Pagina 1 van 2
Vraag over VVC inlaatspruitstuk ZS120
Geplaatst: ma dec 29, 2008 7:26 pm
door mg-zs
Ik heb deze dus gekocht (moet hem wel nog halen

)
Om de volle vermogen er uit te halen moet je de poorten van de motor groter maken.Maar dit betekend dat de kop er afmoet.Dus ook een nieuwe kopping.En die heb pas 2 maanden nieuw er op zitten.
Nu dacht ik.Waarom niet een adapter er tussen van ongeveer 3mm.
Zou dit mogelijk zijn.
Mocht ik het verkeerd hebben.
Hoor dan graag een reactie.
Ben hier niet zo in thuis.
Geplaatst: ma dec 29, 2008 9:31 pm
door 118GTR
Niet doen, de poorting van de koppen is helemaal niet zo verkeerd.
het probleem zijn de kleppen, die zijn gewoon niet groot genoeg. Flowen helpt wel maar het moet goed gebeuren en dat is duur, je kunt je geld veel beter in een paar nokassen steken, ook dure krengen(~400 euro) maar dan krijg je tenminste er echt in 1 keer 15~20pk bij.
Geplaatst: ma dec 29, 2008 9:40 pm
door mg-zs
Dus het verschil met de poorten is helemaal niet zo groot?
Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht

Geplaatst: ma dec 29, 2008 10:49 pm
door bam
mg-zs schreef:
Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht

heb je de kerstman aangereden ofzo??

Geplaatst: ma dec 29, 2008 11:06 pm
door mg-zs
Kijk eens naar de engelse pond
Is trouwens een 2de hands in super staat
Geplaatst: ma dec 29, 2008 11:51 pm
door 118GTR
oh nu snap ik het, je wil een vvc spruitstuk plaatsen op een K16 kop. Dan heb je een probleem kwa porting idd, de pijpen van een vvc zijn 36mm en die van een k14 34mm.
Poorting is dan wel een goed idee, maar dan moet idd de kop eraf, en dan moet hij gematched worden met je inlaatpijpen.
Geplaatst: di dec 30, 2008 12:07 am
door mg-zs
Was mischien niet duidelijk
Daarom vroeg ik mij af of er geen adapter of zo tussen kon
Scheelt denk ik in de kosten
Geplaatst: vr jan 09, 2009 11:07 pm
door MGF MPi
mg-zs schreef:Dus het verschil met de poorten is helemaal niet zo groot?
Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht

Waar heb je deze nokkenassen gevonden als ik vragen mag?

Geplaatst: vr jan 09, 2009 11:59 pm
door Frekkel
koop er VVC kop bij
Geplaatst: za jan 10, 2009 12:22 pm
door mg-zs
Dan wordt het een dure grap.
Moet dan weer €1100 er neer gooien voor nieuwe koppaking te plaatsen
En dan komt nog de VVC kop
MGF MPi schreef:
Waar heb je deze nokkenassen gevonden als ik vragen mag?

Engeland

Geplaatst: za jan 10, 2009 4:03 pm
door Frekkel
mg-zs schreef:Dan wordt het een dure grap.
Moet dan weer €1100 er neer gooien voor nieuwe koppaking te plaatsen
En dan komt nog de VVC kop
Engeland

1100€ om de kop te switchen?
kostelijke garage waar je gaat
en dan kun je de 135 cams doorverkopen
Geplaatst: za jan 10, 2009 4:29 pm
door mg-zs
€1100 om de koppaking te vernieuwen met alle toeters en bellen
Niet de kop wisselen.
Daar komt veel meer bij kijken.
Kabelboom met al het andere spul
Geplaatst: zo jan 11, 2009 5:21 pm
door Frekkel
mg-zs schreef:€1100 om de koppaking te vernieuwen met alle toeters en bellen
Niet de kop wisselen.
Daar komt veel meer bij kijken.
Kabelboom met al het andere spul
maar alle toeters en bellen zijn nu overbodig als je gewoon maar de kop moet wisselen
en die kosten moet je nu ook doen, zelfs nog meer als je nokkenassen wilt vervangen
Geplaatst: zo jan 11, 2009 6:46 pm
door Mista T
is het wel een goede keuze om de 135 nokkenassen te plaatsen, want volgens mij had MG pete er niet eens zulke goede ervaringen mee..
Weinig verschil te merken begreep ik.
Ook omdat de nokkenassen gelijk zijn begreep ik van van noort...
Wat geven ze in engeland aan met betrekking tot deze swap?
Geplaatst: zo jan 11, 2009 9:02 pm
door mg-zs
Alleen wisselen helpt niet.
Een remap is ook nodig.
En dat had hij niet gedaan.
Met de VVC inlaat denken we tussen de 140 en 150 te zitten.
Voor zo ver ik weet is deze combinatie nog nooit gedaan.
Maar er gaan er nog genoeg volgen.
Geplaatst: zo jan 11, 2009 9:55 pm
door peter3
Ik geloof dat Mista T gelijkt heeft.
Bij het nameten van de nokken assen bleek dat het enige verschil dat ze konden vinden in de type nummers lag.
Alle hoeken en maten bleken gelijk te zijn.
Remappen is idd en goede optie (ervaring).
Veel suc6 met de conversie.
btw
hoe staat het met de electr achterramen?