Ik heb deze dus gekocht (moet hem wel nog halen )
Om de volle vermogen er uit te halen moet je de poorten van de motor groter maken.Maar dit betekend dat de kop er afmoet.Dus ook een nieuwe kopping.En die heb pas 2 maanden nieuw er op zitten.
Nu dacht ik.Waarom niet een adapter er tussen van ongeveer 3mm.
Zou dit mogelijk zijn.
Mocht ik het verkeerd hebben.
Hoor dan graag een reactie.
Ben hier niet zo in thuis.
Niet doen, de poorting van de koppen is helemaal niet zo verkeerd.
het probleem zijn de kleppen, die zijn gewoon niet groot genoeg. Flowen helpt wel maar het moet goed gebeuren en dat is duur, je kunt je geld veel beter in een paar nokassen steken, ook dure krengen(~400 euro) maar dan krijg je tenminste er echt in 1 keer 15~20pk bij.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
oh nu snap ik het, je wil een vvc spruitstuk plaatsen op een K16 kop. Dan heb je een probleem kwa porting idd, de pijpen van een vvc zijn 36mm en die van een k14 34mm.
Poorting is dan wel een goed idee, maar dan moet idd de kop eraf, en dan moet hij gematched worden met je inlaatpijpen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
mg-zs schreef:€1100 om de koppaking te vernieuwen met alle toeters en bellen
Niet de kop wisselen.
Daar komt veel meer bij kijken.
Kabelboom met al het andere spul
maar alle toeters en bellen zijn nu overbodig als je gewoon maar de kop moet wisselen
en die kosten moet je nu ook doen, zelfs nog meer als je nokkenassen wilt vervangen
Alleen wisselen helpt niet.
Een remap is ook nodig.
En dat had hij niet gedaan.
Met de VVC inlaat denken we tussen de 140 en 150 te zitten.
Voor zo ver ik weet is deze combinatie nog nooit gedaan.
Maar er gaan er nog genoeg volgen.