electrische supercharger
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
werd hierzo al een keer over gesproken :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=11858
kwam men op een turbonator uit
ff zoeken op ebay :
hiero klikken
maar ja de grote vraag is zou het wel werken.....
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=11858
kwam men op een turbonator uit
ff zoeken op ebay :
hiero klikken
maar ja de grote vraag is zou het wel werken.....

LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- mulder83
- MG-R Addict
- Berichten: 341
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
- Woonplaats: Straelen, Duitsland
werken zal het wel, maar denk dat het pas echt rendabel wordt als je motor al extreem getuned is, dus op het moment dat ieder zuchtje wind al pk winst oplevert. denk dat het bij een standaart motor ongeveer neer zal komen als een hele goeie luchtfilter dus reken op een pk of 4 tot 5.
of het zich dan loont
of het zich dan loont

- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
volgens hun geeft het 10 tot 30 pk winst op een standart moter
maar die reken tabellen zijn ook een beetje vreemt
ik heb wel eens gezien dat ze een blatblazer op de intake van een honda civic zette(standaart 1.5) deze kreeg vervolgens wel een dot meer vermoge.
maar een blad blazer verplaatst dan ook veel meer lucht.
maar als het echt zou werken, zoude dan niet hoop mense zoon ding hebben?
ik heb er namelijk nog nooit iemand me gezien.
Ga gewoon eens naar een tuning shop en laat je er eens over informeren.
maar die reken tabellen zijn ook een beetje vreemt
ik heb wel eens gezien dat ze een blatblazer op de intake van een honda civic zette(standaart 1.5) deze kreeg vervolgens wel een dot meer vermoge.
maar een blad blazer verplaatst dan ook veel meer lucht.
maar als het echt zou werken, zoude dan niet hoop mense zoon ding hebben?
ik heb er namelijk nog nooit iemand me gezien.
Ga gewoon eens naar een tuning shop en laat je er eens over informeren.
Dat is dit filmpje http://videos.streetfire.net/video/Leaf ... o_7514.htmJohnny_D schreef:volgens hun geeft het 10 tot 30 pk winst op een standart moter
maar die reken tabellen zijn ook een beetje vreemt
ik heb wel eens gezien dat ze een blatblazer op de intake van een honda civic zette(standaart 1.5) deze kreeg vervolgens wel een dot meer vermoge.
maar een blad blazer verplaatst dan ook veel meer lucht.
maar als het echt zou werken, zoude dan niet hoop mense zoon ding hebben?
ik heb er namelijk nog nooit iemand me gezien.
Ga gewoon eens naar een tuning shop en laat je er eens over informeren.
Dat zo'n bladblazer meer vermogen geeft is nog tot daar aantoe.
Ma of zo'n omgebouwd computervinnetje helpt, ik geloof het niet

- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
ja klopt, dat is het filmpje.
het blok heeft alleen iets meer inhoud de 1.5 dat ik me con herindere
Edit: @ Rvelleko: met die tank zou je het inderdaat kunne proberen. het is same geperste lucht. alleen zou ik wel zorgen dat je dat vanaf binne kan bediene, en dat je kan regelen hoeveel bar er uit komt(zodat je geen over kill krijcht).
het blok heeft alleen iets meer inhoud de 1.5 dat ik me con herindere

Edit: @ Rvelleko: met die tank zou je het inderdaat kunne proberen. het is same geperste lucht. alleen zou ik wel zorgen dat je dat vanaf binne kan bediene, en dat je kan regelen hoeveel bar er uit komt(zodat je geen over kill krijcht).
- mulder83
- MG-R Addict
- Berichten: 341
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
- Woonplaats: Straelen, Duitsland
Is idd een civic si, dus dan is het een 2.0 bij dat model jaar
maar in dat filmpje zie je het al goed, op standaart 138 pk krijg je er 10 pk bij. dus begin je bij een motor met 103pk bijv 214si zul je uitkomen bij een pk of 110.
wat zou een klein model van de bladblazer dan uitmaken
ga je die 4 tot 5 pk wat ik eerder zei niet eens halen volgens mij 
maar in dat filmpje zie je het al goed, op standaart 138 pk krijg je er 10 pk bij. dus begin je bij een motor met 103pk bijv 214si zul je uitkomen bij een pk of 110.
wat zou een klein model van de bladblazer dan uitmaken


- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nee de compressor op mercedesen is aangedreven door de krukas met een poelie.
Op een auto als een SLR slurpt de Compressor zo'n 125pk weg(maar geeft er 300+ terug)
125pk = 90Kw = 90000 Watt = 7500 Ampere(bij 12v) zou dat electrisch kunnen? met jou 85 Ampere dynamotje?
zou dan een computerfannetje van 2 watt ook genoeg zijn.....
Enige electrische superchager die werkt zijn die knight dingen, en die zetten 3 startmotoren op een Eaton supercharger, komt met tig accu's werkt 30 seconden, en is alleen geschikt voor motoren onder de 2.0, daarboven is de supercharger gewoon niet groot genoeg(lees dan moeten ze er nog meer startmotoren aan hangen en zijn de accu's nog sneller leeg)
Op een auto als een SLR slurpt de Compressor zo'n 125pk weg(maar geeft er 300+ terug)
125pk = 90Kw = 90000 Watt = 7500 Ampere(bij 12v) zou dat electrisch kunnen? met jou 85 Ampere dynamotje?
zou dan een computerfannetje van 2 watt ook genoeg zijn.....

Enige electrische superchager die werkt zijn die knight dingen, en die zetten 3 startmotoren op een Eaton supercharger, komt met tig accu's werkt 30 seconden, en is alleen geschikt voor motoren onder de 2.0, daarboven is de supercharger gewoon niet groot genoeg(lees dan moeten ze er nog meer startmotoren aan hangen en zijn de accu's nog sneller leeg)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!