Lambda Sonde 216si
Lambda Sonde 216si
Ik wil mijn lambdasonde vervangen, maar ik krijg dat ding er maar niet uit!
Heeft iemand hier tips voor hoe ik het eruit kan halen?
Heeft iemand hier tips voor hoe ik het eruit kan halen?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Uitlaat eraf halen. Voorpijp denk ik. Vantevoren al die bouten en moeren even insprayen met WD40. Stekkertje loskoppelen. Met een momentsleutel of een hele goede ratel die moeren losdraaien meestal met lomp geweld. Als je die pijp eraf hebt dan kun je met veel pijn en moeite (iets voorzichtiger) die lambda eruit draaien.
Daarna bouten schoonborstelen met staalborstel en insmeren met kopervet want dan gaan ze de volgende keer iets makkelijker los.
Ik zou er ook nieuwe pakkingen tussen doen.
Daarna bouten schoonborstelen met staalborstel en insmeren met kopervet want dan gaan ze de volgende keer iets makkelijker los.
Ik zou er ook nieuwe pakkingen tussen doen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Als je in de buurt woonde kon ik je helpen. Ik heb namelijk een smeerput in de garage. Maar goed, niets is wat het lijkt. Moeren zijn waarschijnlijk rossig. Dat is wat anders dan roest, dat is gewoon verkleurd door de hitte. Bij mijn 214 kon ik hem zo losmaken (lees: met veel geweld) en die is nog wat ouder dan de jouwe.
Ik zou toch die uitlaat eraf halen. Ik weet niet of het anders ook lukt. Je kunt het altijd proberen.
Ik zou toch die uitlaat eraf halen. Ik weet niet of het anders ook lukt. Je kunt het altijd proberen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ik ga er morgenmiddag met geweld tegenaan van onderen :P
jah dat ding verbruikt nou teveel 1 op 5 ongeveer. draait onregelmatig en schokkiger, en stationair draait ie met warme motor 1000 toeren.
heb hem pas zo;n 5/6 weken geleden aangeschaft, maar er zijn wel meerdere dingen mee mis. maar jah ik begin met 1 de rest volgt wel
jah dat ding verbruikt nou teveel 1 op 5 ongeveer. draait onregelmatig en schokkiger, en stationair draait ie met warme motor 1000 toeren.
heb hem pas zo;n 5/6 weken geleden aangeschaft, maar er zijn wel meerdere dingen mee mis. maar jah ik begin met 1 de rest volgt wel

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Dat is zuur. Ik had precies hetzelfde met mijn coupé. Dat er iets mis mee was. Ik had hem 2 dagen en toen brak de koppelingskabel al. Maar je moet het wel met beleid doen hé. Lomp geweld met beleid. Klinkt stom maar het kan toch
. Je moet gewoon veel kracht zetten, niet er tegenaan gaan stompen enzo :P succes in ieder geval.


Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
nou, ik lig er nog onder...
ik heb namelijk niet de spruitstuk losgehaald, omdat je dan grote problemen krijgt met de pakkingen etc, is me verteld.
ik heb vandaag een betere sleutel gehaald endaarmee ga ik morgen is weer proberen. mocht het weer niet lukken dan gaat ie naar de garage!
grof geweld moet je zeker gebruiken.....
ik heb namelijk niet de spruitstuk losgehaald, omdat je dan grote problemen krijgt met de pakkingen etc, is me verteld.
ik heb vandaag een betere sleutel gehaald endaarmee ga ik morgen is weer proberen. mocht het weer niet lukken dan gaat ie naar de garage!
grof geweld moet je zeker gebruiken.....
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik zou het spuitstuk eraf halen, inc voorpijp.
Pakkingen is geen issue, zelfs al zouden ze gaan lekken, so what, haal een nieuw pakking. En 99% zeker heb je geen nieuwe uitlaatpakkingen nodig.
5 bouten bij de kop los
2 of 3 bouten naar de kat los
Sensor draden uiteraard los
Laten zakken, misschien krijg je hem gemakkelijk langs het blok, misschien niet.
Maar in beide gevallen kun je nu gemakkelijk bij de sensor.
Hij kan nog steeds vast als een huis zitten, dan moet je de stekker een beetje verbouwen zodat je een platte ring sleutel eroverheen krijgt naar de sensor toe, die heeft altijd voldoende grip.
Pakkingen is geen issue, zelfs al zouden ze gaan lekken, so what, haal een nieuw pakking. En 99% zeker heb je geen nieuwe uitlaatpakkingen nodig.
5 bouten bij de kop los
2 of 3 bouten naar de kat los
Sensor draden uiteraard los
Laten zakken, misschien krijg je hem gemakkelijk langs het blok, misschien niet.
Maar in beide gevallen kun je nu gemakkelijk bij de sensor.
Hij kan nog steeds vast als een huis zitten, dan moet je de stekker een beetje verbouwen zodat je een platte ring sleutel eroverheen krijgt naar de sensor toe, die heeft altijd voldoende grip.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
hij is eruit en de nieuwe zit erin
we hebben het opengekregen met een ringsleutel, auto opgekrikt en via de onderkant met een stalen buis, hebben we de ringsleutel verlengd en zo opengekregen.
kwa verbruik moet ik natuurlijk nog afwachten. dat vermeld ik nog wel
nou ging ik beetje voluit trappen nadat de nieuwe lambdasonde erin is en merk ik dat de auto slechts tot 5100 toeren komt als ik volgas geef, waarom gaat ie niet verder? en bij stationair blijft ie alsnog op 1000 hangen.
heeft dit te maken met de ecu van de motormanagement of met de ecu van de versnellingsbak ? het verbruik kan ook namelijk hieraan liggen...

we hebben het opengekregen met een ringsleutel, auto opgekrikt en via de onderkant met een stalen buis, hebben we de ringsleutel verlengd en zo opengekregen.
kwa verbruik moet ik natuurlijk nog afwachten. dat vermeld ik nog wel
nou ging ik beetje voluit trappen nadat de nieuwe lambdasonde erin is en merk ik dat de auto slechts tot 5100 toeren komt als ik volgas geef, waarom gaat ie niet verder? en bij stationair blijft ie alsnog op 1000 hangen.
heeft dit te maken met de ecu van de motormanagement of met de ecu van de versnellingsbak ? het verbruik kan ook namelijk hieraan liggen...
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond