Vraag over VVC inlaatspruitstuk ZS120

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Vraag over VVC inlaatspruitstuk ZS120

Bericht door mg-zs »

Ik heb deze dus gekocht (moet hem wel nog halen :D )
Om de volle vermogen er uit te halen moet je de poorten van de motor groter maken.Maar dit betekend dat de kop er afmoet.Dus ook een nieuwe kopping.En die heb pas 2 maanden nieuw er op zitten.
Nu dacht ik.Waarom niet een adapter er tussen van ongeveer 3mm.
Zou dit mogelijk zijn.
Mocht ik het verkeerd hebben.
Hoor dan graag een reactie.
Ben hier niet zo in thuis.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Niet doen, de poorting van de koppen is helemaal niet zo verkeerd.

het probleem zijn de kleppen, die zijn gewoon niet groot genoeg. Flowen helpt wel maar het moet goed gebeuren en dat is duur, je kunt je geld veel beter in een paar nokassen steken, ook dure krengen(~400 euro) maar dan krijg je tenminste er echt in 1 keer 15~20pk bij.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Dus het verschil met de poorten is helemaal niet zo groot?

Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht 8)
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

mg-zs schreef: Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht 8)
heb je de kerstman aangereden ofzo?? :lol:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Kijk eens naar de engelse pond :shock:
Is trouwens een 2de hands in super staat
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

oh nu snap ik het, je wil een vvc spruitstuk plaatsen op een K16 kop. Dan heb je een probleem kwa porting idd, de pijpen van een vvc zijn 36mm en die van een k14 34mm.

Poorting is dan wel een goed idee, maar dan moet idd de kop eraf, en dan moet hij gematched worden met je inlaatpijpen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Was mischien niet duidelijk :oops:
Daarom vroeg ik mij af of er geen adapter of zo tussen kon :?:
Scheelt denk ik in de kosten
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

mg-zs schreef:Dus het verschil met de poorten is helemaal niet zo groot?

Heb ook Tf 135 nokkenassen er bij gekocht 8)
Waar heb je deze nokkenassen gevonden als ik vragen mag? :)
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

koop er VVC kop bij
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Dan wordt het een dure grap.
Moet dan weer €1100 er neer gooien voor nieuwe koppaking te plaatsen
En dan komt nog de VVC kop
MGF MPi schreef: Waar heb je deze nokkenassen gevonden als ik vragen mag? :)

Engeland 8)
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

mg-zs schreef:Dan wordt het een dure grap.
Moet dan weer €1100 er neer gooien voor nieuwe koppaking te plaatsen
En dan komt nog de VVC kop

Engeland 8)
1100€ om de kop te switchen?
kostelijke garage waar je gaat

en dan kun je de 135 cams doorverkopen
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

€1100 om de koppaking te vernieuwen met alle toeters en bellen ;)
Niet de kop wisselen.
Daar komt veel meer bij kijken.
Kabelboom met al het andere spul
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

mg-zs schreef:€1100 om de koppaking te vernieuwen met alle toeters en bellen ;)
Niet de kop wisselen.
Daar komt veel meer bij kijken.
Kabelboom met al het andere spul
maar alle toeters en bellen zijn nu overbodig als je gewoon maar de kop moet wisselen

en die kosten moet je nu ook doen, zelfs nog meer als je nokkenassen wilt vervangen
MG ZR S1800
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

is het wel een goede keuze om de 135 nokkenassen te plaatsen, want volgens mij had MG pete er niet eens zulke goede ervaringen mee..

Weinig verschil te merken begreep ik.
Ook omdat de nokkenassen gelijk zijn begreep ik van van noort...

Wat geven ze in engeland aan met betrekking tot deze swap?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Alleen wisselen helpt niet.
Een remap is ook nodig.
En dat had hij niet gedaan.
Met de VVC inlaat denken we tussen de 140 en 150 te zitten.
Voor zo ver ik weet is deze combinatie nog nooit gedaan.
Maar er gaan er nog genoeg volgen.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Ik geloof dat Mista T gelijkt heeft.
Bij het nameten van de nokken assen bleek dat het enige verschil dat ze konden vinden in de type nummers lag.

Alle hoeken en maten bleken gelijk te zijn.
Remappen is idd en goede optie (ervaring).

Veel suc6 met de conversie.
btw
hoe staat het met de electr achterramen?
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Plaats reactie