrale portiervergrendeling, starten, niets werkte meer natuurlijk...logisch.

Geprobeerd met start kabel te starten, alles werkte weer behalve het starten. Geprobeerd om de motorimmobilisatie eraf te halen (deze was al uitgeschakeld maar twijfelde toch) maar ook dit werkte niet. Besloten om de accu maar op te gaan laden, hierna nogmaals geprobeerd...zonder succes.

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en ook geprobeerd om te starten middels duwen en in een versnelling op te laten komen. Helaas niets mag baten. Ook heb ik al geprobeerd om op de start motor te tikken, heb dit al eens vaker gehad dat hij op een "dood" punt hing. Helaas ook dit hielp niet.

Als ik start hoor ik niets, behalve het relais. Als ik de sleutel doordraai naar positie II hoor ik een signaal toon, alsof ik de deur open heb staan met de lampen aan.

Heeft er iemand nog een idee? Anders moet hij morgen naar van Noort.

Groetjes,
Rob.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als je dat signaal hoor ,dan moet je op de ontgrendel knop van je afstandbediening drukken terwijl deze nog in het contact zit
Afbeelding
Rob 416 Si

En als je afstandbedieningen kapot zijn? :o

Ik heb dus geen werkende meer, en heb in het verleden volgens de handleiding de motor immobilisatie uitgeschakeld met de sleutel.
Rob 416 Si

Laat maar het is al gelukt, omdat MARVON aangaf dat het toch de immobilisatie was ben ik nog eens aan de tob gegaan en het is gelukt.

Nu blijkt dat ik in eerste instantie de verkeerde code had ingevoerd, die ook op het kaartje stond. En toen ik de juiste had gevonden heb ik het eerst ingevoerd met het portier open...dus toen zat ik aan mijn 3x.

Net nog eens geprobeerd met de juiste code en begonnen met het portier op slot, en voila...GELUKT! :mrgreen:

Maar even wat aantekeningen gemaakt in mijn serviceboekje en op de code-kaart :)
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: your welkom
Afbeelding
Plaats reactie